Gülce Edebiyat Akımı

Tam Görünüm: “ SENİNLE BERABERKEN ” Şiirine Yorumum
Şu anda Hafif Görüntüleme modundasınız. Sayfayı normal görüntülemek için, buraya tıklayın.
“ SENİNLE BERABERKEN ”

Gözlerin sevgi dolu, bakışın ay ışığı,
Sanki sen yağıyorsun gökyüzünden aşağı,
Gözyaşın eritir de Mecnun eder aşığı,
Çağlayan sel olurum, seninle beraberken.

Bilsen ne çok yakışmış ruhuna giydiğin ten,
Cismindir, yüreğimi ismin ile inleten,
Ağustos sıcağında gönlünü serinleten,
Ilık bir yel olurum, seninle beraberken.

Ben aşkına aşığım, yanan bir köz içerim
Mevsimleri döndürür zamanı yaz seçerim
Simanı sarmak için kendimden vazgeçerim
Saçına tel olurum, seninle beraberken.

Sofranda tuz olurum, tabağında sıcak aş
İnan hiç kıpırdamam, taş olurum sanki taş
Dersen; “uzağımda dur, ne aşık, ne arkadaş"
İstersen el olurum, seninle beraberken.

Yıllardır düşlediğim senmişsin O, anladım
Senmişsin tüm kimliğim, hem adım hem soyadım
İkimiz bir vuslata yürürken adım adım
Gittiğin yol olurum, seninle beraberken.

Her anın umut dolsun değmesin sana hüzün
O kadar mesudum ki, yüzüme bakar yüzün
Dudağında tebessüm aşkı söylerken sözün
Dilinde bal olurum, seninle beraberken.

Biliyorsun meftunum gözlerinin rengine
Seni düşünmek bile salar beni engine
Bir parça güvenirsen Sözlerin Ahengine
Kapında kul olurum, seninle beraberken.

EMİN ZEYBEK
Mart 2008

SözlerinAhengi "









7+7=14’ lük hece vezni ile dörtlükler halinde yazılmış ve yedi dörtlükten oluşmuş bir Koşma. Her dörtlük -bunca uzunluğuna rağmen- bir diğerinden kopmadan, anlam ve dil bütünlüğünü korumuş!

Kafiye örgüsü Koşma’ larda çokça bilinen (a/a/a/b) biçiminde yapılandırılmış. Kısaca Kafiye yapısı;

1.Dörtlük, 1.mısra: ……….a/ışığı
2.mısra: ……….a/aşağı
3.mısra: ……….a/aşığı
4.mısra: ……….b/sel /olurum(redif)

2.Dörtlük, 1.mısra: ……….c/ten
2.mısra: ……….c/inleten
3.mısra: ……….c/serinleten
4.mısra: ……….b/yel/olurum(redif)
3.Dörtlük, 1.mısra: …….…

Dörtlüklerdeki kafiye örgüsü (sel, yel, tel, el, yol, bal, kul ) ayağıyla devam etmekte...


Şiirin konusu elbette sevgi ve aşk üzerine…
Sevgilinin yanındayken ve yokluğunda duyumsanan bütün olumlu ve olumsuz duygularla, sevgiliye duyulan tutkulu aşk’ ın lirik bir anlatımla aktarılışı…
Bir şiirde teknik kadar şairin kendine has samimi söylemi de önemli dir. Zira şairin imzası gibidir bu söylem, bu dil…

Final dörtlüğünün üçüncü ve son dördüncü mısraında, -sözlerin ahengine, gerçekliğine, anlamına güvenmesini, inanmasını isterken sevgiliden “…Sözlerin Ahengine” vurgusuyla şair, kendisine (rumuz: SözlerinAhengi ) dikkati çekiyor aslında!
“…

Bir parça güvenirsen Sözlerin Ahengine
Kapında kul olurum, seninle beraberken.”


Emin Bey’ in sevgiliye söylemleri de demiri eriten cinsten hani.
Değerli laleme saygı ve dostlukla…