SiteAna Sayfa
Güllük Dergisi
Şairlerimiz
Arama
Üyeler
Video
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Oturum Aç
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Şifremi Hatırlat
Beni Hatırla
Your browser does not support the audio element.
Akdeniz Radyo istek
Tıklayın-Okuyun/Güllük Dergisi
Web'de Ara
Sitede Ara
0 Oy - 0 Yüzde
1
2
3
4
5
Konu Modu
Edebi hırsızlık ve "Gülce edebi Akimi" la "zolal" sebkinin lal ilgili
Site Yönetimi
Admin
Üyelik tarihi:
Jan 2008
Mesaj Sayısı:
12,518
Konu Sayısı:
11,588
#1
30/11/2012, 00:22
Edebi hırsızlık ve "Gülce edebi Akimi" la "zolal" sebkinin lal ilgili
ilqar müezzinzade Ilqar müezzinzade
Giriş: Introduction to:
dünyada özel olarak Amerika ve Avrupa'nın birçok ülkeleri edebiyatında, her bir edebi eserin çalınmaması ve telif-müssennifler hakkının korunması yerini tapıbdırsa, malesef hala dünyanın birçok ülkesinde bu haklar pozulur. dünyada Özel olarak Amerika ve Avrupa'nın birçok ülkeleri Edebiyatında, onun BIR edebi Eserin çalınmaması ve Telif-müssennifler hakkının korunması yerini tapıbdırsa, malesef Hala dünyanın birçok ülkesinde met Haklar pozulur. İran, efğanistan ve kopy-wright yasasına uymayan bunlara denk ülkelerde, edebi hırsızlığın çok yayğın olduğunu görüyoruz. İran, efğanistan ve kopy-wright yasasına uymayan bunlara denk ülkelerde, edebi hırsızlığın Eklendi çok Yaygın oldugunu görüyoruz. Bu arada profesyonel edebiyata sahip olan avrupa ve amerika edebiyatı, telif haklarını ciddi bir şekilde savunur, hukuki ve yasal kurumlar bu konuyu keskin izleyip bu alanın suçlularını cezalandırıyor, bu yüzden toplumsal, siyasi ve hukuki alanlarda gelişmiş ülkelerin edebiyatı, üçüncü dünya ülkelrine bakıldığında edebi yasasızlıkdan çok uzaktır ve bu yüzden de bu ülkelerde edebi hırsızlık az gerçekleşir. Bu arada PROFESYONEL edebiyata Sahip Olan avrupa ve amerika Edebiyatı, Telif haklarını Ciddi bir sekilde savunur, Hukuki ve yasal Kurumlar met Konuyu keskin izleyip met alanin suçlularını cezalandırıyor, met yuzden Toplumsal, siyasi ve Hukuki alanlarda gelişmiş ülkelerin Edebiyatı, ÜÇÜNCÜ Dünya ülkelrine bakıldığında edebi yasasızlıkdan Eklendi çok uzaktır ve met yuzden de met ülkelerde edebi hırsızlık az gerçekleşir. Böyle bir durumda teknoloji araçlarıyla özellikle net ortamı ve sanal dünyanın genişlenmesi doğrultusunda, iran çerçevesinde her bir internet ve edebi fezalarla ilgilene bilen edebiyatçının edebi hırsızlık yapması veya eserinin çalınması rahatcasına öngörenlik edilebiliyor. BOYLE BIR durumda Teknoloji araçlarıyla özellikle net Ortamı ve Sanal dünyanın genişlenmesi doğrultusunda, iran çerçevesinde onu BIR internet ve edebi fezalarla ilgilene bilen edebiyatçının edebi hırsızlık yapması Daha yaygın eserinin çalınması rahatcasına öngörenlik edilebiliyor. Neden ki hiçbir yasal kurumun bu konuya ciddi bir şekilde yetişmemesi ve bir takım edebiyatçılarımız da sorumluluk duymadan, bilerek yoksa bilmeyerek, edebi hırsızlık etmesi, bu olayın git-gide genişlenmesine neden olurlar ve sanki bir takım kendilerine "edebiyatçı" adını koyanlar da bu konuyu ciddi tutmadan bunun addileşmesine can atıyorlar! Hacimdeki ki hicbir yasal kurumun met konuya Ciddi bir sekilde yetişmemesi ve KIB Takım edebiyatçılarımız da Sorumluluk duymadan, bilerek yoksa bilmeyerek, edebi hırsızlık etmesi, met olayın git-gide genişlenmesine hacimdeki olurlar ve Sanki BIR Takım kendilerine "edebiyatçı" Adını koyanlar da met Konuyu Ciddi tutmadan bunun addileşmesine atıyorlar olabilir! Bu edebi hırsızlığın yayğınlaşmasına koşanlar her bir yeni basılmış şiir ve öykü antoloji yoksa kitapı sayfaladıkta, güzel konular, sözcük birleşimleri, feza ve eserin başka özelliklerine rastlaşıp beyendikte kaynak ifade etmeden, rahatcasına kendi eserinde çalıştırıyor ve demek edebi sanal alanda arama yapan, her hangi güzel konu, içerik , uzay ve başka özelliklere raslandıkda, hırsızca onlardan yararlanıp, başkasının yazısiyla poz vermek, gözde olmak ve kendini bir yaratıcı olarak, edebiyatcılar ara yerleştirmek istiyor. Ayşe edebi hırsızlığın yayğınlaşmasına koşanlar onu BIR antivirus basılmış şiir ve Öykü antoloji yoksa kitapı sayfaladıkta, güzel Konular, sözcük birleşimleri, feza ve Eserin Baska özelliklerine rastlaşıp beyendikte kaynak ifade etmeden, rahatcasına He eserinde çalıştırıyor ve demek edebi Sanal Alanda Arama yapan, onu Hangi güzel Konu , İçerik, uzay ve Baska özelliklere raslandıkda, hırsızca onlardan yararlanıp, başkasının yazısiyla poz vermek, Gözde OLMAK ve kendini BIR yaratıcı olarak, edebiyatcılar ara yerleştirmek istiyor. Maalesef bu iş o kadar addileşibdirki her kimse profesyonel bir cep kesen gibi eylem gösteriyorsa bu işi gore bilir, belki hırsızlık değil gibi değerlendirilmektedir bu iş. Maalesef met olduğunu o Kadar addileşibdirki Onu Kimse PROFESYONEL BIR cep kesen Gibi eylem gösteriyorsa met ISI Gore Bilir, Probably hırsızlık degil Gibi değerlendirilmektedir met olduğunu.
Bu konu sadece edebiyat alanında değil, tüm bilimyurdu, gazete, dergi, haftalık, aylık ve hatta mediya merkezlerinde de meydana gelmektedir. Ayşe Konu Eklendi sadece Edebiyat alanında degil, tum bilimyurdu, Gazete, dergi, haftalık, AYLIK ve Hatta mediya merkezlerinde de meydana gelmektedir. Maalesef hemen %90 lisans ve yüksek lisans tezleri, makaleler, haberler ve ... Ve maalesef Hemmen% 90 lisans YÜKSEK lisans tezleri, Makaleler, Haberler ve ... Plagiarism (edebi hırsızlık) dan uzak değildir. İntihal (edebi hırsızlık) Dan Keep degildir. Yazıcının adını makalelerin başından kesip, kendi makalesi gibi okullarda ve bilimyurdlarda makale ve tahkik olarak ileri sürmek, tam addi bir işe dönüşmüştür. Yazıcının Adını makalelerin başından kesip, He makalesi Gibi okullarda ve bilimyurdlarda Makale ve tahkik olarak İleri sürmek, Tam addin BIR İMKB dönüşmüştür. arasıra bir makalenin onlar yazar tarafından iddia edilmesini görüyoruz! arasıra BIR makalenin itiyor Yazar tarafmdan iddia edilmesini görüyoruz!
)Bu giriş, benim gelecekte yayınlanacak edebi hırsızlık hakkında makale ve araştırmanın ön sözüdür ve burdada getirmemi gerekli bildim) ) Ayşe giriş, Benim gelecekte yayınlanacak edebi hırsızlık hakkinda Makale ve ARAŞTIRMANIN ÖN sözüdür ve burdada getirmemi gerekli bildim)
konumuzla ilgili olduğuna göre, önce sayın okuyuculara edebi hırsızlık, Plagiarism, intihal ve aşırma hakkında açıklama vermek istiyorum. konumuzla ilgili olduğuna Gore, once sayın okuyuculara edebi hırsızlık, İntihal, intihal ve aşırma hakkinda Açıklama vermek İstiyorum.
Kökü plak [1] sözüne dayalı ve Türkiye Türkçe sinde hukuk alanında: intihal; sosiyal alanda ise aşırma sözcüğüne dönüşen ifadeyi çoğumuz çeşitli alanlarda duymuşuz. Koku plak [1] sözüne Dayali ve Türkiye Türkçe Sinde Hukuk alanında: intihal; sosiyal Alanda imkb aşırma sözcüğüne Dönüşen ifadeyi çoğumuz çeşitli alanlarda duymuşuz. (A) bu hareketi yapan da, «hırsız, aşırmacı, sarık, oğru" gibi sözlerle adlandırlır. (b( (A) met hareketi 'yapan da, «hırsız, aşırmacı, Şarık, oğru" Gibi sözlerle adlandırlır. (B (
Plagiarism [2] ne dir? İntihal [2] ne dir?
"Plagiarism edebi hırsızlık demek dir. Başka yazarların, eserlerinin bir parça yoksa bütününü, ferziyesini, makalelerinin sonucunu, yapıtını ve yazıcısının ismini vermeden almak ve onlardan yazılarında ve eserlerinde kullanmak edebi hırsızlıktır. "İntihal edebi hırsızlık demek dir. Baska yazarların, eserlerinin bir parca yoksa bütününü, ferziyesini, makalelerinin sonucunu, yapıtını ve yazıcısının Ismini vermeden Almak ve onlardan yazılarında ve eserlerinde kullanmak En edebi hırsızlıktır.
PEC Rayting / parafraciyarism [3] PEC Rayting / parafraciyarism [3]
başka yazarların cümlelerini giyumeye düşürmeden ve isimlerini vermeden çalıştırmak, makalenin bir bölümlerini kullanmak, bazı sözcükleri deyişip ve başka onlara benzer sözcükleri yazıda yerleştirmekden ibarettir. Baska yazarların cümlelerini giyumeye düşürmeden ve isimlerini vermeden çalıştırmak, makalenin BIR bölümlerini kullanmak En, bazi sözcükleri deyişip ve Baska onlara BENZER sözcükleri yazıda yerleştirmekden ibarettir. "© "©
bu konuda büyük tahkikat ve incelemeler temelinde yazılmış ve yaratılmış bir eseri, nezeriyeni, sebki ve bir edebi eseri parçalayıp ve o eserin parçalarından başka formetde kullanamak bir edebi hırsızlık tanımlanır ve Plagiaristik bir davranış sayılır. met konuda Büyük tahkikat ve incelemeler temelinde yazılmış ve yaratılmış BIR eseri, nezeriyeni, sebki ve KIB edebi eseri parçalayıp ve o Eserin parçalarından Baska formetde kullanamak BIR edebi hırsızlık tanımlanır ve Plagiaristik BIR Behavior sayılır. Bu davranış kopy-wright ilkesini sındırmakdan ve telif haklarını danmaq, inkar etmekten elave, büyük bir hırsızlık ve bir suç tanınıyor. Ayşe Behavior kopy-wright ilkesini sındırmakdan ve Telif haklarını danmaq, inkar etmekten elave, Büyük BIR hırsızlık ve KIB suc tanınıyor. Niye ki her bir yazar ve şairin doğal olarak şiirleri ve yazıları onun ebedilik maddi ve manevi yatırımları ve bu iş, bir kimsenin deposunu talan etmek, cebini vurmak, sandığını çalmak, duvarın aşıp evin tarac etmek gibi bir iş değerlendirilir. Niye ki onu BIR Yazar ve şairin Doğal olarak Siirleri ve Yazıları onun ebedilik Maddi ve Manevi Yatırımları ve met olduğunu, Bir kimsenin deposunu talan etmek, Cebini vurmak, sandığını çalmak, duvarın ASIP Evin tarac etmek Gibi BIR Ş değerlendirilir.
" Plagiarism ve ya edebi hırsızlık anlamını taşıyan«intihal« (aşırma), bir başka insanın edebi yaratıcılığını, araştırma ve tahkikatının tamamı veya bir parçasını benimsemek; öyle bir davranış ki bu iş, bu şiir, bu yazı, bu sebk, bu kalıp, benim yaradıcılığımdır diye sesleniyor. Arapça kökenli ve osmanlıca intihal sözcüğünün Türkçe karşılığı (»aşırma «sözecüyü) kullanılmaktadır. "(D) "İntihal ve ya edebi hırsızlık anlamını taşıyan« intihal «(aşırma), Bir Baska İNSANIN edebi yaratıcılığını, Araştırma ve tahkikatının tamamı Daha yaygın BIR parçasını benimsemek; oyle BIR Behavior ki met olduğunu, met şiir, met yazı, met Sebk, met Kalıp, Benim yaradıcılığımdır diye sesleniyor. Arapça kökenli ve Osmanlıca intihal sözcüğünün Türkçe Karşılığı (»aşırma« sözecüyü) kullanılmaktadır. "(D)
bence Türkiye de yerine düşmüş bu sözcükden Azerbaycan Türkçesinde de kullanamak olur. bence Türkiye de Yerine harfi düsmüs met sözcükden Azerbaycan Türkçesinde de kullanamak Olur. Demek bu ilk döne iran türkleri edebiyatında edebi hırsızlık terminine bir karşılık olarak öneriliyor, yazarlarla ve profesyonel okuyucularla bu terminin üzerinde konuşmak yeri olabilir. Demek met orijinalini Döne iran Turkleri Edebiyatında edebi hırsızlık terminine BIR karsilik olarak öneriliyor, yazarlarla ve PROFESYONEL okuyucularla met terminin uzerinde konusmak Hayvanların gideceği olabilir. Bu önerinin de alınıp alınmaması edebiyatcılarımıza bağlıdır ve gelecekte bu konuda (dilçilik konusunda) kurulan edebi kurultaylarda bu konuları ileri sürmek olur. Ayşe önerinin de alınıp alınmaması edebiyatcılarımıza bağlıdır ve gelecekte met konuda (dilçilik konusunda) Kurulan edebi kurultaylarda met konuları İleri sürmek Olur. edebi hırsızlığa »aşırma« sözcüğünü önerdiyimde bizim hem edebi dünyamız hem kütle arası danışıklarada bakıldığında uygun bir karşılık görünüyor. edebi hırsızlığa »aşırma« sözcüğünü önerdiyimde Bizim etek edebi dünyamız etek Kütle Arası danışıklarada bakıldığında Uygun'un BIR karsilik görünüyor. Nitekim, kütle arasında böyle bir ifadeden halk kullanır: Nitekim, Kütle arasında Boyle BİR ifadeden halk kullanır:
bir kimse yalan bir söz veya kendine ayit olmayan güç, varlık, yetenek ve becerikten konuşurken ve yalandan doğa üstü bir iş yapmak iddiası olan kimseye kütle arasında böyle bir ifadeler gidiyor: BIR Kimse yalan BİR SÖZ Daha yaygın KENDİNE ayit Nonlinear power, Varlık, yetenek ve becerikten konuşurken ve yalandan Doğa Üstü BIR Ş YAPMAK iddiası Olan kimseye Kütle arasında BOYLE BIR Ifadeler Gidiyor:
Falan kimse »aşırır« haa! Falan Kimse »aşırır« haa! Ya falan adam aşıran dır. Ya Falan adam aşıran Dir.
Intihal ne dir? Intihal ne dir?
Bir sözlük de intihal şöyle açıklanıyor (e): BİR sözlük de intihal Soyle açıklanıyor (e):
"Çalma-başkasının malını benimdir iddia etme-birinin yazısını veya şiirini kendisininki gibi gösterme." "Calma-başkasının Malini benimdir iddia Etme-birinin yazısını Daha yaygın şiirini kendisininki Gibi gösterme."
intihal edebiyat dünyasında bir başkasının sözünü kendine çıkmak tanımlanıyor. intihal Edebiyat Diyarında BIR başkasının sözünü KENDİNE çıkmak tanımlanıyor. Bu kendine çıkmak, aynı metlebi almak yoksa o zaman çok küçük değişiklikler yaratmaktır. Ayşe KENDİNE çıkmak, Ayni metlebi Almak yoksa o Zaman'a Eklendi çok Küçük değişiklikler yaratmaktır.
Hududen yıl-yarım önce bir gün, dostlarım "isa Zeyni" ve "zaman Paşazade" ile kafede edebiyat hakkında bahis ettiğimizde, ben Türkiye de oluşan "Gülce edebi akımı" nı dostlara tanıtır, okuduğum makaleler hakkında konuşuyordum ve kağıt üzerinde Gülce kaliblerinin resmini çizdiğimde, dostum "zaman Paşazade" bu iki kalibin birbirine benzemeyine işaret etti. Hududen Yıl-Yarım once bir gun, Dostlarım "isa Zeyni" ve "Zaman Restaurant'lar ise Paşazade" Ile kafede Edebiyat hakkinda Bahis ettiğimizde, ben Türkiye de oluşan "Gülce edebi Akimi" NI dostlara tanıtır, okuduğum Makaleler hakkinda konuşuyordum ve Kağıt uzerinde Gülce kaliblerinin resmini çizdiğimde, dostum "Zaman Restaurant'lar ise Paşazade" met two kalibin birbirine benzemeyine İşaret Etti. (Dada bilverdi iddia ettiği zolal kalibiyle, Gülce edebi akınındakı üçgen kalibinin benzerliğini). (Dada bilverdi iddia Ettiği zolal kalibiyle, Gülce edebi akınındakı üçgen kalibinin benzerliğini). yıl-yarım sürecinde bu konuda yaptığım soruşturma sayın okurların huzurunda sorularımın cavablanılmasını istiyorum. Yıl-Yarım sürecinde met konuda yaptığım soruşturma sayın okurların huzurunda sorularımın cavablanılmasını İstiyorum.
Bildiyiımiz gibi radiyonun yaratıcısı 1874 yılında İtaliyalı »Markoni«dir ve hiçbir zaman »X« cinabları birkaç yıl ondan sonra "ben radyoyu keşf etmişim" iddiasını yapa bilmez. Bildiyiımiz Gibi radiyonun yaratıcısı 1874 yilinda İtaliyalı »Markoni« dir ve hicbir Zaman'a »X« cinabları Birkac Yıl ondan later "ben radyoyu keşf etmişim" iddiasını yapa bilmez. Olursa hatta radıyonun ondan önce bulunmasından habersiz olsun. Olursa Hatta radıyonun ondan once bulunmasından habersiz olsun. Niye ki radiyonu1877 yılında başka birisi yaratmışsada, yine »markoni«nin adına sebt olmuştur. Niye ki radiyonu1877 yilinda Baska birisi yaratmışsada, yine »Markoni« nin Adina sebt olmuştur. Bu örnekle Türkiye ve iran da iki benzer akımın yola düşmesini inceleyeceyik. Ayşe örnekle Türkiye ve iran da two BENZER akımın Yola düşmesini inceleyeceyik. Bu araştırma ilginç bahisler ortaya getiriyor. Ayşe Araştırma Eklendi ilginç bahisler Ortaya getiriyor. İran da Fars ve Türk edebiyatında "Zolal" isimli bir sebkin her yerde reklam edilmesi ve Türkiye de "Gülce" adlı bir edebi akımın oluşması. İran da Fars ve Türk Edebiyatında "Zolal" isimli BIR sebkin Her Yerde reklam edilmesi ve Türkiye de "Gülce" Adlı BIR edebi akımın oluşması. Bu konuda faktlı bilgiler okuyuculara verilmiş bir takım sorular sayın "dada bilverdi" cinablarından (Zolal adlı sebkinin yaratıcısı olarak konuşan kimse) soruluyor ve sayın "dada" cinablarının mantıklı cevapları bekleniyor. Ayşe konuda faktlı Bilgiler okuyuculara verilmiş BIR Takım Sorular sayın "dada bilverdi" cinablarından (Zolal Adlı sebkinin yaratıcısı olarak Konuşan kimse) soruluyor ve sayın "dada" cinablarının mantıklı cevapları bekleniyor.
Aşırma Aşırma
"vurğu yaptığım gibi aşırma (intihal), başkalarının düşüncelerini ve görüşlerini bilgi kaynağı bildirmeden alıp kullanmak ve kendi görüşü gibi takdim etemekdir. Aşırma çeşitli biçimlerde görüle bilir: "Vurğu yaptığım Gibi aşırma (intihal), başkalarının düşüncelerini ve görüşlerini Bilgi KAYNAĞI bildirmeden alıp kullanmak En ve He Görüşü Gibi Takdim etemekdir Aşırma çeşitli biçimlerde görüle Bilir.:
bir başkasının yazısını yoksa başkasına ayit bir kitaptan veya gazeteden bir bölümünü, bir dergi makalesini yani başkalarının çalışmalarını-tümüyle ya da bir parçasını-kaynak belirtmeksizin kelimesi kelimesine kopy etmek aşırmanın en çok görülen biçimlerinden biridir. BIR başkasının yazısını yoksa başkasına ayit BIR kitaptan Daha yaygın gazeteden BIR bölümünü,, Bir dergi makalesini Yani başkalarının çalışmalarını-tümüyle ya da BIR parçasını-kaynak belirtmeksizin kelimesi kelimesine kopy etmek aşırmanın tr Eklendi çok görülen biçimlerinden biridir.
Bir başkasının çalışmasındakı düşünce ve görüşelerini dilsel ve yapısal anlatımını değiştirerek kullanmak aşırmanın ikinci biçimidir. Bir'in başkasının çalışmasındakı Düşünce ve görüşelerini dilsel ve YAPISAL anlatımını değiştirerek kullanmak En aşırmanın İkinci Öğretim biçimidir. Başkalarının yapılarındakı sözleri değişmiş, temel cümleleri çıkarıp veya sıralarını değiştirib kullanmak Aşırmadır. Başkalarının yapılarındakı sözleri değişmiş, püskürtülen cümleleri çıkarıp Daha yaygın sıralarını değiştirib kullanmak En Aşırmadır. Böyle bir durumda, kaynak, haşiyelerde gösterilmelidir. Boyle BIR durumda, kaynak, haşiyelerde gösterilmelidir.
Aşırmanın bir başka biçimini ise bir başkasının düşünceleri temelinde bir yazı yazmaktır. Aşırmanın BİR Baska biçimini imkb BIR başkasının düşünceleri temelinde BIR YAZI yazmaktır. Bu yazılarda dil, anlatım yazıyı yazan kimsenin olmakla birlikte düşünceler başkasınındır. Ayşe yazılarda dil, Anlatım Yazıyı Yazan kimsenin olmakla Birlikte düşünceler başkasınındır. (F) (F)
bu makalede bir kimseyi suçlamak yoksa yarğılamaq konumunda olmayıp, sadece bir takım sorular öne süreceyim ve verilerden yola çıkarak edebi hırsızlık hakkında detaylı bilgiler halinde Türkiye ve İran'daki benzer edebi akımı araşdıracağım. met makalede BİR Kimseyi suçlamak yoksa yarğılamaq konumunda olmayıp, SADECE BİR Takım Sorular biri süreceyim ve verilerden Yola çıkarak edebi hırsızlık hakkinda DETAYLI Bilgiler halinde Türkiye ve İran'daki BENZER edebi akimi araşdıracağım.
Doğal olarak intihal (yasal olmayan alıntı), kasıtlı olduğu kadar kasıtsızda yapıla bilir. Doğal olarak intihal (yasal Nonlinear ALINTI), kasıtlı oldugu Kadar kasıtsızda yapıla Bilir. Buna da kriptomenezi [6] denir. Buna da kriptomenezi [6] denir.
Örnek: yazarın çocukluğunda okuyup sevdiği bir eser ya da metin, alt bilincinde kaydedilir ve sonra birgün yazdığı bir romanda yazıda, şiirde, ortaya getirdiği bir nezeriye veya başka yaratıcılıklarda, birden ortaya çıkıp, yazarın yaratıcılığının bir parçasıymış gibi ortaya dökülüyor ve bir başkası bunun benzerliğini seçene kadar intihal karışık bir iş olur. Örnek'in: yazarın çocukluğunda okuyup sevdiği BIR eser ya da metin, alt bilincinde kaydedilir ve later Birgün yazdığı BIR Romanda yazıda, şiirde, Ortaya Getirdiği BIR nezeriye Daha yaygın Baska yaratıcılıklarda, BİRDEN Ortaya çıkıp, yazarın yaratıcılığının BIR parçasıymış Gibi Ortaya dökülüyor ve KIB başkası bunun benzerliğini seçene Kadar intihal karışık BIR Ş Olur. (G) (G)
sayın »dada«nın Zolal sebkinde Gülce edebi akımından kopy ettiği burda kesin olarak denilmiyor. sayın »dada« Nin Zolal sebkinde Gülce edebi akımından kopy Ettiği burda sözleşmesinde saklı olarak denilmiyor. Belki sayın dada cinabları bu akımdan habersiz olsun yoksa haberli, ortada bulunan problem bir takım çatışmaz ve mantıksız davranışlardır. Probably sayın dada cinabları met akımdan habersiz olsun yoksa Haberli, ortada bulunan sorunun BIR Takım çatışmaz ve mantıksız davranışlardır.
Zolalın duğuluş ve çıkışları: Zolalın duğuluş ve çıkışları:
sayın "dada bilverdi" cinabları "Zolal" adlı bir kalibin yaratıcısı olarak tüm webloglar ve sitelerde Konu yükleyip, kament olarak genel ve özel, çıkış yapmaktadır. sayın "dada bilverdi" cinabları "Zolal" Adlı BIR kalibin yaratıcısı olarak tum webloglar ve sitelerde Konu yükleyip, kament olarak Genel ve Özel, ÇIKIŞ yapmaktadır. o iddialarında, dünyanın edebi meydanlarından konuşup, Zolal adlı sebkini "dünyasal bir edebi tür" adlandırıyor. o iddialarında, dünyanın edebi meydanlarından konuşup, Zolal Adlı sebkini "dünyasal BIR edebi TÜR" adlandırıyor. Dada, Zolalın hakkında yazdığı tanıtımlarda şöyle yazıyor: Dada, Zolalın hakkinda yazdığı tanıtımlarda soyle yazıyor:
»" Zolal» göklere gibi boy atıp. Tacikistan, İran, efğanistan, Arabistan, Azerbaycan, Güney Amerika, hülend ... ve sonunda buki,«Zolal»ın sahibi dünya edebiyatıdir ve konumu bunlardan daha akıla varmayan yükseklerdir. hakir ben de zolalın katibiyim , bir tek bildiyim kalemcilerin Kölesi olduğumdur. gelecekte zolalın dalgalarını daha fazla görmeyinize emin olun. "(H) »" Zolal »göklere Gibi çocuk ATIP. Tacikistan, İran, efğanistan, Arabistan, Azerbaycan, Güney Amerika, hülend ... ve Fikirlerini buki,« Zolal »ın sahibi Şu Dünya edebiyatıdir ve konumu bunlardan DAHA akıla varmayan yükseklerdir. Hakir ben de zolalın katibiyim , Bir tek bildiyim kalemcilerin Kölesi olduğumdur. gelecekte zolalın dalgalarını DAHA fazla görmeyinize Emin olun. "(H)
sayın dada Türkçe'yi becerdiyinden fazla, Türkçe'de şiir yazıyor. sayın dada Türkçe'yi becerdiyinden fazla, Türkçe'de şiir yazıyor. Bu dünyasal işler uğrunda çalışan bir edebiyatçı nasıl bizim bu kulağımızın dibinde olan Türkiye Edebiyatından habersizdir? Ayşe dünyasal ISLER uğrunda çalısan BIR edebiyatçı NASIL Bizim met kulağımızın dibinde Olan Türkiye Edebiyatından habersizdir? Ve neden çok uzak ülkelerin ismini söylediyi zaman Türkiye den ad getirmiyor? Hacimdeki Eklendi çok Keep ülkelerin Ismini söylediyi Zaman'a Türkiye den reklam getirmiyor ettik? Zolal adlandırılan sebkin yazarı olarak Tacikistan, İran, efğanistan, Arabistan, Azerbaycan, Güney Amerika, hülend ... Zolal adlandırılan sebkin yazarı olarak Tacikistan, İran, efğanistan, Arabistan, Azerbaycan, Güney Amerika, hülend ... Kimi ülkelerde Latin Amerika'sına kadar ...! Kimi ülkelerde Latin Amerika'sına Kadar ...! Bunun yayılmasını diyor, ama çok ilginçtir ki hatta azerbaycanda da yayınlanan Gülce Bare de habersizdir sanki! Bunun yayılmasını Diyor, ama cok ilginçtir ki Hatta azerbaycanda da yayınlanan Gülce Bare de habersizdir Sanki! Bu site de (i) tam açık ve anlaşılır bir şekilde Azerbaycan da gülcenin çıkışını gördüğümüz yerde sayın dada dan şaşırtıcı bir çıkışla "Zolal hatta Azerbaycandada kök salıp" sözünü duyuyoruz. Bu site de, (i) Tam auction ve anlaşılır bir sekilde Azerbaycan da gülcenin çıkışını gördüğümüz Yerde sayın dada Dan şaşırtıcı BIR çıkışla "Zolal Hatta Azerbaycandada tuber salıp" sözünü duyuyoruz. Sayın dada nın bu söyleyişinde zolal sebkinin latin Amerika'ya kadar yayınlanması iddia ediliyor, ama dünya edebiyat kutuplarından biri olan Türkiye'den isim yapılmamaktadır, oysa hem dil ve hem cuğrafiya açısından da bizim yakınlığımızdadır. Sayın dada Nin met söyleyişinde zolal sebkinin latin Amerika'ya Kadar yayınlanması iddia ediliyor, AMA Dünya Edebiyat kutuplarından Biri Olan Türkiye'den isim yapılmamaktadır Oysa etek dil ve etek cuğrafiya Açısından Da Bizim yakınlığımızdadır. Demek dadanın türkiyeden isim yapmamasının temel bir nedeni var. Demek dadanın Türkiyeden isim yapmamasının püskürtülen BIR nedeni var. Türkiye yıllar Zolal dan önce sayın dada tarafından iddia olunan janrı kat-kat güzel ve geniş seviyede yaratıp, yerine düşürüp ve yüzlerce güçlü-kuvvetli şair Gülce! Türkiye YILLAR Zolal Dan once sayın dada tarafmdan iddia olunan janrı kat-kat güzel ve Genis seviyede yaratıp, Yerine düşürüp ve yüzlerce Güçlü-kuvvetli Şair Gülce! kalibinin çeşitli formlarında şah eserler yaratmıştır şarkılar besteleyibler. kalibinin çeşitli formlarında şah eserler yaratmıştır Şarkılar besteleyibler. Bilverdi cinabları özel weblogunda yazdığı yaziya dayanmaktayım: "Zolalın doğum günü: 1388 yılı Behmen ayının ikisi (January 22, 2010)" (j). Bilverdi cinabları Özel weblogunda yazdığı yaziya dayanmaktayım: "Zolalın delivery GÜNÜ: 1388 Yılı Behmen ayının ikisi (22 Ocak 2010)" (j).
Oysa sayın »mustafa ceylan« 25/10/1384 tarihinden buyana (January 5, 2006) (k) Gülce adlı bir edebi akıma beyaniyeler, platformlar ve makaleler yazmıştır. Oysa sayın »mustafa ceylan« 25/10/1384 tarihinden buyana (5 Ocak 2006) (k) Gülce Adlı BIR edebi Akima beyaniyeler, platformlar ve Makaleler yazmıştır. Yanı sayın dada dan önce bu tür Türkiye'de oluşmuştur. Yanı sayın dada dan once met TÜR Türkiye'de oluşmuştur. Bu makalenin sonunda (l) verdiğim linkin - okuyucular bölümünde ki bakışlar -, bu akımın hangi tarihte varoluşunu okuya bilresiniz. Ayşe makalenin Fikirlerini (l) verdiğim linkin - okuyucular bölümünde ki Bakışlar - met akımın Hangi tarihte varoluşunu okuya bilresiniz. Gülcenin formlarını bir örnek resim formetinde ve aşağıda başka bir şiirle getiriyorum: Gülcenin formlarını BIR Örnek'in resim formetinde ve aşağıda Baska bir şiirle getiriyorum:
'GİTME KAL 'Gitme KAL
Sen Sen
Gelir Gerçekleşmemiş
Gidersin, Gidersin,
Çiçeklenir Çiçeklenir
İçimdeki dal; İçimdeki dal;
Gerçeğe döner düş, Gerçeğe döner düş,
Gerçeğe döner masal... Gerçeğe döner masal ...
Kokun, nefesin, sesin Kokun, nefesin, Sesin
Odamı doldurur... Odamı doldurur ...
Tez biter zaman Tez biter Zaman
Susar saat SUSAR Saat
Diyemem Diyemem
Gitme Gitme
Kal! Kal! ..(m) .. (M)
ve bir örnek de sayın dada bilverdi yazdığı şiirden: BIR Örnek'in de sayın dada bilverdi yazdığı şiirden ettik:
به تو گفتم برو! Ben gitmeni söyledim!
تأخیر مکن صبحدم برو! Şafak git gecikme etmeyin!
این شب دوباره جان مرا می درد و تو Gece beni ve benim acı canlandırmıştır.
خوشدل مباش بر دوسه لب بوسه های پر ز غم برو! Üzüntü · h dolu git dudakları DVS eşcinsel öpücük olmayın!
دیدم کسی زپشت صدا میکند تورا و تو هی پرسه می زنی! Zpsht birini aramak gördüm ve Hey kadın dolaşmak!
انگار عاشقی به من, اگر آماده ای سپرم بر تو تمام دلم برو! Ben tüm hazır SPRM olsaydı Eğer beni seviyorsan gitmek!
باری برو برای جهانی امیر باش برو ای شکسته دل Bari Emir git Bir Kırık Kalp olun
خود را اسیر درد مکن پای هزاران عدم برو! Kendini gitmek için ayak binlerce tuzak zarar vermeyin!
دریا برای شعله نمی نازد عار کن! Deniz değil alev beni küçümseme Nazd!
اینبار نجوش هیچدم برو! Njvsh zaman Hychdm git!
برو! Git! محکم برو! Sıkıca git!
(N) (N)
form açısından dadanın bu şiirlerile ve ileri sürdüğü kalibin benzerliği Gülce ile tam bir formetde ve şekildedirler. Form Açısından dadanın met şiirlerile ve İleri sürdüğü kalibin benzerliği Gülce Ile Tam BIR formetde ve şekildedirler. Zolal ile bu "üçgen" kalibli şiirin bir form da ve şekil de ve formol da olan bu kalıp, Gülce edebi akımının çeşitli ve çok kalibleri içinde, sadece onun bir kalibidir yani sayın »Harun Yiğit« yaratan kalib. Zolal Ile met "üçgen" kalibli şiirin BIR formu da ve Şekil de ve formol da Olan met Kalıp, Gülce edebi akımının çeşitli ve Eklendi çok kalibleri Içinde, Eklendi sadece onun BIR kalibidir Yani sayın »Harun Yiğit« yaratan kalib. Nitekim yıllar önce bu tür kaliblerde Türkiye de sayın dada çıkış başlamadan önce çeşitli-çeşitli Kalibler oluşub: GÜLCE-BULUŞMA-ÇAPRAZLAMA-… (O) Nitekim Yillar once met TÜR kaliblerde Türkiye de sayın dada ÇIKIŞ başlamadan once çeşitli-çeşitli Kalibler oluşub: Gülce-BULUŞMA-ÇAPRAZLAMA-... (O)
sayın dada böyle bir konuşmalar yapıyor: sayın dada BOYLE BIR konuşmalar yapıyor:
"Zolal şiiri saf ve net olarak tam İran'a ayit bir kaliptir ve İran'ın kucağında doğup, iran için onurlu ve kururludur." "Zolal şiiri saf ve net olarak Tam İran'a ayit BIR kaliptir ve İran'ın kucağında doğup, iran for onurlu ve kururludur."
ben bugün :1388 yılı Behmen ayının ikisi (January 22, 2010), bu yeni doğmuş bebeği kayinat ve gökadalarının yardımıyla ve siz ezizlerin duası gölgesinde, tam sağlıklı bir durumda dünya edebiyatının isti kucağına sunuyorum. ben BuGün: 1388 Yılı Behmen ayının ikisi (22 Ocak 2010), met antivirus doğmuş bebeği kayinat ve gökadalarının yardımıyla ve Siz ezizlerin duası gölgesinde, Tam Tarsus'a BIR durumda Dünya edebiyatının ISTI kucağına sunuyorum. "(P) "(P)
veya başka bir sözde: Daha yaygın Baska bir sözde:
"Gerçekte Zolalın net yasalarını koruyan mahir önder ve öncülleri zolalın Dünyada aslı binövre ve etgilendiricileri sayılırlar. "Gerçekte Zolalın net yasalarını Koruyan mahir önder ve öncülleri zolalın Dünyada aslı binövre ve etgilendiricileri sayılırlar.
zolal kalibinde şiir yazan bütün azizlere kelimenin içeriyinin yükselişini tavsiye etmekle birlikte başı yücelik diliyorum ve yerküresinin neresinde kulluk ederlerse sağ, mutlu ve başarılı olsunlar ". (K) zolal kalibinde şiir Yazan BÜTÜN azizlere Kelimenin içeriyinin yükselişini TAVSİYE etmekle Birlikte Başı yücelik diliyorum ve yerküresinin neresinde Kulluk ederlerse SAG, mutlu ve başarılı olsunlar ". (K)
sayısız kamentlerle weblog ve sitelerde reklam edilen Zolal sebki, yıllar önce Türkiye'de çok geniş seviyede oluşmuştur. sayısız kamentlerle blogu ve sitelerde reklam Edilen Zolal sebki, Yillar once Türkiye'de Eklendi çok Genis seviyede oluşmuştur. Bunun ORJINAL versiyonu Türkiye Dernekler edebiyat bahçelerinde yapraklı halı gibi yere serilip! Bunun ORJINAL version Türkiye Dernekler Edebiyat bahçelerinde Yapraklı halı Gibi Yere serilip! Zolal denilen, Gülce edebi akımının sadece bir damlası. Zolal denilen, Gülce edebi akımının Eklendi sadece BIR damlası. Zolal adlandırılan kalib hemen Harun Yiğitin yarattığı "üçgen" tarzının kopisi! Zolal adlandırılan kalib Hemmen Harun Yiğitin yarattığı "üçgen" tarzının kopisi! Ve bu ortada başkaldıran sorular: Met ortada başkaldıran Sorular ettik:
- Bu edebi türün dünyasal olmansını ve onun doğmasını dünya edebiyatına tebrik dediyizde, dünya edebiyatının hangi kabarık ve baş derneklerile ilgidesiniz? - Ayşe edebi Türün dünyasal olmansını ve onun doğmasını Dünya edebiyatına tebrik dediyizde, Dünya edebiyatının Hangi kabarık ve Baş derneklerile ilgidesiniz? Hangi resmi alanlar ve uluslar arası edebiyat kurumlarında bu buluntu ve yaradıcılığızın dünyasal olmasını sebt edibsiniz? Hangi resmi Propation ve uluslar Arası Edebiyat kurumlarında met buluntu ve yaradıcılığızın dünyasal olmasını sebt edibsiniz? Herhalde böyle bir iddiaza göre, avrupa ve amerika edebi derneklerile ilgide olmağızı isbatlandırmalısınız. Herhalde BOYLE BIR iddiaza Gore, avrupa ve amerika edebi derneklerile ilgide olmağızı isbatlandırmalısınız. Gülce dalında üçgen qalıbının kopisi olan Zolalı nasıl kendi tapıntınız gibi sunuyorsunuz? Gülce Dalinda üçgen qalıbının kopisi Olan Zolalı NASIL He tapıntınız Gibi sunuyorsunuz? Edebiyatda büyük bir partlama ve devrimmidir bu? Edebiyatda Büyük BIR partlama ve devrimmidir met? Bu derece de şişirdiyiniz basit bir sebkin sizden önce Türkiye de oluşmasına nasıl davranıyorsunuz? Ayşe Derece de şişirdiyiniz Basit BIR sebkin Sizden once Türkiye de oluşmasına NASIL davranıyorsunuz? Nasıl sizden önce oluşturulmuş sebki kendi adıza yayarak onu dünya edebiyat tarihinde bir devrim sanıyorsunuz? NASIL Sizden once oluşturulmuş sebki He adıza yayarak ONU Dünya Edebiyat tarihinde BIR devrim sanıyorsunuz?
Sayın "mustafa ceylan" ın tüm beyaniyeler, pılatform, kararları ve manifislerini okuyan ben, hiç birinde bu kadar abartı ve iğrak görmedim. Sayın "mustafa ceylan" ın tum beyaniyeler, pılatform, kararları ve manifislerini Okuyan'dan ben, abartı ve iğrak görmedim HIC Birinde Bu Kadar. Buna rağmen Dediyiz zolal, sayın ceylan cinablarının yarattığı edebi akımın karşısında sankı bir damladır denizin önünde ... Buna ragmen Dediyiz zolal, sayın ceylan cinablarının yarattığı edebi akımın karsisinda Sanki BIR damladır denizin önünde ...
Saydıkça dada yazılarında "dünyanın önceki janrları» içinde Zolalın hayretli olmasını söyleyir: Saydıkça dada yazılarında "dünyanın Back Back janrları» Içinde Zolalın hayretli olmasını söyleyir:
"Dünyanın önceki formlarına bakarak, bir yıl sürecinde zolalın gelişim ve ilerleyişi valeh edici ve inanılmazdır" ® "Dünyanın Back Back formlarına bakarak, Bir Yıl sürecinde zolalın Gelişim ve ilerleyişi Valeh edici ve inanılmazdır" ®
sayın dada dan istenilen bu: sayın dada dan istenilen met:
hangi makaleler ve bilimsel araştırmalarda "dünyanın önceki janrlar»ını inceleyip ve Zolalın «valeh edici ve inanılmaz« olması sonucuna varıbsınız. Tüm "dünyanın önceki janrları" hakkında derin bilgisi olan sayın dada, nasıl bu kulağımızın dibinde Türkiye'de ki o büyüklüğe yola düşen Gülce edebi akımından habersizdir? Yoksa Türkiye gibi büyük bir edebiyata edinmiş ülkenin edebiyat tarihinin janrlarını sayfalamayıbmı? Okuyublarsa gülceni görmemekleri olanaksızdır. okumayıblarsa nasıl "kurucu ve Bâni" adını kendilerine itlak edebiliyorlar? Hangi Makaleler ve Bilimsel araştırmalarda "dünyanın Back Back janrlar» ini inceleyip ve Zolalın «Valeh edici ve inanılmaz« olmasi sonucuna varıbsınız. giriniz Tüm "dünyanın Back Back janrları" hakkinda derin Bilgisi Olan sayın dada, NASIL met kulağımızın dibinde Türkiye'de ki o büyüklüğe Yola Dusen Gülce edebi akımından habersizdir? Yoksa Türkiye Gibi Büyük BIR edebiyata edinmiş ülkenin Edebiyat tarihinin janrlarını sayfalamayıbmı? Okuyublarsa gülceni görmemekleri olanaksızdır. okumayıblarsa NASIL "Kurucu ve Bani" Adını kendilerine itlak edebiliyorlar?
Çeşitli siteler ve webloglardakı yazılarda, hangi bilimsel ve edebi gövenle Zolalın özelliklerini "benzersiz ilkeler ve eşsiz prensipler" olarak niteleyir? Çeşitli siteler ve webloglardakı yazılarda, Hangi Bilimsel ve edebi gövenle Zolalın özelliklerini "benzersiz İlkeler ve EŞSİZ prensipler" olarak niteleyir? (S) (S)
"Benzersiz ilkeler" yazılan terim, bundan önce hiçbir türe benzemeyen ve yeni kalib, form, yeni felsefe ile ortaya gelen bir edebi akıma söylene bilir. "Benzersiz İlkeler" yazılan terim, bundan once hicbir TÜRE benzemeyen ve antivirus kalib, formu, antivirus felsefe Ile Ortaya GELEN BIR edebi Akima söylene Bilir. Hal bu ki Zolal denilen sebk, önce "mustafa ceylan" vasitesiyle edebiyat dünyasına sunuldu. Hal met ki Zolal denilen Sebk, once "mustafa ceylan" vasitesiyle Edebiyat dünyasına sunuldu.
dada bir başka yerdede söyleyir: dada BİR Baska yerdede söyleyir:
"Bu yeni kalip eşsiz ve benzersiz modern bir binadır, gelişmiş bir düzen ve eskeletle. Bu yüzden bunun doğuluşunu şiir sanatının meraklılarına tebrik diyorum." "Ayşe antivirus kalip EŞSİZ ve benzersiz, modern BIR binadır, gelişmiş BIR Düzen ve eskeletle. Bu yuzden bunun doğuluşunu şiir Sanatının meraklılarına tebrik diyorum." (T) (T)
bir buluntunu, edebi bir sebkin varoluşunun iddiasını taşıyan bir kimse, dünya adlım ve güvenli edebi derneklerinde özet-arama yapıp, edebi türlerinin Tümünü bilgi edinip, sonra bir dünyasal akım yaratmaktan konuşmaya dilkeçe elde ede bilir. BIR buluntunu, edebi BIR sebkin varoluşunun iddiasını taşıyan BIR Kimse, Dünya adlım ve guvenli edebi derneklerinde Özet-Arama yapıp, edebi türlerinin Tumunu Bilgi edinip, later BIR dünyasal current yaratmaktan konuşmaya dilkeçe elde ede Bilir. Siz bu iddiaza göre hangi dilekçe ile çıkış etemeyinizi açıklamalısınız. Siz met iddiaza GÖRE Hangi dilekçe Ile ÇIKIŞ etemeyinizi açıklamalısınız.
Yeri vardır burda gülcenin hakkında sayın okuyuculara bir takım bilgiler verilsin. Yeri vardir burda gülcenin hakkinda sayın okuyuculara BIR Takım Bilgiler verilsin.
GÜLCE edebi akımı adı veriln hareket, edebi bir dernek olarak mustafa ceylan, ekerm yalbuz, osman Öcal, uzan sentezi (Gültekin Tuğa), harun Yiğit, yusuf bozan ve Refik doğanın öncüllüyünde 2009/10/20 gününde toplam yüze yakın şair ve yazarlarından ulaşan bir dernek olmuştur. Gülce edebi Akimi Delos Sahibi veriln Hareket, edebi BIR dernek olarak mustafa ceylan, ekerm yalbuz, osman Öcal, uzan sentezi (Gültekin Tuga), harun Yiğit, yusuf bozan ve Refik doğanın öncüllüyünde 2009/10/20 gününde Toplam Yüze yakin Şair ve yazarlarından Ulasan BIR dernek olmuştur. Sizin şu ortaya koyduğunuz Zolal sebkinde hangi Türkiye'nin Gülce akımının yazar ve şairlreri gücüde Derneyiz olmuştur. Sızın SU Ortaya koyduğunuz Zolal sebkinde Hangi Türkiye'nin Gülce akımının Yazar ve şairlreri gücüde Derneyiz olmuştur. Siz tek başıza basit bir sebk ileri sürdüyüzün bu kadar hay-harayı varmıdır? Siz tek başıza Basit BIR Sebk İleri sürdüyüzün Bu Kadar saman harayı varmıdır?
GÜLCE edebi akımı hakkında bir takım bilgıiler: Gülce edebi Akimi hakkinda BIR Takım bilgıiler:
GÜLCE edebi akımı: Gülce edebi Akimi:
"Gülce, yeni edebi akım ... "Gülce, antivirus edebi current ...
1-GÜLCE, neredeyse bir asra yaklaşan edebi akım arayış hasretimizi vuslata dönüştürendir. 1-gülce, neredeyse BİR Asra yaklaşan edebi current arayış hasretimizi vuslata dönüştürendir.
2-Türk Şiir tarihinin mükemmel mazisinden hız ve ilham alarak, bugünü dünle yoğurup geleceğe koşan bir akımdır. 2-Türk Şiir tarihinin Eklendi mükemmel mazisinden speed ve ilham alarak, Bugünü dünle yogurup geleceğe koşan BIR akımdır.
3-Ana dilimiz Türkçe ile mısralarını nakış nakış dokuyan şairlerin gönül ve yürek birlikteliğini oluşturduğu, BEN demeyen BİZ diyenlerin çağdaş edebi hareketinin adıdır. 3-Ana dilimiz Türkçe Ile mısralarını Nakış Nakış dokuyan şairlerin gönül ve yürek birlikteliğini oluşturduğu, BEN demeyen BİZ diyenlerin çağdaş edebi hareketinin adıdır.
4-Aruz, Hece, Serbest vezinlerin üçü de bizimdir; bu bizim olan vezinleri, diğer kural ve ilkelerini yıkmadan,bozmadan, karşı çıkmadan; gerektiğinde bayram sabahında biraraya gelen aile bireyleri gibi, Gülce şiir bünyesinde toplayan, yeniden yeni edebiyat anlayışıdır. 4-Aruz, Hece, Serbest vezinlerin UCU de bizimdir; met Bizim Olan vezinleri, Diger Kural ve ilkelerini yıkmadan, bozmadan, karsı çıkmadan; gerektiğinde bayram sabahında biraraya GELEN Aile bireyleri Gibi, Gülce şiir bünyesinde toplayan, Yeniden antivirus Edebiyat anlayışıdır.
5-Milli olmadan, evrensel olunamayacağını; içinde yaşadığı milletin-toplumun yürek dili olmadan dünya şiir platformuna çıkıp, öteki coğrafyadaki şiirlerle kucaklaşılamayacağını varsayan şiirsel bir bakıştır. 5-Milli olmadan, Evrensel olunamayacağını; Içinde Yaşadığı milletin-toplumun yürek dili olmadan Dünya şiir platformuna çıkıp, Öteki coğrafyadaki şiirlerle kucaklaşılamayacağını varsayan şiirsel BIR bakıştır.
6-GÜLCE, denenmemişi deneyen, söylenmemişi söyleyen; ancak, bozmayan, güzel ve kaliteyi ileriye taşıyan,kalıcı şiir yolunda iz bırakmaya çalışan şairlerin edebi topluluğudur. 6-gülce, denenmemişi deneyen, söylenmemişi ettiklerini söyleyen BAŞ, ancak, bozmayan, güzel ve kaliteyi ileriye taşıyan, kalici şiir Yolunda iz bırakmaya çalısan şairlerin edebi topluluğudur.
7-Okuyan, araştıran, tefekkür eden, düşünen, düşleyen, inanan, seven, gönül veren, saygı duyan; doğum yeri neresi olursa olsun, aynı dili konuşan, aynı vatana sevdalı, aynı bayrak altında yaşamanın huzurunu duyan, ülkenin bağımsızlığını savunan, Anadolu insanının yürek dili olan kalemlerin gülce mısralarından oluşan, şiirle başlayıp en kısa zamanda diğer edebi türlerde de fikrini örneklerle sunacak büyük ve cesaretli anlayıştır. 7-Okuyan, araştıran, Tefekkür eden, Düşünen, düşleyen, inanan, yedi, gönül tase, Saygı Duyan; delivery Hayvanların gideceği neresi olursa olsun, Ayni dili Konuşan, Ayni vatana sevdalı, Ayni bayrak Altında yaşamanın huzurunu Duyan, ülkenin bağımsızlığını savunan, Anadolu insanının yürek dili Olan kalemlerin gülce mısralarından oluşan, şiirle başlayıp en kisa zamanda Diger edebi türlerde de fikrini örneklerle sunacak Büyük ve cesaretli anlayıştır.
8-Vezin, kafiye, ölçü ve kurallar; asırların süzgecinden süzülerek günümüze kadar gelmiştir. 8-Vezin, kafiye, Ölçü ve Kurallar; asırların süzgecinden süzülerek günümüze Kadar gelmiştir. Ancak, bütün bunlar sadece birer 'araçtırlar'. Ancak, BÜTÜN verilir.And Eklendi sadece Birer 'araçtırlar'. Esas olan, yüzyıllara yenilmeyecek kalıcı şiirdir. Esas Olan, yüzyıllara yenilmeyecek kalici şiirdir. Araçlar kalıcı şiirimizin gövdeleridir.Araçlar, amacımız olamaz! Araçlar kalici şiirimizin gövdeleridir.Araçlar, amacımız olamaz! Önerdiğimiz ve bundan sonra da önereceğimiz araçlar, kimilerini şaşırtabilir. Önerdiğimiz ve bundan later da önereceğimiz araclar, kimilerini şaşırtabilir. Bunu gayet iyi anlamaktayız. Bunu gayet Iyi anlamaktayız. Edebiyat şehrinin çöplüğü kendisine edebi akım adını vermiş nice çalışmalarla doludur. Edebiyat şehrinin çöplüğü kendisine edebi current Adını vermis güzel çalışmalarla doludur. Bugün bize karşı çıkanlar, şunu iyi bilmeliler ki, bizi ve anlayışımızı, önerdiklerimizi, eserlerimizi içinde yaşadığımız Türk Halkı kabul etmez ise, biz de o çöplükte yer alacağız. BuGün Bize karsı çıkanlar, Sunu Iyi bilmeliler ki, BIZI ve anlayışımızı, önerdiklerimizi, eserlerimizi Içinde yaşadığımız Türk Halki Kabil etmez imkb, biz de o çöplükte yer alacagiz. O sebeple, dostlarımızın telaşa kapılmalarına gerek yoktur.Zaman ve edebiyat tarihi, şaşmaz ölçüsünü bir kere de Gülce'miz için kullanacaktır. O sebeple, dostlarımızın telaşa kapılmalarına Gerek yoktur.Zaman ve Edebiyat Tarihi, şaşmaz ölçüsünü BIR kere de Gülce'miz for kullanacaktır.
9-Fakat; GÜLCE öncülerinin bilgi birikimi,yenilikçi anlayışı, hata yapılır ise özür dileyebilme ve vazgeçebilme erdemleri ile yüzyılların altın zincir halkası, GÜLCE' yi kendisine halkın uğurlu elleriyle kattığında, bizi anlamayanların, GÜLCE nazım türlerini deneyeceklerini de bilmekteyiz. 9-But; Gülce öncülerinin Bilgi birikimi, yenilikçi anlayışı, hata YAPILIR imkb Özür dileyebilme ve vazgeçebilme erdemleri Ile yüzyılların Altın Zincir halkası, Gülce 'yi kendisine Halkin Uğurlu elleriyle kattığında, BIZI anlamayanların, Gülce nazım türlerini deneyeceklerini de bilmekteyiz.
10-Şiirde birincilik münhaldir. 10-Şiirde birincilik münhaldir. Kelimeler, milletin ortak hafızasının ürünüdürler.Şiir ya da nesir, kelimelerden zamana yenilmez gökdelenler dikme sanatıdır. Kelimeler, milletin Ortak hafızasının ürünüdürler.Şiir ya da Nesir, kelimelerden Zamana Yenilmez gökdelenler dikme sanatıdır. Şair, o sanatın çilesini çeken gönül emekçisidir. Şair, o Sanatın çilesini ceken gönül emekçisidir.
11-Dil, kültür ve edebiyatımız; başta batı ve arap kültür emperyalizminin amansız saldırısı altındadır. 11-Dil, Kültür ve edebiyatımız; Basta Batı ve arap Kültür emperyalizminin amansız saldırısı altındadır. Ülkemiz, ekonomide, siyasette, ticarette, kültür ve sanatta zora sokulmak istenmekte, dış mihraklarla içerdeki gaflet erbablarınca bağımsızlığına saldırılmaktadır. Ülkemiz, ekonomide, siyasette, ticarette, Kültür ve Sanatta zora sokulmak istenmekte, dis mihraklarla içerdeki gaflet erbablarınca bağımsızlığına saldırılmaktadır. Çevremizde ateşten bir çember vardır. Çevremizde Ateşten BIR çember vardir. Dağlarımız bölücü ve kalleş bir örgüt tarafından işgal altındadır. Dağlarımız bölücü ve kalleş BIR Orgut tarafmdan işgal altındadır. Ülkemizin her köy ve kasabasına gün geçmiyor ki Mehmetcik tabutu gelmesin. Onu köy ve kasabanin Gün geçmiyor ki Mehmetcik tabutu gelmesin Ülkemizin. Anadolu coğrafyası sancılar içindedir. Anadolu Coğrafyası sancılar İÇİNDEDİR. Bu coğrafyada yaşayanların % 85'i kentlerin varoşlarına yerleşmiştir. Met coğrafyada yaşayanların% 85'i kentlerin varoşlarına yerleşmiştir. Anadolu bir uçtan bir uca göç etmektedir. Anadolu BIR uçtan uca BIR Göç etmektedir. Toplumun % 65'i 30 yaşın altındadır. Toplumun% 65'i 30 Yaşın altındadır. Madenlerimiz, fabrikalarımız, iletişimden limanlarımıza kadar özelleştirme ile yabancı tekellerin yönetimindedir. Madenlerimiz, fabrikalarımız, İLETİŞİMDEN limanlarımıza Kadar özelleştirme Ile Yabancı tekellerin yönetimindedir. Basın ve medya belirli güç ve odakların idaresindedir.Yüce dinimiz tüccarların kazanç kapısı ve siyaset aracı haline dönüştürülmeye çalışılmaktadır. Basın ve Medya belirli guç ve odakların idaresindedir.Yüce dinimiz tüccarların Kazanç Kapısı ve Siyaset Aracı haline dönüştürülmeye çalışılmaktadır. Doğrular eğri, eğriler doğru gösterilmektedir. Doğrular eğri, eğriler Doğru gösterilmektedir. Bütün bunlardan daha büyük olaylar mı bekliyoruz ki, edebi bir akım doğmasın? BÜTÜN bunlardan DAHA Büyük olaylar Mı bekliyoruz ki, edebi BIR current doğmasın? İşte esas çıkış gerekçemiz budur.... Işte Esas ÇIKIŞ gerekçemiz budur .... (U) (U)
mustafa ceylan [7] " Mustafa Ceylan [7] "
sayın dada cinabları ileri sürdüğü teorisinde temel olarak aruz kaliblerine duruyor, örnek: sayın dada cinabları İleri sürdüğü teorisinde püskürtülen olarak aruz kaliblerine duruyor, Örnek'in:
mefaleon feolat mefaleon feolat
mefaleon mefaelon feolat mefaleon mefaelon feolat
mefaelon mefaelon mefaelon feolat mefaelon mefaelon mefaelon feolat
mefaelon mefaelon mefaelon mefaelon feolat mefaelon mefaelon mefaelon mefaelon feolat
mefaelon mefaelon mefaelon feolat mefaelon mefaelon mefaelon feolat
mefaelon mefaelon feolat mefaelon mefaelon feolat
mefaelon feolat (v) mefaelon feolat (v)
öte yandan Türkiye Gülce şiir pılatformlarında ve Türkiye Gülce edebi akımının nazım türlerinin yedinci türünde, akrostik bölümünde şöyle okuyoruz: Ote Yandan Türkiye Gülce şiir pılatformlarında ve Türkiye Gülce edebi akımının nazım türlerinin yedinci türünde, akrostik bölümünde soyle okuyoruz:
"Ister hica, ister aruz veya serbest yazılsın fark etmiyor. Önemli olan harf dizilimi. Kafiye yazıp yazmadan da şairin isteğine kalmış bir durumdur. (W) "Ba hica, Ba aruz Daha yaygın serbest yazılsın Fark etmiyor. Önemli'de Olan Harf dizilimi. Kafiye yazıp yazmadan da şairin isteğine kalmış BIR durumdur. (W)
böylelikle eruzunda gülcenin içinde tarif olmasını görüyoruz. böylelikle eruzunda gülcenin Içinde ingiltere olmasını görüyoruz.
Yeri var Zolal ve gülcenin bu kadar birbirine benzediyinde üçgen kalibinin hakkında bilgiler sayın okuyuculara verilsin: Yeri var Zolal ve gülcenin Bu Kadar birbirine benzediyinde üçgen kalibinin hakkinda Bilgiler sayın okuyuculara verilsin:
şiir türü: üçgen (üçbucak) şiir Turu: üçgen (üçbucak)
1-Şekil itibariyle ÜÇGEN'e benzediğinden bu ismi almıştır. Şekil 1-itibariyle ÜÇGEN'e benzediğinden met ismi almıştır. Azdan çoğa, çoktan aza doğru hecelerden oluşan mısra yapısı vardır. Azdan çoğa, coktan aza Doğru hecelerden oluşan Mısra YAPISI vardir. Hece veznimizde yeni bir şiir çeşididir. Hece veznimizde antivirus BIR şiir çeşididir.
2-Mısralardaki hece sayısı çok önemlidir. 2-Mısralardaki hece counter Eklendi çok önemlidir. Mısra kaç hecelikse, hece sayısını ihtiva eden satırda yerini almaktadır. Mısra Kaç hecelikse, hece sayısını ihtiva eden satırda yerini almaktadır.
-1 -1
--2 - 2
---3 --- 3
----4 ---- 4
-----5 ----- 5
------6 ------ 6
-------7 ------- 7
veya bunun tersi olan; Daha yaygın bunun tersi Olan;
-------7 ------- 7
------6 ------ 6
-----5 ----- 5
----4 ---- 4
---3 --- 3
--2 - 2
-1 -1
Hecelerden oluşan başlı başına bir kalıptır. Hecelerden oluşan başlı Başına BIR kalıptır.
3-Şair dilerse, çok değişik şekiller ve dizilişlerde de ÜÇGEN türü şiir yazabilir. 3-Şair dilerse, cok Degisik Şekiller ve dizilişlerde de ÜÇGEN TuRU şiir yazabilir. Önemli olan, hece sayısının artış ve eksilişindeki sıra sayısıdır. Önemli'de Olan, hece sayısının Artis ve eksilişindeki Sira sayısıdır. İstenilen hece sayısı ile başlanılıp, istenilen hece sayısına kadar üçgen uzatılabilir-kısaltılabilir, iki ya da üç, dört üçgen taban tabana, ters veya değişik şekillerde de bir araya getirilebilir. İstenilen hece counter Ile başlanılıp, istenilen hece sayısına Kadar üçgen uzatılabilir-kısaltılabilir, two ya da three, four üçgen taban Tabana, ters Daha yaygın degisik şekillerde de Bir Araya getirilebilir.
4-Kafiye oluşumunda şair tamamen özgürdür. 4-Kafiye oluşumunda Şair tamamen özgürdür. Dilediği şekilde kafiye dokusunu oluşturabilir. Dilediği sekilde kafiye dokusunu oluşturabilir. (Öneren Harun Yiğit) (Öneren Harun Yiğit)
üçgen türüne bir başka şiir örneği: üçgen türüne BIR BASKA şiir ornegi:
Kal... Kal ...
Canım, Canım,
Kal gülüm Kal gülüm
Kal n'olursun, Kal n'olursun,
Biraz daha kal... Biraz DAHA kal ...
Uzat ellerini Uzat Ellerini
Öpeyim, koklayayım Öpeyim, koklayayım
Haydi sarıl boynuma Haydi sarıl boynuma
Bitsin yetimliğim Bitsin yetimliğim
Ah bile demem Demem safra Ah
Çiçeğimi Çiçeğimi
Dalından Dalından
Kopar Kopar
Al... Al ...
Mustafa CEYLAN Mustafa CEYLAN
"Türkiye de 1940 1941 yılları idi. Orhan Veli, Melih Cevdet ve Oktay Rıfat; işte bu üç arkadaş… Evet sadece üç arkadaş… Bazen milyonlarca kilometrelik yol tek bir adımla, büyük bir edebiyat oluşumu da bir veya birkaç adamla başlamıştır, başlayabilir… Önemli olan kalabalıklar değil, nitelikli-kaliteli-donanımlı- bilgili-inançlı dava adamlarının varlığıdır. Günümüz şiir dünyasında insanların birbirine güvenmemesi, toz duman içindeki internet ortamı dahil, şairlerin egoizmalarına tutkun olmaları, “ben” demeleri-“biz” diyememeleri sebepleri başta, “ortak dava, ufuk ve bakış çizgisi” oluşturamamaları sebebiyle edebi akım hasreti sade bir 'hasret' olarak kalmıştı. "Türkiye de 1940 1941 yılları sala Orhan Veli, Melih Cevdet ve Oktay Rıfat,. Işte bu three arkadaş ... Sürümünüz Eklendi sadece three arkadaş ... tuhaf olurum milyonlarca kilometrelik Yol'un tek BIR adımla, Büyük BIR Edebiyat Oluşumu da BIR Daha yaygın Birkac adamla başlamıştır, başlayabilir ... Önemli'de Olan kalabalıklar degil, nitelikli-Kaliteli-donanımlı-bilgili-inançlı Dava adamlarının varlığıdır. Günümüz şiir Diyarında insanların birbirine güvenmemesi, Toz duman içindeki internet Ortamı Dahil, şairlerin egoizmalarına tutkun olmaları, "ben" demeleri-"biz" diyememeleri sebepleri Basta, "Ortak Dava , ufuk ve bakış Çizgisi "oluşturamamaları sebebiyle edebi current hasreti sade Bir 'hasret' olarak kalmıştı.
Gülce, o hasreti bitirin bir akın oldu ... Gülce, o hasreti bitirin BIR akın Oldu ... "(X) "(X)
Gülce nin yaranışında zaman aşamasında tarihi, toplumsal ve psikolojik bilimler ve felsefeye dayanan bir akım olduğunu görüyoruz. Gülce nin yaranışında Zaman'a Aşamasında Tarihi, Toplumsal ve psikolojik Bilimler ve Felsefeye Dayanan BIR current oldugunu görüyoruz. Bu Zolal hangi toplumsal, tarihsel ve psikolojik felsefeye dayanır? Ayşe Zolal Hangi Toplumsal, tarihsel ve psikolojik Felsefeye DAYANIR? Zolal bu kadar iddia ile toplumda ve edebi dünyamızda günümüzün hangi pırablemlerini çözmeye çalışıyor? Ve Zolal Bu Kadar iddia Ile toplumda edebi dünyamızda günümüzün Hangi pırablemlerini çözmeye Çalışıyor?
Türkiye de 1940 yıllarının hasretli garip akımından sonra Gülce akımı oluşur. Türkiye de 1940 yıllarının hasretli garip akımından later Gülce Akimi oluşur. Böylelikle yeri var küçük bir yazıyla garip akımı hakkında sayın okuyuculara bilgiler verilsin. Böylelikle yeri var Küçük'ün BIR yazıyla garip akimi hakkinda sayın okuyuculara Bilgiler verilsin. Bu temelde mustafa Ceylan'ın dilile bu Xatirenin de burda getirmesini yerli biliyorum: Ayşe temelde mustafa Ceylan'ın dilile met Xatirenin de burda getirmesini Yerli biliyorum:
Yıllar önce, Ankara' da rahmetli hocalarım Ahmet Muhip DRANAS, Arif Nihat ASYA ve Ahmet Tufan ŞENTÜRK'ün[8] evlerine haftada bir kaç gün, fırsat buldukça uğrar, onların muhteşem şiir okyanusundan istifade etmeye çalışırdım. Yillar once, Ankara'da Rahmetli hocalarım Ahmet Muhip DRANAS, Arif Nihat ASYA ve Ahmet Tufan ŞENTÜRK'ün [8] evlerine haftada BIR Kaç gun, Fırsat buldukça uğrar, onların Eklendi muhteşem şiir okyanusundan istifade etmeye çalışırdım.
Şimdi her üçü de Hakk'a yürüdüler, dilerim mekânları cennet olur. Simdi onu UCU de Hakk'a yürüdüler, dilerim mekânları cennet Olur.
Ahmet Tufan ŞENTÜRK'den duyduklarım aynen şöyledir dostlar : Ahmet Tufan ŞENTÜRK'den duyduklarım aynen şöyledir dostlar:
Ahmet Tufan ŞENTÜRK Anlattı: Ahmet Tufan ŞENTÜRK Anlattı:
'O yıllarda, ben, Ankara hipodromunun[9] girişinde gişe memuru idim. 'O yıllarda, ben, Ankara hipodromunun [9] girişinde Gise memuru idim. Hipodroma gelenlere bilet kesiyordum. Hipodroma gelenlere bilet kesiyordum. Orhan Veli KANIK'da at yarışı tutkunu idi. Yarışı tutkunu sala de Orhan Veli KANIK'da. Ankara' da birbirimizi tanır ve severdik. Ankara 'da birbirimizi Tanır ve severdik.
Orhan Veli ve arkadaşları SERBEST ŞİİRİ-GARİP'i çıkardılar ya, ben geleneksel şiirimizi bozdular diye müthiş sinirleniyordum. Orhan Veli ve Arkadaşları SERBEST Siiri-GARİP'i çıkardılar ya, ben geleneksel şiirimizi bozdular diye müthiş sinirleniyordum.
Nasıl olsa, Orhan Veli hipodroma gelir, ona sorarım diye kendimi bileyledim sanki. NASIL Olsa, Orhan Veli hipodroma Gelir, gödesi sorarım diye kendimi bileyledim Sanki.
Önemli bir yarış vardı.Orhan Veli çıkıp gelmez mi? Önemli'de BIR yarış vardı.Orhan Veli çıkıp gelmez mi? Selamlaştık. Selamlaştık. Biletini kestim, vermedim kendisine, kapıya yönelip kulübeden çıktım, yapıştım yakasına. Biletini kestim, vermedim kendisine, kapıya yönelip kulübeden cıktım, yapıştım yakasına.
Dedim ki: Dedim ki:
-'Asırların şiirini nasıl böyle oyuncak,nasıl böyle uygunsuz ve saçma bir duruma düşürürsün Orhan kardeşim? - 'Asırların şiirini NASIL BOYLE oyuncak, NASIL BOYLE uygunsuz ve saçma BIR duruma düşürürsün Orhan kardeşim? Yakıştı mı sana? Yakıştı Mı sana? Ayıp ettiniz!' Ayıp ettiniz! ' dedim. dedim.
Orhan Veli; Orhan Veli;
-'Bırak şu yakamı sözümü dinle Ahmet. - 'Bırak yakamı SU sözümü dinle Ahmet. Sözümü dinle hele!' Sözümü dinle hele! ' dedi. Dedi.
-'Söyle bakalım, neden, kardeşim neden? - 'Söyle bakalım, hacimdeki, kardeşim hacimdeki? De, söyle haydi!' De, Söyle haydi! '
Orhan Veli; Orhan Veli;
-'Bak Ahmet, siz dört bacaklı bir masada yemek yemeye alışmıştınız. - 'Bak Ahmet, Siz four bacaklı BIR Masada yemek yemeye alışmıştınız. Ben sizin önünüze ÜÇGEN bir MASA koydum. Ben Sızın önünüze ÜÇGEN BIR MASA koydum. Şaşırdınız. Şaşırdınız. Ne yani olamaz mı? Ne Yani olamaz Mi? Sonra, siz eve kapıdan girip kapıdan çıkmaya alışkındınız, ben, şiirin sınırsızlığını dikkate alarak, eve bacadan veya açık pençereden de girilebileceğini söyledim. Later, Siz eve kapıdan girip kapıdan çıkmaya alışkındınız, ben, şiirin sınırsızlığını dikkate alarak, eve bacadan Daha yaygın auction pencereden de girilebileceğini söyledim. Girilemez mi? Girilemez mi? Niye kızıyorsun Ahmet?' Niye kızıyorsun Ahmet? '
Deyince, şaşırıp kaldım ve mahçup da oldum. Deyince, şaşırıp kaldım ve mahçup da oldum.
Unutma evlâd bu sözlerimi.' Unutma evlâd met sözlerimi. '
** *
Evet dostlar bir ÜÇGEN anısı işte bu. Sürümünüz dostlar BIR ÜÇGEN anısı işte bu.
*** *
Elbette bugüne kadar GÜLCE akımı olarak isimlendirdiğimiz edebi akımın önerdiklerine benzeyen çok sayıda eser veren dostlarımız,şairlerimiz vardır. Elbette bugüne Kadar Gülce Akimi olarak isimlendirdiğimiz edebi akımın önerdiklerine benzeyen Eklendi çok sayıda eser tase dostlarımız, şairlerimiz vardir. Bundan sonra da olacaktır. Bundan later da olacaktır.
GÜLCE, sadece ÜÇGEN değil, şu anda başlattığı HECE ŞİİRİNE YENİ NEFES ALANLARI AÇMAK amacı ile Üçgen'den başka, BULUŞMA, ÇAPRAZLAMA, TOKMAK, GÜLCE, AKROSTİK vb daha çok sayıdaki YENİ NAZIM TÜRÜ ÖNERİLERİ ile yoluna devam etmektedir ve önümüzdeki günlerde SERBEST ŞİİRDE, NESİRDE ve ARUZ'da da DENENMEMİŞİ DENEMEYE, yeni tekliflerini getirmeye devam edecektir. Gülce, Eklendi sadece ÜÇGEN degil, su anda başlattığı hece ŞİİRİNE YENİ NEFES ALANLARI Açmak amacı Ile Üçgen'den Baska, BULUŞMA, ÇAPRAZLAMA, TOKMAK, Gülce, AKROSTİK fi DAHA Eklendi çok sayıdaki YENİ NAZIM TuRU Önerileri Ile yoluna Devam etmektedir ve önümüzdeki günlerde SERBEST ŞİİRDE, NESİRDE ve ARUZ'da da DENENMEMİŞİ DENEMEYE, antivirus tekliflerini getirmeye Devam edecektir.
Hece' de Aruz 'da Serbest' te bizim..Şiir tarihimizdeki değerleri ve bugüne kadar kaydedilmiş gelişmeleri inkâr etmeden, onlara karşı da çıkmadan, YENİDEN şiirimizi daha ileri noktalara getirme gayret ve çabasındadır. Hece 'de Aruz' da Serbest 'te Bizim .. Şiir tarihimizdeki değerleri ve bugüne Kadar kaydedilmiş gelişmeleri inkar etmeden, onlara karsı da çıkmadan, Yeniden şiirimizi DAHA İleri noktalara getirme gayret ve çabasındadır.
Şüphesiz, GÜLCE dışında, GÜLCE' nin önerdiği NAZIM TÜRLERİ dışında, denemeler ve güzel çalışmalar da vardır ve olmalıdır da. Şüphesiz, Gülce dışında, Gülce 'nin önerdigi NAZIM TÜRLERİ dışında, denemeler ve güzel çalışmalar da vardir ve olmalıdır da.
Gülce, köklerini bizim şiirimizin tarihine uzatmış, dünya şiirine de kucak açmış yeni bir edebi akımdır. Gülce, köklerini Bizim şiirimizin Tarihine uzatmış, Dünya şiirine de Kucak açmış antivirus BIR edebi akımdır.
Dostlarımızın GÜLCE'yi izleyeceklerine inanıyor; leyhte ve aleyhte, her türlü görüş ve önerilerinden ışık almaya çalışacağımızı GÜLCE ' ye gönül verenler adına buradan, Can kardeşim Hülya EKMEKÇİ'nin sayfasından ifade ediyorum. Dostlarımızın GÜLCE'yi izleyeceklerine inanıyor; leyhte ve aleyhte, HER TÜRLÜ Görüş ve önerilerinden ışık almaya çalışacağımızı Gülce 'ye gönül verenler Adina BURADAN, Hülya EKMEKÇİ'nin sayfasından ifade ediyorum kardesim miyim.
GÜLCE dostlarının buluştuğu-buluşacağı antoloji com' da bir grubu da yenikurmuş bullunuyoruz. Gülce dostlarının buluştuğu-buluşacağı antoloji com 'da BIR group da yenikurmuş bullunuyoruz. İlgi duyan dostlarımızı bekler, selam ve saygılar sunarım. İlgi Duyan dostlarımızı Bekler, selam ve saygılar sunarım.
". Mustafa ceylan (y) ". Mustafa ceylan (y)
Sonunda bunu not etmem gereklidir, tüm getirdiğim faktların tarihleri sayın dada bilverdi, dünyasal bildirimini yazdığı tarihten öncedirler ve sayın okuyuculara verdiğim kaynaklara göre, ondan önce tarihli olduğunu araya bilirler. Fikirlerini bunu değil etmem gereklidir, tum getirdiğim faktların tarihleri sayın dada bilverdi, dünyasal bildirimini yazdığı tarihten öncedirler ve sayın okuyuculara verdiğim kaynaklara Gore, ondan once tarihli oldugunu Araya bilirler.
Derin Sayğılarımla bilimesl ve mantıklı cevabların verilmesini bekliyorum. Derin saygılarımla bilimesl mantıklı cevabların verilmesini bekliyorum ettik.
Anlatımlar: Anlatımlar:
1- Plak 1 - Plak
2- Plagiarism 2 - İntihal
3- patch writing/Paraphragiarism 3 - yama yazma / Paraphragiarism
4- kriptomnezi 4 - kriptomnezi
5- Mustafa CEYLAN-(Gülcegrubuyazılarından/11.11.2008) 5 - Mustafa CEYLAN-(Gülcegrubuyazılarından/11.11.2008)
6- AhmetMuhip DRANAS، ArifNihat ASYA و AhmetTufan ŞENTÜRK 6 - AhmetMuhip DRANAS, ArifNihat ASYA ve AhmetTufan ŞENTÜRK
7- at yarışları yapılan məkan 7 - at yarışları yapilan məkan
Kaynaklar: KAYNAKLAR:
a)
http://www.gencaynet.com/?p=35
a)
http://www.gencaynet.com/?p=35
b)
http://www.akademikbirikim.com.tr/?_args=Dynamic,203
b)
http://www.akademikbirikim.com.tr/?_args=Dynamic
, 203
c) SAĞLIK BİLİMLERİNDE SÜRELİ YAYINCILIK 2009-Prof.Dr. c) SAĞLIK BİLİMLERİNDE Çeşitli Miscellany YAYINCILIK 2009-Prof.Dr. Osman İNCİ-BİLİMSEL YAYIN ETİĞİ LKELERİ, YANILTMALAR-YANILTMALARI ÖNLEMEYE YÖNELİK ÖNERİLER Osman İNCİ-Bilimsel YAYIN Etiği LKELERİ, YANILTMALAR-YANILTMALARI ÖNLEMEYE YÖNELİK Öneriler
d)
http://www.mergopder.com/haber-ayrinti-NTHALarmaNEDR-257.html
d)
http://www.mergopder.com/haber-ayrinti-NTHALarmaNEDR-257.html
e) Devellioğlu- osmanlıca türkcə ansklopedik sözlük-2000basqı17 e) Devellioğlu-Osmanlıca türkcə ansklopedik sözlük-2000basqı17
f)
http://www.pau.edu.tr/yonetim/tr/sayfa/etik-kurul
f)
http://www.pau.edu.tr/yonetim/tr/sayfa/etik-kurul
g)
http://www.filmlervekitaplar.com/edebiyat-ve-sinemada-intihal.html
g)
http://www.filmlervekitaplar.com/edebiyat-ve-sinemada-intihal.html
h)
http://sherezolal.persianblog.ir/page/3000
h)
http://sherezolal.persianblog.ir/page/3000
i)
http://gulceedebiyat.kitabxana.net/
i)
http://gulceedebiyat.kitabxana.net/
j)
http://www.dadabilverdi.blogfa.com/cat-5.aspx
j)
http://www.dadabilverdi.blogfa.com/cat-5.aspx
k)
http://www.antoloji.com/b-gulce-nedir-ne-degildir-siiri
k)
http://www.antoloji.com/b-gulce-nedir-ne-degildir-siiri
l)
http://www.antoloji.com/siir/siir/forum.asp?goster=forum&page=2&siir=364994
l)
http://www.antoloji.com/siir/siir/forum.asp?goster=forum&page=2&siir=364994
m)
http://www.antoloji.com/gulce-ucgen-gitme-kal-siiri/
m)
http://www.antoloji.com/gulce-ucgen-gitme-kal-siiri/
n)
http://www.dadazolal1.blogfa.com
n)
http://www.dadazolal1.blogfa.com
o)
http://www.gullukdergisi.com
o)
http://www.gullukdergisi.com
p) .(
http://www.hagzolal.blogfa.com/8912.aspx
p). (
http://www.hagzolal.blogfa.com/8912.aspx
q)
http://shahresher.com/?q=poetry/saadatnia/2624
)
r)
http://www.hagzolal.blogfa.com/8912.aspx
s)
http://www.hagzolal.blogfa.com/8912.aspx
t)
http://adabiyat-ir.mihanblog.com/post/156
u)
http://www.antoloji.com/b-gulce-nedir-ne-degildir-siiri
v)
http://sherezolal.persianblog.ir/page/3000
w)
x)
http://www.kalemingolgesi.com/forum/forumKonulari.aspx?topicID=172
y)
Bu adreslərdə zolal hakkında fazla bilgiler elde edebilirsiniz:
1) Dadanın resmi sitesi:
http://www.dadabilverdi.ir
2) Dadanın makaleleri :
http://www.dada6.blogfa.com
3) Zolal şiirinin kuralları :
http://www.dadazolal1.blogfa.com
4) Dadanln zolalları :
http://www.dadazolal.blogfa.com
5) Dadanın gezelleri :
http://www.dadabilverdi.blogfa.com
6) Dadanın metafiziksel şiirleri :
http://www.dada4.blogfa.com
B
Alıntı
Tweet
Benzeyen Konular
Konu:
Yazar
Cevaplar:
Gösterim:
Son Mesaj
Avghvrlvq edebiyat ve "edebi Gvljh Khymy" Aylh "saf" aptal Sbkynyn Aylgysy
Site Yönetimi
0
1,648
30/11/2012, 00:19
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
ədəbi oğurluq və "Gülcə ədəbi axını" ilə "Zolal" səbkinin lal ilgisi
Site Yönetimi
0
1,932
30/11/2012, 00:13
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Lütfen seçim yapın:
--------------------
Özel Mesajlar
Kullanıcı paneli
Kimler Çevrim içi
Arama
Ana Sayfa
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI
-- GÜLCE ŞİİR TÜRLERİNE GÖRE ŞİİRLER
---- BULUŞMA
---- ÇAPRAZLAMA
---- TRİYOLEMSİ
---- ÜÇGÜL
---- ÜÇGEN
---- DÖNENCE
---- TOKMAK
---- AKROSTİK
---- SONE'M
---- GÜLCE
---- TEKİL
---- YİĞİTCE
---- YUNUSCA
---- BAHÇE
---- SERBEST ZİNCİR
---- ÖZGE
---- GÜLİSTAN
---- YEDİVEREN
---- TUĞRA
-- GÜLCE YAZAN ŞAİRLERİMİZİN GÜLCE ve DİĞER ŞİİRLER
---- (H)
------ Harun YİĞİT
------ Harun YİĞİT
------ Hasan ULUSOY
------ Hasan ULUSOY
------ Hatice ALTAŞ(Asi Çiçek)
------ Hatice ALTAŞ
------ Hacer KOZAN
------ Hatice KATRAN
------ Hatice KATRAN
------ Hikmet ÇİFTÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
---- (I-İ)
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim İMER
------ İbrahim İMER
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İhsan ERTEM
------ İhsan ERTEM
------ İsmail KARA(Karozan)
------ İsmail KARA(Karozan)
---- (K)
------ Köksal KIRLIOĞLU
---- (M)
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Meltem ARAS
------ Meral ADAK
------ Meral ADAK
------ Melahat TEMUR
------ Mevlüde DEMİR
------ Mevlüde DEMİR
------ Miktad BAL
------ Miktad BAL
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ MUSTAFA CEYLAN(Editör)
-------- Mustafa CEYLAN
---------- Mustafa CEYLAN(On Punto Yazıları)(Makaleler)
---------- GÜNE BAKIŞ
---------- TAŞ YAĞMURU(Ceylan'ın kaleminden)
---------- Hakkında Yazılanlar
---------- DİĞER ŞİİRLERİ
---------- Hayatı
---------- Sanatı
---------- Hocaları
---------- Çocukluğu
---------- Gençliği
---------- Özlü Sözleri
---------- Önsöz Yazdığı Kitaplar
---------- Siyasete İlgisi
---------- Bestelenen Şiirleri
---------- Fotoğrafları
---------- Mühendisliği
---------- Düzenlediği Etkinlikler
---------- Konferansları
---------- Yer Aldığı Antolojiler
---------- Kitapları
---------- EZAN SUSMAZ Kitabı içindekiler
---------- "YANDI BU GÖNLÜM"-Hacı Bayram Veli Kitabı içindekiler
---------- TAHİR KUTSİ MAKAL Kitabı İçindekiler
---------- SEĞMEN RUHU Kitabı İçindekiler
---------- TOROSLARIN TÜRKÜSÜ Romanı
---------- Armağan-2(AHMET TUFAN ŞENTÜRK İÇİN NE DEDİLER?)Kitabı içindekiler
---------- Armağan-1(ANILAR KORİDORU İÇİNDE SARIVELİLER)Kitabı
---------- YARALI CEYLAN Şiir Kitabı İçindekiler
---------- PAŞA GÖNLÜM Şiir Kitabı İçindekiler
---------- Kırat Geliyor Kitabı İçindekiler
---------- Her Yönüyle YENİMAHALLE Kitabı
---------- Tarihi ve Folkloruyla Elmadağ Kitabı İçindekiler
---------- Köylerimiz Kitabı İçindekiler
---------- Köyümüz Yeşildere Kitabı İçindekiler
---------- Bayramlar Haftalar Günler Kitabı
---------- Ahmet Tufan Şentürk Kitabı
---------- Halil Soyuer Kitabı
---------- Detanlaşan Köylü İsa Kayacan Kitabı
---------- Abdullah Satoğlu Kitabı
---------- Güzide Taranoğlu Kitabı
---------- Gülendenin Beşiği Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ (2006)Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ(2007)Kitabı
---------- CEYLAN-Tahliller-MAKALELER-Görüşler
---------- Güllük Dergileri
---------- Kapodokya Güneşleri Kitabı
---------- Bir Yanardağ Fışkırması Kitabı
---- (P-R)
------ Rahime KAYA
------ Rahime KAYA
------ Refika DOĞAN
------ Refika DOĞAN
------ Ramazan EFE
------ Ramazan EFE
------ Rengin ALACAATLI
---- (S-Ş)
------ Sabiha SERİN
------ Sabiha SERİN
------ Serap HOCA(Serap ÖZALTUN)
------ Serap HOCA(Serap DEMİRTÜRK)
------ Süleyman KARACABEY
------ Süleyman KARACABEY
------ Serdar AKKOÇ
------ Serdar AKKOÇ
------ Sevgili ÖZBEK
------ Sevgili ÖZBEK
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şükran GÜNAY
------ Şükran GÜNAY
---- (T-U-Ü-V)
------ Turan UFUKTAN
------ Ümran TOKMAK
------ Ümran TOKMAK
---- (Y-Z)
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf Ziya KARAHASANOĞLU
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Yıldız TOKSÖZ
------ Yıldız TOKSÖZ
GÜLCE'YE DAİR
-- GÖRÜŞLER
---- Gülce Nedir?
---- Gülce ve Ozanlık
---- Gülce Manifestosu
---- 5 Hececiler ve Gülce
---- Garip Akımı ve Gülce
---- Fecr-i Ati ve Gülce
---- Hisarcılar ve Gülce
---- Neyzen Tevfik, Aşk
---- Mazmunlar
---- Gülce Ne Değildir?
---- Hece Vezni ve Gülce
---- Serbest Şiir ve Gülce
---- Aruz Vezni ve Gülce
---- Gülce ve Zolal
---- Gülce Tarihinden
---- GÜLCE-(Atölye)-Video Dersler
------ Gülce Etkinlikleri
------ Kurucular Beyanı
------ Gülce 2009
------ Doğru Yaz/Konuş
------ Gülce-2010 Projeleri
------ Gülce-2011 Projeleri
------ Üstad Necip Fazıl'dan
------ Gülce-Aruza Dair
------ Öneriler-Çalışmalar
------ GÜLLÜK DERGİSİ
------ Gülce'ye Öneriler
------ Röportajlar
------ Negatif Bakışlara
------ Aleyhimizdekiler
------ M.E.B' na
---- Gülce'de Mesajlar-Projeler
------ Gülce-Güldeste(1)
------ Destanlarımız
------ Dede Korkut
------ Öncü Kadınlarımız
------ Peygamberlerimiz
------ Nutuk(Gülce)
------ Nutuk(Z.Korkmaz)
------ Kutlu Hanımlar
------ Ozanlarımız
------ NasrettinHoca
------ Yedi Askı
GÜLCE TÜRK ŞİİR AKADEMİSİ
-- Şiir Akademisi
---- Şiir Akademisi
------ HALK EDEBİYATI
-------- DİVAN EDEBİYATI
-------- BATI EDEBİYATI
-------- YENİ TÜRK EDEBİYATI
---- Hece Vezni' ne Dair
---- Şiir Tahlilleri
---- Aruz Vezni' ne Dair
---- Hiciv Tarihinden
---- Ustalardan Şiirler
---- Ustalardan Makale
---- Aramızdan Ayrılanlar
------ Ustalardan Şiirler
-------- A. Tufan ŞENTÜRK
-------- DİLAVER CEBECİ ANISINA
---- Şiir Üstüne (Serbest)
---- Atışma Sayfamız
---- Denemeler-Makaleler
---- Şiirde Dönüşüm
---- Şiir ve Anlatım
-- Türk Edebiyatı Şiir Türleri
---- Şiir Türleri
---- İslâmiyet Öncesi
---- Servet-i Fünun
---- Garip Şiirler
---- Akımlar
---- Edebî Sanatlar
---- Söz Sanatları
---- Şair Padişahlar
---- Şiir Tarihimizden
---- Yıllara Göre Edebiyat
---- Mehmet Nacar
DÜNYA EDEBİYATI
-- Dünyadan Şiir Türleri
---- Burns Stanza
---- Choka
---- Go Vat
---- Catena Rondo
---- Onegin Stanza
---- Canzonetta
---- Bauk Than
---- Rhupunt-Galce
---- Septilla
---- Viator
---- Luc Bat
---- Tritena
---- Pantoum
---- Shakespeare Sonnet
---- Diamonte
---- Villanelle
---- Hutain
---- Hex Sonnata
---- Hexaduad
---- Haynaku
---- Harrisham Rhyme
---- Guzzande
---- Gratitude
---- Glosa
---- Garland Cinquain
---- Fornlorn Suicide
---- DÜNYA EDEBİYATI
---- Dünyadan Destanlar
---- Dünyadan Şiirler
KAYNAKÇA
-- Konularına Göre Şiirleriniz
---- Aşk Şiirleriniz
---- Atatürk Şiirleriniz
------ 23 Nisan Şiirleri
------ Atatürk'e Dair
---- Kahramanlık Şiirleriniz
---- Doğa Şiirleriniz
------ 2009 Yılı Sayılarımıza
---- Taşlama Şiirleriniz
---- Gurbet Şiirleriniz
---- Tasavvuf Şiirleriniz
---- Barış Şiirleriniz
---- Şehir Şiirleriniz
---- Anne Şiirleriniz
------ Babanıza Şiirler
---- Doğum Günü Şiirleriniz
---- Deprem Konulu Şiirler
---- Diğer Şiirleriniz
---- Köşe Yazarlarımız/Makaleler
------ Mustafa CEYLAN
------ Refika DOĞAN
------ Osman ÖCAL
------ Ahmet ÖZDEMİR
------ A. S. ATASAYAR
------ Prof.Dr.İsa KAYACAN
-------- Prof. Dr. İSA KAYACAN
------ Rahime KAYA
------ Harun YİĞİT
------ İlqar MÜEZZİNZADE
------ Sündüz BİGA
------ Nazmi Öner(Şiirler)
------ Nazmi ÖNER(Nesirler)
------ Coşkun KARABULUT
------ Prof.Dr.İsmail YAKIT
------ Prof.Dr.Asım YAPICI
------ Sabit İNCE
------ Muhsin DURUCAN
------ Abdulkadir GÜLER
------ Ünal Şöhret DİRLİK
------ Metanet YAZICI
------ A.Aşkım KARAGÖZ
------ Gazanfer ERYÜKSEL
------ Mehmet GÖZÜKARA
------ Necdet BULUZ
------ Yusuf Özcan
------ Afife Demirtaş
---- Mustafa Ceylan
---- Bizden
-- Video Yağmuru
---- Ozanlar-Şairler
---- Bizden Videolar
---- Rasim Köroğlu
-- Genel
---- SERBEST KÜRSÜ
---- Duyurular
---- Röportajlar
---- Günün Şiiri
---- Günün Nesiri
Edebiyat Biz Platformumuzda
-- Gülce Tv
-- Türk Argo Sözlüğü
-- Edebî Konular Forumu
Konuyu görüntüleyenler:
1 Misafir
Mustafa Ceylan |
Dost Sitelerimiz:
Türkçe Çeviri:
MyBB
Türkiye
Üretici:
MyBB
, © 2002-2025
MyBB Group
-Theme © 2014 iAndrew
Sitemizde yer alan eserlerin telif hakları şair-yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.(Haberleşme : ceylanmustafa_07@hotmail.com)
Doğrusal Görünüm
Konu Görünümü
Yazdırılabilir Sürüm
Konuya Abone Ol
Konuya Anket ekle
Konuyu Arkadaşına Gönder