Gülce Edebiyat Akımı

Tam Görünüm: Berlin, Prag ve Nürnberg Gezisi
Şu anda Hafif Görüntüleme modundasınız. Sayfayı normal görüntülemek için, buraya tıklayın.
Almanya’ya geleli 40 gün oldu. Bu süre içinde Kuzey Ren Westefalya eyaletinin önemli kentlerini gezdim. İki kez Frankfurt bir kez de İsviçre yaptım. Şimdi de Berlin, Prag ve Nürnberg’i kapsayan bir gezi planı hazırladık. İnternetten otobüs biletlerini alıp otel rezervasyonlarını yaptırdık. 26 Ağustos sabahı saat 09.30’da Köln’den yola çıktım.

Yolculuk 8 saat sürdü. Dortmund ve Hannover’e girip çıktık. Otobüs bu iki şehirde yolcu indirme ve bindirme için 15’er dakika dışında hiçbir yerde durmadı. Ve Berlin’e belirtilen saatte vardık. Otoyol genellikle şehirlerin dışından geçtiği için 8 saat süresince Kuzey Almanya kırsalını gözleme olanağı buldum.
Yeryüzü şekilleri açısından Kuzey Almanya’nın tamamına yakını düzlüklerden oluşuyor. Ve bu düzlüklerin çoğunluğu ormanlarla kaplı. Yaprağını döken ağaçların çoğunlukta olduğu karışık ormanlar, mevsim yaz olduğu için çok canlı bir yeşili sergiliyor. Tarım alanları da hemen tamamen ekili veya dikili olduğundan toprağı görme şansı yüzde birden az diyebiliriz.
Magdeburg yakınlarından itibaren ormanlarda çam ve benzeri yaprağını dökmeyen ormanlar daha belirgin hale gelirken rüzgardan elektrik üreten santraller de oldukça çoğalmaya başladı. Elbe Nehrinin üzerinden geçtik. Ve 17.30’da Berlin’e vardık.
Otele yerleştikten sonra çıkıp biraz dolaşayım dedim.  Sağda kırmızı renkli büyük bir kilise görünüyordu. Oraya doğru yürürken Türkçe konuşan iki kişiye rastladım. Yakınlarda gezilebilecek neresi var, dedim. İlerde Küçük İstanbul diye anılan ve Türklerin çok fazla olduğu Kreuzberg  diye bir semt olduğunu söylediler. “Az İlerden sola dön, dosdoğru git dediler.
Burası o kadar bir Türk Mahallesi olmuş ki, Kreuzberg Zentrum yerine Kreuzberg Merkezi yazılmış. Tabelalarda da Konyalı, Mısır Çarşısı, İstanbul Market, dönerci gibi Türkçe sözcükler çok. Kreuzberg’de gezerken akşam oldu. Burada bir dönercide yemek yedikten sonra otele döndüm.