Gülce Edebiyat Akımı

Şu anda Hafif Görüntüleme modundasınız. Sayfayı normal görüntülemek için, buraya tıklayın.
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI
******************


Nazım Türü: BULUŞMA
*****************

Dağlara Söyledim

Dağlara söyledim şarkılarımı
Aksinden dinledim ah-u zârımı
Dayadım başımı serin bağrına
Dağlarla paylaştım her efkârımı
…………..……..Dağlara söyledim
……………….………....karlar ağladı
………………….……..dağları dinledim
……………………………….beni dağladı.
Kader, dağla beni böyle bağladı.


Dağlara benzedim hayli yoruldum…
Her avcıya hedef oldum. Vuruldum!
Dağlarla bekledim Sur’un sesini
Zaman sarkacında öyle kuruldum
………………….Dağlara benzedim
………………………….yol oldu bağrım.
…………………………..Dağlar kadar oldu
……………………..…………başımda ağrım.
Dağların başından sanadır çağrım.


Dağın da benim de gözümüz yârda
Gözyaşımız vardır soğuk pınarda
Ne gamım azalır, ne hicran biter
Anladım kavuşmak başka diyarda.
………..………….dağlar baharı özler
…………..………..…..ben seni özlerim
………………….…….Dağları uyku basar
……………..…..…………ben seni gözlerim.
Açık gitse kabre yorgun gözlerim.

Ekrem Yalbuz
' Şairin kendini veya yakınlarını-dostlarını taşlamasına-hicvetmesine yeni edebi akımımızda 'TOKMAK' demiştik. Hece vezni ile yazılan bu tarz şiirde artan ya da azalan hece diziniyle birlikte söylemlerde doğrudan artar ya da azalır. Tokmak' ta, her kuplenin son mısrası gerek şekil gerekse söylem olarak bağımsız olabilmektedir. ' Bu kısa açıklamanın ardından sayın Ekrem Yalbuz hocanın şiirine yönelirsek;




1-) 8 + 5 = 13

8 + 5 = 13 hece vezniyle yazılmış

yük / lenip (a)
yer / idi (b)
dik / lenip (a)
bir / idi (b) .


…Zer / idi (b)
…Eridi (b)
…Pir / idi (b)
kökten kafiye düzeniyle dil’ e ne kadar önem verildiği ve bu konuda ki bilgi birikimi anlaşılıyor.


2-) 6 + 6 = 12

6 + 6 = 12 hece vezinli


ban / dığın ©
serabı (d)
yan / dığın ©
şarabı (d)



…baş / ın ©
…gözyaş / ın ©
…yoldaş / ın ©


3-) 6 + 5 = 11

6 + 5 = 11 hece veziniyle yazılmış


duru su (d)
çağ / lar (e)
kurusu (d)
dağ / lar (e)


…öl / üdür (f)
…kül / üdür (f)
…gül / üdür (f)


4-) 5 + 5 = 10

5 + 5 = 10 hece veziniyle yazılmış


hile (g)
kara / lı (h)
zelzele (g)
yara / lı (h)


…der / in (ı)
…yer / in (ı)
…aferin (ı)



5-) 4 + 5 = 9

4 + 5 = 9 hece veziniyle yazılmış


Böylece çoktan aza doğru azalan bir söylem dizini..
san / ma (İ)
naçar (j)
aldan / ma (i)
uç / ar (j)

….. ah / -ı (k)
……şah / ı (k)
……silah / ı (k)



Kafiye düzeni ile serbestlerde de ses ve hece birliği sağlanmış.

Dostun dosta ihanetinin…Bir zaman altınken hüzne dönüşen sevdanın…Sevginin fitne- fesata yenilgisiyle örselenen dostluk ilişkilerinin sorgulanarak yerilmesi konu ediliyor…Bir zamanlar “BİR” iken, ayrışarak oluşan ikiliğin sorgulanması..Çok anlamlı ve vurucu sözcüklerle gönderilen sitâyiş ve öğreti dolu söylemlerin sonunda Tokmak; dostluğun bir sorumluluk.....Dostluk yükünün ağır olduğu ve her koşulda hamal gibi taşınması gereği… “Dostun dosta silah dayayamayacağı gibi vurucu söylemleriyle noktalanıyor.
Şiir, baştan sona farklı söylem ve sözcük dizini ile anlamını derinleştirmiş. Şiiri okurken, günümüz insan ilişkileri ve dost-dostluk anlayışındaki derinliksiz yüzeysel yaklaşımlar göz önüne geliyor bir anda..Değerli kaleminize saygıyla Sayın, Ekrem Yalbuz Hocam. Refika Doğan/Yeni Edebi Akım= Gülce
HER İKİ USTAYA DA TEBRİKLER.