Gülce Edebiyat Akımı

Tam Görünüm: Dilek tuttum ; Yorumum
Şu anda Hafif Görüntüleme modundasınız. Sayfayı normal görüntülemek için, buraya tıklayın.
" Dilek tuttum

sarmadı sensizlik geçmiyor gece
külleri uçuşur yorgundur hece
avucumda yara kanar sadece
susmaktan vazgeçme
yanıtsız kalmalı bu son bilmece
öldürmeden dönme...

gözlerinde dursa sessizliğin çanı
dilinden bal aksa, içsem her anı
çekse deliliği sevdanın canı
yürüsek özgürce...
kırarsın kalbimi tutsam yakanı
gönül çekilince...

diyemedim sana sakladım derdi
dilek tuttum göğe saldım kemendi
kimi bulur bilmem misli menendi
demesin kimseler
bensiz kaldın diye sana efendi
susmalı geceler...

(İskoç Burns stanza )

meltemecem "


İskoç Burns Stanza; şiirin öyküsünde de belirtildiği gibi, bir İskoç nazım tekniğidir. Bu tekniği diğer bazı ülke şairleri de kendi anlayışlarınca formüle ederek farklı renklerle şiir tarihine katkıda bulunmuşlardır.
Değerli Hocamız, Sayın Osman Öcal; “Gülce Edebî Akımı “ çerçevesinde İskoç Burns Stanza tekniği ile birlikte diğer birçok yabancı kültürlerin şiir tekniklerini incelikleriyle araştırarak güncelleştirmiş; Türk şiirinin mihengi olan hece vezninin bu kültürlerde de örnek alındığını, benzer ve ayrışan noktalarıyla şiirin kültürler arası işlevini kendine özgü anlatımıyla gözler önüne sermiş, bu anlamda oldukça önemli katkılar sağlamıştır şiirimize.

İskoç Stanza tekniği;

Farklı sayıda mısra sayısına rağmen daha çok altılı mısra ve “a/a/a/b/a/b “ kafiye yapısıyla ele aldığımız İskoç Stanza tekniği, değerli arkadaşımız Meltem Hanımın kalemine oldukça yakışmış…
Değerli şairin yürek derinliklerinden gelerek -güzel dileklerine koşut mısralarla- kâğıda dökülen bu anlamlı dizelerin sunumunda ortaya konulan azim, ciddiyet, özen ve sevgi takdire şayan...

Gelelim şiirin teknik yapısına;

Şiir, altılı üç dizeden oluşmakta,

1.Dize, 1. mısra= -----gece (a)
2.mısra=-----hece (a)
3.mısra=-----sadece (a)
4.mısra=-----vazgeçme (b)
5.mısra=----bilmece (a)
6.mısra=---dönme (b)

2.Dize, 1.mısra= ----çanı ©
2.mısra=-----anı ©
3.mısra=-----canı ©
4.mısra=-----özgürce (d)
5.mısra=-----yakanı ©
6.mısra=-----çekilince (d)

3.Dize, 1.mısra=-----derdi (e)
2.mısra=-----kemendi (e)
3.mısra=-----menendi (e)
4.mısra=-----kimseler (f)
5.mısra=-----efendi (e)
6.mısra=-----geceler (f)

Her dizenin 1.mısrı= 6+5 = 11 hece
2.mısraı= 6+5= 11 hece
3.mısraı=6+5= 11 hece
4.mısraı=6 hece
5.mısraı=6+5= 11 hece
6.mısraı=6+5= 11 hece

Şiir bu kafiye / vezin yapısı ve içeriğiyle ilk anda okuru sararken; kolay anlaşılır yumuşak dili ve duygu derinliği ile de gönül telimizi titretmekte…

Umutsuz sevdasından yorulan ancak umudunu yitirmeyen yaralı kalbin sevgiliye seslenişini kendine has bir dille ifade eden genç ve umut veren kalem dostumuz sevgili Meltem ARAS’ a; yeniliğe açık azimli ve sevecen özü dolayısıyla teşekkür ediyorum. İnanıyorum ki bu çabalarıyla daha da gelişecektir naif kalemi ve şiir dili.

Başarı dileklerimle, sevgi ve dostlukla…


Dileriz ki bu derleme örneklerinin devamı diğer şairlerle de devam der. Yazan ve yorumlayan yüreklere tebrikler.