SiteAna Sayfa
Güllük Dergisi
Şairlerimiz
Arama
Üyeler
Video
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Oturum Aç
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Şifremi Hatırlat
Beni Hatırla
Your browser does not support the audio element.
Akdeniz Radyo istek
Tıklayın-Okuyun/Güllük Dergisi
Web'de Ara
Sitede Ara
0 Oy - 0 Yüzde
1
2
3
4
5
Konu Modu
GÜLCE'DE 21. GÜN (04.10.2008)
Yusuf Bozan
Yönetici
Üyelik tarihi:
Jun 2008
Mesaj Sayısı:
336
Konu Sayısı:
288
#1
05/10/2008, 02:17
04.10.2008
YENİ EDEBİ AKIMIMIZ GÜLCE'nin BİR ŞİİR ATÖLYESİ-FİKİR MEYDANI olarak görev yapmasını dilediğimiz antoloji com da oluşturulan GRUP'ta 21. gün gerçekleştirilen mesajlaşmalar aşağıdadır:
************************************************************************************************************************************************
Kimden : MustafaCeylan/GÜLCE-Yeni Edebi Akım (Bay, 56)
Kime : Grup: Yeni Edebi Akim =Gülce
Tarih : 4.10.2008 03:03 (GMT +2:00)
Konu : GÜLİSTAN (Gülce Aruz-Gazel) -YENİ NAZIM ÖNERİSİ
GÜLİSTAN-(Aruz-Gülce Gazel) --
GÜLİSTAN
-I-
Şair dostum, umutsuzluk uzaklaşsın gönüllerden
Kalem coşsun, bizim gülden doğan elbet; gülistandır.
Susuz kalmış pınar, gök gözlerin, yağmur gözetlerse
Yüreklerden, bulutlardan sağan elbet; gülistandır.
Açar gülcem, güneşlerden ışık toplar sevinçiyle
Şiirlerden seçip bir gün, yığan elbet; gülistandır.
Yürek derler kaînattan büyük, fındık kadar yüktür
Bilirsin can, Yunuslaştır, sığan elbet; gülistandır.
Gümüş sözler di susmaz, duygu destandır tutulmaz ki
Semâlardan, doruklardan yağan elbet; gülistandır.
Beşikteyken gülümser bak, henüz doğmuş bebektir o;
Eğilmezmiş, o başlardan eğen elbet; gülistandır.
Çıkar, yorgun yokuşlardan tutar ilham dalından hem
Buse dersen, bulutlardan değen elbet; gülistandır.
Seven herkes,bu yıldızdan ışık alsın güzelleşsin
Horuldarmış karanlıklar, boğan elbet; gülistandır.
-II-
Saat on üç: Gülistandan gelir en ulvi ses; dinle!
Yiğit şâir sesîdir, sen de duy, yan ağla derdinle..
Kulak ver, çınlıyor; kalbinde goncâlar açar; dinle!
Huzur çağlar, barış destan olur bir anda kalbinle...
Sazın bağrında tellerden mübârek sevda var; dinle
Onu duysan, güzellikler tutarsın hep, kemendinle
Ozan Osman Öcal derler, duman olmuş, yanar dinle
İşit, ilham alırsın bak, yaşarsın sen de sevginle:
'En büyük arzum idi seni haktan dileğim,
Gamzeler düşmüş yere nazar mı var meleğim?
Ömrümün iksirisin sen gül ki ben güleyim.
……….Güldüğünde yüzünde narçiçeği açmalı,
……….Dokunan seher yeli kokusunu saçmalı.'
O mahzun bakışların yakışmıyor gözüne,
Hangi can dayanır ki sevdiğinde hüzün’e?
Yüreğinden dökülüp gül damlasın yüzüne.
……….Güldüğünde yüzünde narçiçeği açmalı,
……….Çiçekler arasında kelebekler uçmalı.'(*)
-III-
Saat ondört: Kırılsın ayna, düşsün yelkovan birden
Zaman gitsin başımdan, kırlaşan saçlarda cümbüş var
Umut eksem, yürek yangınlarım âlevlenir birden
Yazan yazmış, kader derler; geçip gitmez yalan yıllar
Ozan susmaz ki, derdim dağların üstünde dert sanki
Sazından, yer ve gökler dillenir, çatlar sabır ve nar
Büyük aşkın çiçeklenmiş avâzından yanar teller
Gülistandan açar güller gülün tartar, alır kantar:
'Çöllerin ortasından zemzem gibi akardın,
Ağustosta gönlüme yağan bembeyaz kardın,
Zemheride kor gibi dokununca yakardın.
……….Güldüğünde yüzünde narçiçeği açmalı,
……….Bala susamış bu can nektarını içmeli.'
Alev alsın aşkımız bulutlarla ıslansın,
Büyüsün sürgünleri yıldızlara yaslansın,
Sevdamızın izine her mevsimde rastlansın.
……….Güldüğünde yüzünde narçiçeği açmalı,
……….Bakıp yıldız falına nazar senden kaçmalı.' (*)
-IV-
Saat on beş: Gülistandan sesin gelsin gülüm artık
Senindir söylenen destan, senindir çığrılan türkü..
(Mefâ'îlün / mefâ'îlün / mefâ'îlün / mefâ'îlün)
Mustafa CEYLAN
(*) Gülce edebi akım öncülerinden şair Osman ÖCAL Kardeşime ait 'ALEV ALSIN AŞKIMIZ' başlıklı şiiridir.
Mustafa Ceylan
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
--------------------
Bu şiirin hikayesi:
-GÜLCE EDEBİYAT AKIMI, sadece HECE' de değil, ARUZ ve SERBEST' te de yeni hadeflere koşmaya devam etmektedir.
-Divan Edebiyatımızda GAZEL, 'Beyit' birimi üzerine kurulmuş bir nazım biçimi olup, kafiye dizilişi şöyledir:
-a
-a
-b
-a
-c
-a
-d
-a
Yani, gazelin ilk beytinin iki mısraı kendi aralarında kafiyeli,sonra gelen beyitlerin birinci mısraları serbest, ikinciler ilk beyitle kafiyelidir.
Gazel, 5 beyitten 12 (Bazen 15) beyite kadar olabilir. Aruzun her kalıbıyle yazılabilir. Bu şekille en çok AŞK, TABİAT VE TOPLUM TEMALARI işlenir.' (Ahmet KABAKLI, Türk Edebiyatı, Cit:1, Syf:604)
Gülce Gazel'e biz GÜLİSTAN adını verdik.
Nasıl ki, HECE NAZIM ÖNERİLERİMİZDE HECE ve SERBEST KAVGASINA son veren 'BULUŞMA' isimli NAZIM ÖNERİMİZİ SUNDU İSEK, aynen öyle de, ARUZ-HECE tartışmalarına son verecek, her ikisini de bünyesinde AHENKLİ bir şekilde bulunduracak bir NAZIM TÜRÜDÜR 'GÜLİSTAN...'
-GÜLİSTAN' da Kendimize örnek olarak Faruk Nafiz Çamlıbel'in HAN DUVARLARI Şiirini aldık.
'Han Duvarları', hece ile yazılmış olup şematik olarak şöyledir:
-a(beyit)
-a
-b
-b
-c
-c
-d
-d
-e(Koşma 4'lüğü)
-e
-e
-f
-g(beyit)
-g
-h
-h
-ı
-ı
-i
-k(Koşma 4'lüğü)
-k
-k
-f
-m
-m
-n
-n
Yukarıdaki şiirimizde, bizde, GÜLCE EDEBİYAT AKIMIMIZIN ÖNCÜLERİNDEN Şair Osman ÖCAL kardeşimin çok beğendiğim bir şiirini şiirimize, HAN DUVARLARI'ndaki 'MARAŞLI ŞEYHOĞLU SATILMIŞIM' ben diyen 'KOŞMA' nın yerine, şiirimize aldık.(İnşallah Osman Öcal kardeşimiz hoş görür...)
-2-'Türkçe'nin yüzyıllarca direnerek karşı koyduğu aruz,-birkaç ünlü divan şairi dışında-ancak XIX -XX. yüzyıllarda Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Yahya Kemal gibi şairlerin elinde bir TÜRK ARUZU durumuna gelmiştir.
Tanzimattan sonra başlayan toplum yapısındaki değişme ve yenileşme, edebiyatı da etkilemiştir. Özellikle Fransız edebiyatından aktarılan yeni tür ve kavramlarla birlikte, eski sorunlar da yeni bir bakışla tartışılmıştır. Bunlar arasında en önemli yeri tutan aruz-hece sorunudur.'
'...Aruzun, önemli bir edebiyat sorunu olarak ele alınması Servet-i Fünun şairleriyle başlar. Servet-i Fünun şairleri, aruz kalıplarını önce,MÜZİK DEĞERLERİ bakımından ele almışlar; sonra, kullanılan kalıbın, şiirin konusuna ve dize içindeki sözcüklerle olan uygunluğu üzerinde üzerinde durmuşlar, hattâ, ÖLÇÜNÜN MÜZİK DEĞERİ AÇISINDAN KONU İLE BAĞLILIĞINI SAĞLAYABİLMEK İÇİN, KONUNUN GELİŞMESİNE GÖRE BİR ŞİİR İÇİNDE BİRKAÇ KALIP KULLANMIŞLARDIR. Bunun en başarılı örnekleri Tevfik Fikret ve Cenap Şahabettin'de görülür.
3-Cumhuriyet döneminde, hece ölçüsü aruza karşı kesin bir üstünlük kazandıktan sonra bile aruz-hece tartışması sürmüştür. Aruz ölçüsünün Arapça sözcüklere göre düzenlenmiş bir çeşit ezgi olduğu, bugün de dilimizde Arapça ve Farsça sözcükler bulunduğu için, aruz ölçüsünü bırakmamızın olanaksızlığı üzerinde durulmuştur.
Ayrıca, ARAPÇA OLAN ARUZ KALIPLARININ, örneğin 'fâ'ilâtün fâ'ilâtün' parçaları, 'GELDİĞİM GÜN GELDİĞİM GÜN' GİBİ BİR SÖZLE KARŞILANIRSA, TÜRKÇELEŞTİRİLMİŞ OLACAĞI DA ileri sürülmüştür.
Aynı görüşten yararlanarak, İbrahim Alâettin GÖVSA, OSMANLICAYI BİLMEYENLERE, aruzu 'fi''l' SÖZCÜĞÜNDEN ÜRETME KALIPLARLA ANLATMAK YERİNE, 'Sevmek' eyleminin TÜRLÜ ÇEKİMLERİYLE BUNU SAĞLAMAYI DÜŞÜNMÜŞ ve ADINI DA 'SEVMEK-SEVİLMEK' ölçüsü KOYMUŞTUR.
Bu ölçüye göre:
fâ'ilâtün 'SEVMESEYDİM',
fe'ilâtün 'SEVEBİLDİM'
mefâ'ilün 'SEVER MİSİN'
mef'ulü 'SEVMEZSE'
FA'ULÜN 'SEVERKEN' gibi sözlerle karşılanmıştır.
Bütün bu çalışmalardan sonra, aruza YENİ BİR DÜZEN VERME ÇABALARI BAŞLANGIÇ NOKTASINDAN İLERİ GİDEMEMİŞ ve SONUÇSUZ KALMIŞTIR.'
(Cem DİLÇİN, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Sayf:6-10, TDK yayını:517)
4-GÜLCE EDEBİYAT AKIMI, Hece Veznimize sahip çıktığı gibi Aruz Veznimize de sahip çıkmakta, Yahya Kemallerin, İbrahim Alâettin Gövsaların amaçlarını gerçekleştirmek için, bulunduğu noktadan daha ileriye götürmeyi kendine bir görev saymaktadır.
5-ARUZ KALIPLARINA ister İbrahim Alâettin Gövsa gibi 'SEVMEK - SEVİLMEK' ölçüsünü uygulayalım, istersek Gülce akımımızın RAKAMLARLA DANS netodunu uygulayalım, aynı noktaya çıkar ve kolayca ARUZ ŞİİRİ yazabiliriz. ARUZ'un bu iki yolla, KORKULU RÜYA OLMADIĞINI GÖRMEKTEYİZ. ZOR, AŞILMASI GÜÇ BİR ŞİİR DE DEĞİLDİR.
6-Gazelin çeşitleri olan MÜSTEZAT GAZEL ve MUSAMMAT GAZEL'leri, ayrıca, gazelin ilk beyti olan MATLA(doğuş-giriş) , son beyti olan MAKTA(kesiliş-bitiş) ve en güzel beyti olan BEYT'ÜL GAZEL'LERİ) şimdilik(ilk önerimiz olduğundan) dikkate almadan,
Önce;
AŞK - TABİAT ve TOPLUM KONULARINI işleyen,
bir GÜLİSTAN kaleme aldık ve yukarıda takdim ettik. Umarım hoşça karşılanır.(Elbette her türlü eleştiri bize ışık olacak, yol gösterecektir.)
***************************************************************************************
-şimdi de, ARUZ BİLGİMİZİ tazeleyelim ve GÜLCE ARUZ'a doğru ilerleyelim, olur mu?
('Aruz' çadırın ortasına destek olarak dikilen direk' demektir. Arap, Fars ve Türk Edebiyatlarında 'hecelerin uzunluk ve kısalıkları temeline dayanan nazım ölçüsü' anlamında kullanılır.
Arapların 'ilmü'ş-şi'r' dedikleri 'şiir bilimi', 'aruz bilimi-ilmü'l-aruz-' ve uyak bilimi (ilmü'l-kafiye) diye ikiye ayrılır. Aruz bilimi, aruz ölçüsü (aruz vezni) ' nün kurallarını bildirir.
Aruz ölçüsü, Arapça'nın hece dizgesine sıkı sıkıya bağlıdır, ondan ayrı düşünülemez. Arapça' da temel harfler ÜNSÜZLER' dir. Bu harfler ya 'harekesiz'(sâkin) ya da harekeli(müteharrik) olurlar. 'Hastalıklı harfler' (huruf_ı illet) denilen (elif) ,(vav) ,(ye) , yani bizim â, û, î, ile gösterdiğimiz ünlüler, Arap dilcilerine göre bir hareke ile bir harekesiz ünsüzden birleşmiş seslerdir. Buna göre bir beyti oluşturan harfler arasında harekesiz ve harekeli harfler birlikte bulunacaktır. Bu harflerden ikisinin birleşmesine sebep (ip) , üçünün birleşmesine 'veted'(ağaç kazık) denir. Bunların da kendi aralarında ikiye ayrılmasından dört çeşit temel HECE yapısı oluşur:
a-(ben, gel, kar) gibi yatay bir çizgi (-) ile gösterilen KAPALI heceler.
b-(te-pe, ka-ra, ya-ra) gibi bir nokta(.) ya da Ters bir yay(_) ile gösterilen AÇIK heceler.
c-(gö-nül, ka-lem, se-pet) gibi bir açık bir kapalı(.) (-) heceler.
d-(bâ-de, hâ-ne, lâ-le) gibi bir kapalı bir açık (-) (.) heceler.
Bu temel parçaların birleşmesinden 8 ana kalıp ortaya çıkar. Her beyitte en az dördü bulunan bu parçalara 'tef'il,tef'ile' ya da 'cüz' denir. Bu temel parçalar şunlardır:
1-fa'ûlün (fe'ûlin) (.) (-) (-)
2-fâ'ilün,fâ'ilât(-) (.) (-)
3-mefâ'ilün(.) (-) (.) (-)
4-fâ'ilâtün(-) (.) (-) (-)
5-müstef'ilün (-) (-) (.) (-)
6-mef'ûlâtü(-) (-) (-) (.)
7-müfâ'aletün (.) (-) (.) (.) (-)
8-mütefâ'ilün(.) (.) (-) (.) (-)
Bu ana parçaların hece düzenlerinden birtakım değişik parçalar daha doğmuştur. Bunlar da şöyle gösterilebilir:
1-fa', fâ(-)
2-fa'ûl(fe'ûl) (.) (-)
3-fa'lün, fâ'il(-) (-)
4-fa'ûlün(fe'ûlün) (mefâ'il) (.) (-) (-)
5-fe'ilün,fe'ilât(.) (.) (-)
6-fâ'ilün, fâ'ilât(-) (.) (-)
7-mef'ûlü(-) (-) (.)
8-mef' ûlün, mef' ûlât(-) (-) (-)
9-fe'ilâtün(.) (.) (-) (-)
10-mefâ'ilün(.) (-) (.) (-)
11-mefâ' îlün(.) (-) (-) (-)
12-mefâ' îlü(.) (-) (-) (.)
13-fe' ilâtü(.) (.) (-) (.)
14-fâ'ilâtün(-) (.) (-) (-)
15-müstef'ilün(-) (-) (.) (-)
16-müfte'ilün(-) (.) (.) (-)
17-fâ'ilâtü(-) (.) (-) (.)
18-mef' ûlâtü(-) (-) (-) (.)
19-mütefâ'ilün(.) (.) (-) (.) (-)
20-mütefâ' aletün(.) (-) (.) (.) (-)
21-müstef'ilâtün(-) (-) (.) (-) (-)
Bu 'tef'île ve cüz' adı verilen temel parçaların türlü biçimlerde yanyana gelmelerinden BÜYÜK KALIP (VEZİN) lar ortaya çıkar. Bunların sınıflanmasıyla ortaya çıkan dizge de 'bahirler' ve 'daire'lerdir.
Bu ölçüler Arap sınıflanmasına göre '19 bahir, 6 daire';
İran ve Türk sınıflanmasına göre '14 bahir 4 daire'dir.(*)
(*) DİLÇİN, Cem; Örneklerle Türk şiir Bilgisi, syf:3-5)
***************************************************************************************
-ARUZ KALIPLARI
Türk aruzunun '14 bahir ve 4 daire' üzerine kurulmuş olduğunu söylemiştik. Bu 'daire'deki 'bahir'ler ve 'kalıp'lar(vezinler) şunlardır:
I-DAİRE-İ MU'TELİFE
1-BAHR-İ HEZEC
1-mefâ' îlün/mefâ' îlün/mefâ' îlün/mefâ' îlün
(.-/.-/.-/.-)
2-mefâ' îlün/mefâ' îlün/fa'ûlün
(.-/.-/.-)
3-mefâ' îlün/fa'ûlün/mefâ' îlün/fa'ûlün
(.-/.-/.-/.-)
4-mefâ' îlün/fa'ûlün
(.-/.-)
5-mefâ' îlün/mefâ' îlün
(.-/.-)
6-mef'ûlü/mefâ'îlün/mef'ûlü/mefâ'îlün
(-./.-/-./.-)
7-mef'ûlü/mefâ'îlü/mefâ'îlü/fa'ûlün
(-./.-./.-./.-)
8-mef'ûlü/mefâ'îlü/fa'ûlün
(-./.-./.-)
9-mef'ûlü/mefâ'îlün
(-./.-)
10-mef'ûlü/fa'ûlün
(-./.-)
11-Mef'ûlü/mefâ'ilün/fa'ûlün
(-./.-.-/.-)
12-mefâ'îlün/mefâ'îlün/mefâ'îlün/fa'ûlün
(.-/.-/.-/.-)
II-BAHR-İ RECEZ
13-müstef'ilün/müstef'ilün/müstef'ilün/müstef'ilün
(-.-/-.-/-.-/-.-)
14-müstef'ilün/müstef'ilün/müstef'ilün
(-.-/-.-/-.-)
15-müstef'ilün/müstef'ilün
(-.-/-.-)
16-müfte'ilün/müfte'ilün
(-..-/-..-)
17-müfte'ilün/müfte'ilün/mefâ'ilün/müfte'ilün
(-..-/-..-/.-.-/-..-)
18-müfte'ilün / mefâ'ilün/müfte'ilün / mefâ'ilün
(-..-/.-.-/-..-/.-.-)
19-müstef'ilâtün/müstef'ilâtün
III-BAHR-İ REMEL
20-fâ'ilâtün/fâ'ilâtün/fâ'ilâtün/fâ'ilâtün
(-.-/-.-/-.-/-.-)
21-fâ'ilâtün/fâ'ilâtün/fâ'ilâtün/fâ'ilün
(-.-/-.-/-.-/-.-)
22-fâ'ilâtün/fâ'ilâtün/fâ'ilâtün
(-.-/-.-/-.-)
23-fâ'ilâtün/fâ'ilâtün
(-.-/-.-)
24-fâ'ilâtün/fâ'ilâtün/fâ'ilün
(-.-.-/-.-/-.-)
25-fâ'ilâtün/fâ'ilün
(-.-/-.-)
26-fe'ilâtün/fe'ilâtün/fe'ilâtün/fe'ilün
(..-/..-/..-/..-)
27-fe'ilâtün/fe'ilâtün/fe'ilâtün/fe'ilâtün
(..-/..-/..-/..-)
28-fe'ilâtün/fe'ilâtün/fe'ilâtün
(..-/..-/..-)
29-fe'ilâtün/fe'ilâtün/fe'ilün
(..-/..-/..-)
30-fe'ilâtün/fe'ilün
(..-/..-)
31-müstef'ilün/fâ'ilün
(-.-/-.-)
32-fe'ilâtün/fe'ilâtün/fâ'ilün
(..-/..-/-.-)
II-DAİRE-İ MUHTELİFE
4-BAHR-İ MÜNSERİH
33-müfte'ilün/fâ'ilün/müfte'ilün/fâ'ilün
(-..-/-.-/-..-/-.-)
34-müstef'ilün/fa'ûlün
(-.-/.-)
5-BAHR-İ MUZARİ'
35-mef'ûlü/fâ'ilâtü/mefâ'îlü/fâ'ilün
(-./-.-./.-./-.-)
36-mef'ûlü/fâ'ilâtün/mef'ûlü/fâ'ilâtün
(-./-.-/-./-.-)
Bu kalıp ayrıca;
müstef'ilün/fa'ûlün/müstef'ilün/fa'ûlün
tef'ileleriyle de kullanılır.
37-mef'ûlü/fâ'ilün
(-./-.-)
6-BAHR-İ MUKTEDAB
38-fâ'ilâtü / müfte'ilün
(-.-./-..-)
7-BAHR-İ MÜCTES
39-mefâ'ilün/fe'ilâtün/mefâ'ilün/fe'ilün
(.-.-/..-/.-.-/..-)
40-mefâ'ilün / fa'lün
(.-.-/-)
III-DAİRE-İ MÜTENEVVİA
8-BAHR-İ SERİ'
41-müfte'ilün/müfte'ilün/fâ'ilün
(-..-/-..-/-.-)
42-mefâ'ilün/mefâ'ilün/mefâ'ilün/mefâ'ilün
(.-.-/.-.-/.-.-/.-.-)
43-mefâ'ilün/mefâ'ilün
(.-.-/.-.-)
44-müstef'ilün/müstef'ilün/fâ'ilün
(-.-/-.-/-.-)
9-BAHR-İ KARİB
45-mef'ûlü/mefâ'îlü/fâ'ilün
(-./.-./-.-)
10-BAHR-İ CEDİD
46-fe'ilâtün/mefâ'ilün/fe'ilün
(..-/.-.-/..-)
47-fe'ilâtün/fe'ilâtün/mefâ'ilün
(..-/..-/.-.-)
48-fâ'ilâtü/mefâ'îlü/fa'ûlün
(-.-./.-./.-)
IV-DAİRE-İ MÜTTEFİKA
12-BAHR-İ MÜTEKARİB
49-fa'ûlün/fa'ûlün/fa'ûlün/fa'ûlün
(.-/.-/.-/.-)
50-fa'ûlün/fa'ûlün/fa'ûlün/fa'ûl
(.-/.-/.-/.-)
51-fa'ûlün/fa'ûlün/fa'ûlün
(.-/.-/.-)
52-fa'ûlün/fa'ûlün/fa'ûl
(.-/.-/.-)
13-BAHR-İ MÜTEDARİK
53-fâ'ilün/fâ'ilün/fâ'ilün/fâ'ilün
(-.-/-.-/-.-/-.-)
54-fe'ilün/fe'ilün/fe'ilün/fe'ilün
(..-/..-/..-/..-)
55-fa'lün/fa'lün/fe'ilün/fe'ilün
(-/-/..-/..-)
14-BAHR-İ KAMİL
56-mütefâ'ilün/mütefâ'ilün/mütefâ'ilün/mütefâ'ilün
(..-.-/..-.-/..-.-/..-.-)
57-mütefâ'ilün/mütefâ'ilün
(..-.-/..-.-)
58-mütefâ'ilün/fa'ûlün/mütefâ'ilün/fa'ûlün
(..-.-/.-/..-.-/.-)
59-mütefâ'ilün/fa'ûlün
(..-.-/.-)
Yukarıdaki kalıplardan başka yalnız RÜBAİde kullanılan ve 'rübâi vezinleri' adıyla anılan 24 kalıp daha vardır. Bunlar 'hezec bahri'nden çıkmıştır. AHREB ve AHREM adı altında 12 kalıplık iki bölüme ayrılır. 'Mef'ûlü' parçasıyla başlayanlara AHREB, 'MEF'ÛLÜN' PARÇASIYLA BAŞLAYANLARA ahrem denir.
I-AHREB KALIPLARI
1-mef'ûlü /mefâ'ilün/mefâ'îlün/fâ
(-./.-.-/.-/-)
2-mef'ûlü/mefâ'ilün/mefâ'îlün/fa
(-./.-.-/.-/-)
3-mef'ûlü/mefâ'ilün/mefâ'ilü/fa'ûl
(-./.-.-/.-./.-)
4-mef'ûlü/mefâ'ilün/mefâ'îlü/fa'il
(-./.-.-/.-./.-)
5-mef'ûlü/mefâ'îlün/mef'ûlün/fâ
(-./.-/-/-)
6-mef'ûlü/mefâ'îlün/mef'ûlün/fa'
(-./.-/-/-)
7-mef'ûlü/mefâ'îlün/mef'ûlü/fa'ûl
(-./.-/-./.-)
8-mef'ûlü/mefâ'îlün/mef'ûlü/fa'il
(-./.-/-./.-)
9-mef'ûlü/mefâ'ilü/mefâ'îlün/fâ
(-./.-../.-/-)
10-mef'ûlü/mefâ'ilü/mefâ'îlün/fa'
(-./.-../.-/-)
11-mef'ûlü/mefâ'ilü/mefâ'îlü/fa'ûl
(-./.-../.-./.-)
12-mef'ûlü/mefâ'ilü/mefâ'îlü/fa'il
(-./.-../.-./.-)
II-AHREM KALIPLARI
1-mef'ûlün/fâ'ilün/mefâ'îlün/fâ
(-/-.-/.-/-)
2-mef'ûlün/fâ'ilün/mefâ'îlün/fa'
(-/-.-/.-/-)
3-mef'ûlün/fâ'ilün/mefâ'îlün/fa'ûl
(-/-.-/.-./.-)
4-mef'ûlün/fâ'ilün/mefâ'îlün/fa'il
(-/-.-/.-./.-)
5-mef'ûlün/mef'ûlün/mef'ûlün/fâ
(-/-/-/-)
6-mef'ûlün/mef'ûlün/mef'ûlün/fa'
(-/-/-/-)
7-mef'ûlün/mef'ûlün/mef'ûlü/fa'ûl
(-/-/-./.-)
8-mef'ûlün/mef'ûlün/mef'ûlün/fa'il
(-/-/-./.-)
9-mef'ûlün/mef'ûlü/mefâ'îlün/fâ'
(-/-./.-/-)
10-mef'ûlün/mef'ûlü/mefâ'îlün/fa'
(-/-./.-/-)
11-mef'ûlün/mef'ûlü/mefâ'îlü/fa'ûl
(-/-./.-./.-)
12-mef'ûlün/mef'ûlü/mefâ'îlü/fa'il
(-/-./.-./-)
******************************************************************************************************************************************************************************
Evet,
Şimdi sıra geldi GÜLCE ARUZ'a
ARUZ konusuyla bugüne kadar pek ilgilenmemiş arkadaşlarımızın, özellikle bundan sonra anlatacağım konulara DİKKAT etmelerini istiyorum.
ARUZ, ZOR BİR VEZİN DEĞİL. HELE HELE HECE VEZNİNİ BİLEN BİRİSİ, KELİME VE HARFLERLE AHENKLİ DANS YAPAN BİR ŞAİR RAHATLIKLA ARUZ ŞİİRİ YAZABİLİR.
GÜLCE ARUZ'u biz, bunca ARAP kökenli tariflerden arındırarak, BİZİM OLAN TÜRKÇE-ANA DİLİMİZDE-ANLAŞILIR kılmak ve herkesin rahatlıkla ARUZ şiiiri yazabimesi için gündeme getiriyor ve adına GÜLCE ARUZ diyoruz.
Ve biraz ileride sunacağımız ilk NAZIM TÜRÜ ÖNERİMİZ(Gazel) E' de 'GÜLİSTAN' adını verdik.
Önce, meselenin temelinden başlayalım mı, ne dersiniz?
EVET;
Ana dilimiz Türkçe' de 8 sesli ve 21 sessiz harfimiz var.
SESLİ HARFLERİMİZ=a,e,ı,i,u,ü,o,ö
SESİZ HARFLERİMİZİ ZATEN BİLİYORSUNUZ.
İŞTE OLAY;
1-
(a,e,ı,i,u,ü,o,ö) SESLİ HARFLERİMİZ HANGİ SESSİZ HARFİN SONUNA-SAĞ TARAFINA GELİRSE GELSİN meydana gelen HECE 'AÇIK HECE' dir ve (.) ile gösterilir.
b,c,ç,d,f,g,h,j,k,l,m,n,p,r,s,ş,t,v,y,z SESSİZLERİMİZİN SAĞINA KOYALIM SESLİ HARFLERİMİZİ:
a=]ba,ca,ça,da,fa,ga,ha,ja,ka,la,ma,na,pa,ra,sa,şa,ta,va,ya,za
e=]be,ce,çe,de,fe,ge,he,ke,le,me,ne,pe,re,se,şe,te,ve,ye,ze
ı,i,u,ü,o ve ö harflerini de aynen-ÖZETLE- HANGİ SESSİZ HARFİN SAĞINA YAZARSAK YAZALIM BİR AÇIK HECE, yani işaretle(.) -nokta-yaparız.
2-
(a,e,ı,i,u,ü,o,ö) SESLİ HARFLERİMİZ HANGİ SESSİZ HARFİN ÖNÜNE-SOL TARAFINA GELİRSE GELSİN meydana gelen HECE 'KAPALI HECE' dir
ve (-) ile gösterilir.
b,c,ç,d,f,g,h,j,k,l,m,n,p,r,s,ş,t,v,y,z SESSİZLERİMİZİN ÖNÜNE-YANİ SOLUNA KOYALIM SESLİ HARFLERİMİZİ:
a=]ab,ac,aç,ad,af,ag,ah,aj,ak,al,am,an,ap,ar,as,aş,at,av,ay,az
e=]eb,ec,eç,ed,ef,eg,eh,ek,el,em,en,ep,er,es,eş,et,ev,ey,ez
ı,i,u,ü,o ve ö harflerini de aynen -ÖZETLE-HANGİ SESSİZ HARFİN ÖNÜNE-sol tarafına- YAZARSAK YAZALIM BİR KAPALI HECE, yani işaretle(-) -çizgi-yaparız.
İŞTE ONCA KALIP, ONCA BAHİR'İN, DAİRENİN ÖZÜNÜN ÖZÜ BU...
ARUZ DA BU...
ARUZUN TEMELİ DE BU...
ZOR MU? KOLAY MI?
Elbette kolay, öyle değil mi?
ABLA-]kelimesine bakalım, A harfimiz b HARFİNİN ÖNÜNDE L HARFİNİN ARDINDA, o zaman,
AB=(-) (kapalı) hece
LA=(.) (açık) hece
ABLACIĞIM-]kelimesine bakalım;
AB=(-)
LA=(.)
CI=(.)
ĞIM=(-)
İşte bu kadar olay...
ABLACIĞIMDAN ALDIĞIM KİTAP cümlesine bakalım;
AB=(-)
LA=(.)
CI=(.)
ĞIM=(-)
DAN=(-)
AL=(-)
DI=(.)
ĞIM=(-)
Kİ=(.)
TAP=(-)
Zor mu?
Elbette değil...
3-
Her ne olursa olsun MISRANIN EN SON HECESİ, SESLİ HARFLE DE BİTSE MUTLAKA KAPALI HECE(-) sayılır.
İşte bu üç kural ARUZ dediğimiz korkulu rüyânın temeli.
******************************************************************************************************************************************************************************
Nasıl ki;
HECE ŞİİRİMİZDE
3+4
4+3
4+4
5+6
6+5
7+7
gibi çok kullanılan ölçü ve kalıplar ve bu kalıplarla çeşitli tür ve şekillerde, çeşitli sanatlar da yaparak, HECE ŞİİRİ yazıyorsak;
ARUZ' da da;
(.) ve (-)
yani
Açık ve kapalı hecelerle dokunmuş kalıplar, şekiller, sanatlar, teknik kurallar vardır.
******************************************************************************************************************************************************************************
Bakınız madem BİR NOKTA ve BİR ÇİZGİDEN İBARET ARUZ, o zaman gelin bu ikisiyle biraz oynayalım, olmaz mı?
**
Önce TEK BAŞLARINA, SONRA YANYANA DİZELİM BAKALIM KAÇ ÇEŞİT DİZEBİLECEĞİZ?
**
1-TEK BAŞLARINA
(.)
(-)
2-SONRA YANYANA (ikili sıra yapalım)
(.) (-)
(-) (.)
3-Bu sefer üçlü sıra yapalım
Yani (.) (.) çift olsun (-) da tek olsun
(.) (.) (-)
(-) (.) (.)
(.) (-) (.)
Bu sefer (-) (-) çift olsun (.) tek olsun
(-) (-) (.)
(.) (-) (-)
(-) (.) (-)
4-Şimdi de dörderli sıra yapalım, olmaz mı?
Yani iki tane (.) (.) ve iki tane de (-) (-) dan sıra yapalım
Bu işaretleri karıştırmamanız için her işarete bir rakam verelim;
(.) =1
(.) =2
(-) =3
(-) =4 olsun bunların isimleri, şimdi bu 4 ismi değişik şekillerde dizelim
1-2-3-4(.) (.) (-) (-)
1-2-4-3....aynısı
1-3-2-4(.) (-) (.) (-)
1-3-4-2(.) (-) (-) (.)
1-4-3-2....aynısı
1-4-2-3(.) (-) (.) (-)
**
2-1-3-4(.) (.) (-) (-) ...Yukarıda(1-2-3-4'ün aynısı)
2-1-4-3....aynısı
2-3-4-1(.) (-) (-) (.) ...Yukarıda(1-3-4-2'nin aynısı)
2-3-1-4....aynısı
2-4-3-1(.) (-) (-) (.) ...Yukarıda(1-3-4-2'nin aynısı)
2-4-1-3(.) (-) (.) (-) ...Yukarıda (1-4-2-3'ün aynısı)
**
3-1-2-4(-) (.) (.) (-)
3-1-4-2(-) (.) (-) (.)
3-2-1-4(-) (.) (.) (-) ....Yukarıda(3-1-2-4'ün aynısı)
3-2-4-1(-) (.) (-) (.) ....Yukarıda(3-1-4-2'nin aynısı)
3-4-2-1(-) (-) (.) (.) ....Yukarıda(1-2-3-4'ün aynısı)
3-4-1-2(-) (.) (.) (-) ....Yukarıda(3-1-2-4'ün aynısı)
**
4-3-2-1(-) (-) (.) (.)
4-3-1-2...aynısı
4-2-1-3(-) (.) (.) (-) ...Yukarıda(3-1-2-4'ün aynısı)
4-2-3-1(-) (.) (-) (.)
4-1-2-3(-) (.) (.) (-) ....Yukarıda(4-2-1-3'ün aynısı)
4-1-3-2(-) (.) (-) (.) ....Yukarıda(4-2-3-1'in aynısı)
**
Aynı olanları çıkaralım oyunumuzdan;
1-2-3-4(.) (.) (-) (-)
1-3-4-2(.) (-) (-) (.)
1-3-2-4(.) (-) (.) (-)
1-4-2-3(.) (-) (.) (-)
4-3-2-1(-) (-) (.) (.)
3-1-2-4(-) (.) (.) (-)
3-1-4-2(-) (.) (-) (.)
4-2-3-1(-) (.) (-) (.)
Kalır geriye, değil mi?
ŞİMDİ HEPSİNİ ALT ALTA YAZIP SONUCU HEP BERABER GÖRELİM BAKALIM:
(.)
(-)
(.) (-)
(-) (.)
(.) (.) (-)
(-) (.) (.)
(.) (-) (.)
(-) (-) (.)
(.) (-) (-)
(-) (.) (-)
1-2-3-4(.) (.) (-) (-)
1-3-4-2(.) (-) (-) (.)
1-3-2-4(.) (-) (.) (-)
1-4-2-3(.) (-) (.) (-)
4-3-2-1(-) (-) (.) (.)
3-1-2-4(-) (.) (.) (-)
3-1-4-2(-) (.) (-) (.)
4-2-3-1(-) (.) (-) (.)
ŞİMDİ BU OYUN ŞEMAMIZA, ANA DİLİMİZ TÜRKÇE'NİN HECE YAPISINI İŞLEYECEĞİZ.
ÖNCE
Dilimizdeki HECE YAPSINA BAKALIM
A-AÇIK HECELER
1-Yalnız, bir ÜNLÜ olan heceler
a-dım
e-rik
e-kin
ı-şık
i-pek
o-zan
ö-rümcek
u-zak
ü-züm
ü-şütmek gibi.
Buradaki SESLİ HARFLERİMİZ tek başına bir hecedir.
2-Bir ÜNSÜZ ve bir ÜNLÜYLE KURULMUŞ heceler
ka-ra
ke-mik
sa-rı
de-li
to-puk
kö-mür
yü-rek
yü-rü-mek gibi.
Buradaki SESSİZ HARFİN sağına gelen ÜNLÜ harflermiz, bakın (ka-ra,ke,sa,de,to..vb) Hece oluşturmaktadır.
B-KAPALI HECELER
Dilimizde 4 türlü kapalı hece vardır.
1-Bir ÜNLÜ ve bir ÜNSÜZLE kurulmuş heceler
ak
al-mak
es-mek
ıs-lak
iç-mek
or-man
öl-mek
uç-kur
ür-kek gibi.
2-Bir ünsüz, bir ünlü ve bir ünsüzle kurulmuş heceler
bak
kar
kes-mek
gel-mek
kır-mak
giz-li
koş-mak
köp-rü
kur-şun
küs-mek gibi.
3-Bir ünlü ve yanyana iki ünsüzle kurulmuş heceler
ast
art
ört-mek
üst gibi.
4-Bir ünsüz, bir ünlü ve yanyana iki ünsüzle kurulmuş heceler
kart
tart-mak
kert-mek
kırk
sırt
dört
sürt-mek gibi.
BİZ İŞTE BÜTÜN BUNLARI, BAŞ TARAFTA, ÜNLÜ HARFİN, ünsüz harfin SOLUNDA veya SAĞINDA olarak KISACA ÖZETLEMİŞTİK, değil mi?
-(.)
a-dım,e-rik,e-kin,ı-şık,i-pek,o-zan,ö-rümcek,kö-mür,u-zak,u-sanmak,ü-züm,ü-şütmek gibi kelimelerdeki SESLİ HARFLER TEK BAŞINA ve ka-ra,ke-di,sa-rı,ke-mik,de-li,to-puk,su-lu,yü-rü-mek gibi kelimelerdeki SESSİZ HARFLERLE -her zaman ve daima sessiz harfin sağında yer alarak-AÇIK HECE MEYDANA GELİR.
(-) ast,üst,ört,art,kert,yurt,dört,sürt,kurt,tart,sırt/gel,al,bak,es,ıs,or,öl,öp,uç,öç,iç,koş,köp,kur,küs ve mal, mülk,bak, yık, gel,al, bil, ul, öl, il, dil, sel, sal, çul, çil, çöp vb.. AÇIK OLMAYAN HECELERİN TAMAMI KAPALI HECEDİR.
(.) (.) A-RA, KE-Dİ, SA-RI,ÇA-RE, SA-PA,TE-PE,KÜ-PE vb...
(.) (-) a-lim, bü-yük, se-bep, u-çak, za-rar, si-vas vb...
(-) (-) kal-dır, gel-dim, sev-dim, çar-dak, göst-ter, biç-ki vb...
(-) (.) al-dı, gel-di, sev-da, bey-ti, gül-dü, borç-lu, kay-bı vb...
(.) (.) (-) a-ça-lım, ge-li-yor, se-ve-cek, sü-rü-nür, vb...
(-) (.) (.) aç-tı-mı, gel-di-ği, sev-di-mi, el-ve-da,Bur-sa-lı, vb...
(.) (-) (.) a-çar-dı,ge-lir-mi, se-ver-se,el-ver-di,bi-zim-le, vb...
(-) (-) (.) aç-maz-dı, gel-mez-mi,sev-mez-di,kal-dır-sa, vb...
(.) (-) (-) a-çar-ken,ge-lir-sen,se-ver-sen,ka-zan-maz, vb...
(-) (.) (-) aç-ma-dım,sev-di-ğim,in-sa-nım, bil-mi-yor, vb...
(.) (.) (.) a-cı-lı, ge-mi-ci, se-ve-ni, ko-şa-ma, ba-yı-rı, vb...
(-) (-) (-) aç-maz-ken, sev-mez-ken, bos-tan-lar, vb...
1-2-3-4(.) (.) (-) (-) a-ça-cak-ken, se-ve-cek-ken,se-vi-yor-dum, vb...
BUNDAN SONRA, AŞAĞIDAKİLERİ DE SİZ ÖRNEK HECELEME YAPIN BAKALIM, olmaz mı?
1-3-4-2(.) (-) (-) (.)
1-3-2-4(.) (-) (.) (-)
1-4-2-3(.) (-) (.) (-)
4-3-2-1(-) (-) (.) (.)
3-1-2-4(-) (.) (.) (-)
3-1-4-2(-) (.) (-) (.)
4-2-3-1(-) (.) (-) (.)
******************************************************************************************************************************************************************************
Şimdi sonuca doğru geliyoruz,
GÜLCE ARUZ KONUMUZA yani;
-Üstad İbrahim Alâettin GÖVSA'nın metodundan hareket edelim:
1-fa'ûlün (fe'ûlin) (.) (-) (-) -]SE-VER-DİM
2-fâ'ilün,fâ'ilât(-) (.) (-) -]SEV-ME-DİM
3-mefâ'ilün(.) (-) (.) (-) -]SE-VER-Mİ-SİN
4-fâ'ilâtün(-) (.) (-) (-) -]SEV-Dİ-ĞİM-SİN
5-müstef'ilün (-) (-) (.) (-) -]SEV-DİR-Dİ-ĞİM
6-mef'ûlâtü(-) (-) (-) (.) -]SEV-DİR-DİK-CE
7-müfâ'aletün (.) (-) (.) (.) (-) -]SE-VER-Gİ-Bİ-SİN
8-mütefâ'ilün(.) (.) (-) (.) (-) -]SE-VE-CEK-Mİ-SİN
Bu ana parçaların hece düzenlerinden birtakım değişik parçalar daha doğmuştur. Bunlar da şöyle gösterilebilir:
1-fa', fâ(-) -]SEV
2-fa'ûl(fe'ûl) (.) (-) -]SE-VER
3-fa'lün, fâ'il(-) (-) -]SEV-DİM
4-fa'ûlün(fe'ûlün) (mefâ'il) (.) (-) (-) -]SE-VER-DİM
5-fe'ilün,fe'ilât(.) (.) (-) -]SE-VE-CEK
6-fâ'ilün, fâ'ilât(-) (.) (-) -]SEV-Dİ-ĞİM
7-mef'ûlü(-) (-) (.) -]SEV-DİK-CE
8-mef' ûlün, mef' ûlât(-) (-) (-) -]SEV-MEZ-LER
9-fe'ilâtün(.) (.) (-) (-) -]SE-VE-CEK-KEN
10-mefâ'ilün(.) (-) (.) (-) -]SE-VER-Mİ-SİN
11-mefâ' îlün(.) (-) (-) (-) -]SE-VER-LER-KEN
12-mefâ' îlü(.) (-) (-) (.) -]SE-VER-LER-Dİ
13-fe' ilâtü(.) (.) (-) (.) -]SE-VE-CEK-Tİ
14-fâ'ilâtün(-) (.) (-) (-) -]SEV-Dİ-ĞİM-SİN
15-müstef'ilün(-) (-) (.) (-) -]SEV-DİR-Dİ-ĞİM
16-müfte'ilün(-) (.) (.) (-) -]SEV-Dİ-Ğİ-MİN
17-fâ'ilâtü(-) (.) (-) (.) -]SEV-Dİ-ĞİM-Dİ
18-mef' ûlâtü(-) (-) (-) (.) -]SEV-DİR-DİK-ÇE
19-mütefâ'ilün(.) (.) (-) (.) (-) -]SE-VE-CEK-Mİ-SİN
20-mütefâ' aletün(.) (-) (.) (.) (-) -]SE-VER-Gİ-Bİ-SİN
21-müstef'ilâtün(-) (-) (.) (-) (-) -]SEV-DİR-Dİ-ĞİM-SİN
******************************************************************************************************************************************************************************
ÖZETLERSEK:
Aruz, AÇIK(.) ve KAPALI(-) İKİ hecenin çeşitli şekillerde dizilişinden meydana gelir. GÜLCE ARUZ' da aynıdır.
GÜLİSTAN, sadece aruzun GAZEL TÜRÜ'nde bir YENİLİK olarak ele alınmıştır.
AÇIK HECE-]]SESLİ HARFLERİMİZ YANİ diyelim, sessiz harfin sağında olursa 'açık hece' oluşmaktadır.
KAPALI HECE-]Sesli HARFLERİMİZ, sessiz harfin solunda olursa 'kapalı hece'oluşmaktadır.
Bir de son husus;
mısranın en son harfi hangi harfle biterse bitsin, MISRANIN SON HECESİ ARZU' da KAPALI HECE sayılmaktadır.
Dilerim, faydalı olmuşumdur.
Dilerim yanlış anlaşılmam...
Ve dilerim nice GÜLİSTANLAR gelir şairlerimizden(SEVMEK) Köküne dayalı aruz yazma tekniğiyle-İ.Alaettin GÖVSA rahmetlinin ruhu şad, kabri nur olur..
Saygılarımla...
Mustafa CEYLAN
************************************************************************
Kimden : gültensultan (Bayan, 39)
Kime : Grup: Yeni Edebi Akim =Gülce
Tarih : 4.10.2008 20:47 (GMT +2:00)
Konu : Selamlar, bu günkü çalışmam yorumlarınıza sunuyorum.
*****Mazide Dünler(Gülce- TOKMAK-Yeni Nazım Önerisi) *****
Resimlere baktım yine daldı gözlerim
Kaçardım hep evden annem beni arardı
Geçmişdeki günlerimi nasıl özledim
Babaannem şaçlarımı okşar tarardı
Bol paçalı pantolonlar nasıl bir tarzdı?
Radyo eski, televizyon siyah beyazdı
...................Yazlar güzel, kışlar çok sert buzlu ayazdı
Alın terindendi verilen emekler
Sohbetlerle konu komşu bilinirdi
Mangalda pişerdi güzelim yemekler
Övünçle, iştahla, zevkle yenilirdi
Hayvan sevgisiğle dolardı kucaklar
Okşamazdı kuşu kafeste çocuklar
.................Bir ayrı tüterdi sevgiğle ocaklar
Eski evimizse toprak kerpiçti
Maziye baktıkça beni anarlar
Şelale saçlarım zamanı içti
Gözümün önünde tüter pınarlar
Verdiğim meyvelar tohuma geldi
Ilık ılık esen maziden yeldi
...............O eski günlerim nede güzeldi
Gözlerim şimdi melül bakarlar
Dünleri sefer tasına koydum
İçinde günler bakır kokarlar
Soludukça o maziye doydum
Sağlıklıydık hep yataksa yünden
Kaç mevsim geçti bilmem üstünden
................Anılar kaldı hediye dünden
Mevsiminde karlar yağardı
Bu zamanda her şey değişti
Onbeşinde saçlar ağardı
Sırtında yük boynunda işti
Her şekilde bu hayat yürür
Tane tane bitiyor ömür
..............Yaradanım buna da şükür
04.10.2008
Gülten Ertürk
SAYGILAR...
************************************************************************
Kimden : MustafaCeylan/GÜLCE-Yeni Edebi Akım (Bay, 56)
Kime : Grup: Yeni Edebi Akim =Gülce
Tarih : 4.10.2008 23:05 (GMT +2:00)
Konu : Yn: [yeni-edebi-akim..] Selamlar, bu günkü çalışmam yorumlarınıza sunuyorum.
Saygıdeğer Kardeşim Gülten ERTÜRK;
Alkış seslerim Torosları aşıp, umarım, Başkent'e ulaşmıştır.
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI'nın önerdiği yeni HECE ŞİİRİ kalıbına uygun kaleme aldığınız bu nefis şiiriniz, Gülten Ertürk imzasını geleceğe taşıyacak bir şiirdir.
Duyguların gönül ufuklarına yükselmesini sağlayacak uygun şiir kalıbı olursa, demek ki, muhteşem eserler doğabilmekte. Şairin kelime dağarcığı, duygu dünyası ve kültürel birikimi ile yeteneği burada fonksiyonel görev yapmakta.
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI'nın önerdiği ve şiirinizin altında şematik olarak yer alan TOKMAK nazım türü'nün çıkış amacı;
Madem ki, bütün hece ölçü ve kalıpları bizim. Bu bizim olanları bugüne kadar bir araya getirip, birlikte, bir arada hiç denedik mi? Denemedik. Bireysel denemelerle kaldık çoğu kere.
Geleneksel anlayışımızda 6+5 ile başlayan bir şiirimizi baştan sona 6+5 ile dokuduk. 7+7, 5+6,4+4,4+3 de bizimdi. Mısralarla dans eden şairin kalemine bu kalıp ve ölçüler, 'ah bu şiiri benimle yazsaydı' diye hasretle bakıp durdu.
Şair, kalıpların ve ölçülerin ata'sı, ana ve babasıdır. Bir ana ve baba, bayram vakitlerinde evlâtlarını bir arada görmek ister, öyle değil mi? O kalabalık bayram kutlamalarının yaşandığı dededen ikinci nesile kadar uzanan bir ailenin bir arada bulunmasının verdiği huzur, tad ve cümbüş ne de güzel olur. İşte TOKMAK nazım türü de aynen öyle. Yani, içinde bizim olan KLIP ve ölçüleri SIRASINI ŞAŞIRTMADAN bir araya getirmekte. Bu Ramazan bayramının hemen ertesi gün düşen bu şiiriniz de bir bayram iklimini yaşattı bize. Size, ne kadar teşekkür etsek azdır. Şiiriniz, okullarımızda ders kitaplarına girecek nitelikte ve bir öğretmen şairin yürekten özlem, nostalji dizeleridir.
Artık GÜLCE EDEBİYAT AKIMI, rahatlıkla geleceğe umutla bakar ve koşusuna devam edebilir. Çünkü sizin gibi, şiiri ciddiye alan, onu kelime kuyumculuğu sanatı olarak değerlendiren sevdalıları var.
TOKMAK NAZIM TÜRÜ' nde bizim olan kalıp ve ölçüleri bir araya getirken, araya çimento görevi yapmak üzere SONE'M nazım TÜRÜNÜN üçlüğünü- ÜÇ MISRAINI- dokuması da bir başka güzellik katmaktadır.
BULUŞMA, GÜLCE, TOKMAK, ÜÇGEN, SONE'M, YİĞİTCE, ÇAPRAZLAMA, TEKİL, TRİYOLEMSİ, DÖNENCE, AKROSTİK, SERBEST ZİNCİR ve GÜLİSTAN gibi ŞİİR TÜRLERİ' yle şiirimizde YENİ NEFES ALANLARI ORTAYA ATAN GÜLCE EDEBİYAT AKIMI;
Yeni bir akım olarak HECE-SERBEST ve ARUZ vezinlerimize sahip çıkmakta, onlara karşı çıkmadan, bozmadan, geçmişin birikimi ve başarılarını değerlendirerek;
'yeni tür, şekil, öz, söylem, yapı, doku, kafiye dizini vb'leriyle, dünü bugünle harmanlayıp geleceğe taşımak için yola çıkmıştır. Bu yol ve yolculukta DESTEK VERENLERE, leyhte veya aleyhte eleştirileriyle katkı koyacaklara, yürekten teşekkür ediyoruz.
Tebriklerimi bir kere daha ifade eder,
Saygılarımı ve selamlarımı sunarım...
************************************************************************
Kimden : MustafaCeylan/GÜLCE-Yeni Edebi Akım (Bay, 56)
Kime : Grup: Yeni Edebi Akim =Gülce
Tarih : 4.10.2008 23:41 (GMT +2:00)
Konu : Yn: MUSTAFA CEYLAN [yeni-edebi-akim..] GÜLİSTAN (Gülce Aruz-Gazel) -YENİ NAZIM ÖNERİSİ
Efil efil esen şafak yelinde,
Tozar zülüflerin telin düşümdür.
Yakar siyah saçın belik belinde,
Yanakta bal kiraz alın düşümdür.
Kesildi dermanın kalınca atsız,
Yorulsa sevdalar uçar kanatsız,
Yürek ayazlamış kanar sanatsız,
Akıp durulmayan selin düşümdür.
Vuruldu gönlümüz celal yapından,
Bazen bakıp bakıp geçer kapından,
Kar etse kullanır ölüm hapından,
Şarapla sunduğun balın düşümdür.
Sarılmadan kalan derin yaramsın,
Buram buram tüten elik karamsın,
Ya Vuslatî sorar neden haramsın?
Öper dikenlerin gülün düşümdür.
Mısra (1) Efil efil esen şafak yelinde,
Heceleme E fil e fil e sen şa fak ye lin de
Hece Tipi • — • — • — • — • — •
Uyarlama E fil e fil e sen şa fak ye lin dê
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (2) Tozar zülüflerin telin düşümdür.
Heceleme To zar zü lüf le rin te lin dü şüm dür
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama To zar zü lüf le rin te lin dü şüm dür
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (3) Yakar siyah saçın belik belinde,
Heceleme Ya kar si yah sa çın be lik be lin de
Hece Tipi • — • — • — • — • — •
Uyarlama Ya kar si yah sa çın be lik be lin dê
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (4) Yanakta bal kiraz alın düşümdür.
Heceleme Ya nak ta bal ki raz a lın dü şüm dür
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Ya nak ta bal ki raz a lın dü şüm dür
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (5) Kesildi dermanın kalınca atsız,
Heceleme Ke sil di der ma nın ka lın ca at sız
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Ke sil di der ma nın ka lın ca at sız
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (6) Yorulsa sevdalar uçar kanatsız,
Heceleme Yo rul sa sev da lar u çar ka nat sız
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Yo rul sa sev da lar u çar ka nat sız
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (7) Yürek ayazlamış kanar sanatsız,
Heceleme Yü rek a yaz la mış ka nar sa nat sız
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Yü rek a yaz la mış ka nar sa nat sız
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (8) Akıp durulmayan selin düşümdür.
Heceleme A kıp du rul ma yan se lin dü şüm dür
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama A kıp du rul ma yan se lin dü şüm dür
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (9) Vuruldu gönlümüz celal yapından,
Heceleme Vu rul du gön lü müz ce lal ya pın dan
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Vu rul du gön lü müz ce lal ya pın dan
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (10) Bazen bakıp bakıp geçer kapından,
Heceleme Ba zen ba kıp ba kıp ge çer ka pın dan
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Ba zen ba kıp ba kıp ge çer ka pın dan
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (11) Kar etse kullanır ölüm hapından,
Heceleme Kar et se kul la nır ö lüm ha pın dan
Hece Tipi — — • — • — • — • — —
Uyarlama Ka ret se kul la nır ö lüm ha pın dan
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur U
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (12) Şarapla sunduğun balın düşümdür.
Heceleme Şa rap la sun du ğun ba lın dü şüm dür
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Şa rap la sun du ğun ba lın dü şüm dür
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (13) Sarılmadan kalan derin yaramsın,
Heceleme Sa rıl ma dan ka lan de rin ya ram sın
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Sa rıl ma dan ka lan de rin ya ram sın
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (14) Buram buram tüten elik karamsın,
Heceleme Bu ram bu ram tü ten e lik ka ram sın
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Bu ram bu ram tü ten e lik ka ram sın
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (15) Ya Vuslatî sorar neden haramsın?
Heceleme Ya Vus la tî so rar ne den ha ram sın
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Ya Vus la tî so rar ne den ha ram sın
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Mısra (16) Öper dikenlerin gülün düşümdür.
Heceleme Ö per di ken le rin gü lün dü şüm dür
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Uyarlama Ö per di ken le rin gü lün dü şüm dür
Hece Tipi • — • — • — • — • — —
Kural/Kusur
Hece no 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vezin Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Şiirin Vezni Mefâ'ilün / mefâ'ilün / fe'ûlün
Evet;
yukarıda VEZİNMATİK' te Osman ÖCAL kardeşimin şiirinin Aruz kalıbındaki durumu göstermektedir ki, en küçük bir kusur bulunmamaktadır.
Osman Öcal;
Daha önce de ifade ettiğim gibi, özellikle KURALLI-HECE şiirinin USTA bir kuyumcusudur. Bu da gööstermektedir ki, sese-heceye-harfe hakim olan hem ARUZ da hem de HECE de hattâ SERBEST te başarılı olur.
Teşekkürler, selamlar, saygılar
Alıntı
Tweet
Benzeyen Konular
Konu:
Yazar
Cevaplar:
Gösterim:
Son Mesaj
GÜLCE'DE 551.GÜN(18.03.2010)-2
Site Yönetimi
0
1,925
29/11/2012, 23:45
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
GÜLCE'DE 551.GÜN(18.03.2010)-1
Site Yönetimi
0
1,840
29/11/2012, 23:30
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
GÜLCE'DE 550.GÜN(17.03.2010)
Site Yönetimi
0
1,866
29/11/2012, 22:49
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
GÜLCE'DE 549.GÜN(16.03.2010)
Site Yönetimi
0
1,598
15/10/2012, 16:33
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
GÜLCE'DE 548.GÜN(15.03.2010)
Site Yönetimi
0
1,785
15/10/2012, 11:37
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
GÜLCE'DE 547.GÜN(14.03.2010)
Site Yönetimi
0
1,681
15/10/2012, 11:26
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
GÜLCE'DE 546.GÜN(13.03.2010)
Site Yönetimi
0
1,864
15/10/2012, 10:54
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
GÜLCE'DE 545.GÜN(12.03.2010)
Rahime Kaya
0
2,600
17/03/2011, 02:05
Son Mesaj
:
Rahime Kaya
GÜLCE'DE 544.GÜN(11.03.2010)
Rahime Kaya
0
1,894
17/03/2011, 02:00
Son Mesaj
:
Rahime Kaya
GÜLCE'DE 543.GÜN(10.03.2010)
Rahime Kaya
0
5,900
17/03/2011, 01:53
Son Mesaj
:
Rahime Kaya
Lütfen seçim yapın:
--------------------
Özel Mesajlar
Kullanıcı paneli
Kimler Çevrim içi
Arama
Ana Sayfa
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI
-- GÜLCE ŞİİR TÜRLERİNE GÖRE ŞİİRLER
---- BULUŞMA
---- ÇAPRAZLAMA
---- TRİYOLEMSİ
---- ÜÇGÜL
---- ÜÇGEN
---- DÖNENCE
---- TOKMAK
---- AKROSTİK
---- SONE'M
---- GÜLCE
---- TEKİL
---- YİĞİTCE
---- YUNUSCA
---- BAHÇE
---- SERBEST ZİNCİR
---- ÖZGE
---- GÜLİSTAN
---- YEDİVEREN
---- TUĞRA
-- GÜLCE YAZAN ŞAİRLERİMİZİN GÜLCE ve DİĞER ŞİİRLER
---- (H)
------ Harun YİĞİT
------ Harun YİĞİT
------ Hasan ULUSOY
------ Hasan ULUSOY
------ Hatice ALTAŞ(Asi Çiçek)
------ Hatice ALTAŞ
------ Hacer KOZAN
------ Hatice KATRAN
------ Hatice KATRAN
------ Hikmet ÇİFTÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
---- (I-İ)
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim İMER
------ İbrahim İMER
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İhsan ERTEM
------ İhsan ERTEM
------ İsmail KARA(Karozan)
------ İsmail KARA(Karozan)
---- (K)
------ Köksal KIRLIOĞLU
---- (M)
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Meltem ARAS
------ Meral ADAK
------ Meral ADAK
------ Melahat TEMUR
------ Mevlüde DEMİR
------ Mevlüde DEMİR
------ Miktad BAL
------ Miktad BAL
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ MUSTAFA CEYLAN(Editör)
-------- Mustafa CEYLAN
---------- Mustafa CEYLAN(On Punto Yazıları)(Makaleler)
---------- GÜNE BAKIŞ
---------- TAŞ YAĞMURU(Ceylan'ın kaleminden)
---------- Hakkında Yazılanlar
---------- DİĞER ŞİİRLERİ
---------- Hayatı
---------- Sanatı
---------- Hocaları
---------- Çocukluğu
---------- Gençliği
---------- Özlü Sözleri
---------- Önsöz Yazdığı Kitaplar
---------- Siyasete İlgisi
---------- Bestelenen Şiirleri
---------- Fotoğrafları
---------- Mühendisliği
---------- Düzenlediği Etkinlikler
---------- Konferansları
---------- Yer Aldığı Antolojiler
---------- Kitapları
---------- EZAN SUSMAZ Kitabı içindekiler
---------- "YANDI BU GÖNLÜM"-Hacı Bayram Veli Kitabı içindekiler
---------- TAHİR KUTSİ MAKAL Kitabı İçindekiler
---------- SEĞMEN RUHU Kitabı İçindekiler
---------- TOROSLARIN TÜRKÜSÜ Romanı
---------- Armağan-2(AHMET TUFAN ŞENTÜRK İÇİN NE DEDİLER?)Kitabı içindekiler
---------- Armağan-1(ANILAR KORİDORU İÇİNDE SARIVELİLER)Kitabı
---------- YARALI CEYLAN Şiir Kitabı İçindekiler
---------- PAŞA GÖNLÜM Şiir Kitabı İçindekiler
---------- Kırat Geliyor Kitabı İçindekiler
---------- Her Yönüyle YENİMAHALLE Kitabı
---------- Tarihi ve Folkloruyla Elmadağ Kitabı İçindekiler
---------- Köylerimiz Kitabı İçindekiler
---------- Köyümüz Yeşildere Kitabı İçindekiler
---------- Bayramlar Haftalar Günler Kitabı
---------- Ahmet Tufan Şentürk Kitabı
---------- Halil Soyuer Kitabı
---------- Detanlaşan Köylü İsa Kayacan Kitabı
---------- Abdullah Satoğlu Kitabı
---------- Güzide Taranoğlu Kitabı
---------- Gülendenin Beşiği Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ (2006)Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ(2007)Kitabı
---------- CEYLAN-Tahliller-MAKALELER-Görüşler
---------- Güllük Dergileri
---------- Kapodokya Güneşleri Kitabı
---------- Bir Yanardağ Fışkırması Kitabı
---- (P-R)
------ Rahime KAYA
------ Rahime KAYA
------ Refika DOĞAN
------ Refika DOĞAN
------ Ramazan EFE
------ Ramazan EFE
------ Rengin ALACAATLI
---- (S-Ş)
------ Sabiha SERİN
------ Sabiha SERİN
------ Serap HOCA(Serap ÖZALTUN)
------ Serap HOCA(Serap DEMİRTÜRK)
------ Süleyman KARACABEY
------ Süleyman KARACABEY
------ Serdar AKKOÇ
------ Serdar AKKOÇ
------ Sevgili ÖZBEK
------ Sevgili ÖZBEK
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şükran GÜNAY
------ Şükran GÜNAY
---- (T-U-Ü-V)
------ Turan UFUKTAN
------ Ümran TOKMAK
------ Ümran TOKMAK
---- (Y-Z)
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf Ziya KARAHASANOĞLU
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Yıldız TOKSÖZ
------ Yıldız TOKSÖZ
GÜLCE'YE DAİR
-- GÖRÜŞLER
---- Gülce Nedir?
---- Gülce ve Ozanlık
---- Gülce Manifestosu
---- 5 Hececiler ve Gülce
---- Garip Akımı ve Gülce
---- Fecr-i Ati ve Gülce
---- Hisarcılar ve Gülce
---- Neyzen Tevfik, Aşk
---- Mazmunlar
---- Gülce Ne Değildir?
---- Hece Vezni ve Gülce
---- Serbest Şiir ve Gülce
---- Aruz Vezni ve Gülce
---- Gülce ve Zolal
---- Gülce Tarihinden
---- GÜLCE-(Atölye)-Video Dersler
------ Gülce Etkinlikleri
------ Kurucular Beyanı
------ Gülce 2009
------ Doğru Yaz/Konuş
------ Gülce-2010 Projeleri
------ Gülce-2011 Projeleri
------ Üstad Necip Fazıl'dan
------ Gülce-Aruza Dair
------ Öneriler-Çalışmalar
------ GÜLLÜK DERGİSİ
------ Gülce'ye Öneriler
------ Röportajlar
------ Negatif Bakışlara
------ Aleyhimizdekiler
------ M.E.B' na
---- Gülce'de Mesajlar-Projeler
------ Gülce-Güldeste(1)
------ Destanlarımız
------ Dede Korkut
------ Öncü Kadınlarımız
------ Peygamberlerimiz
------ Nutuk(Gülce)
------ Nutuk(Z.Korkmaz)
------ Kutlu Hanımlar
------ Ozanlarımız
------ NasrettinHoca
------ Yedi Askı
GÜLCE TÜRK ŞİİR AKADEMİSİ
-- Şiir Akademisi
---- Şiir Akademisi
------ HALK EDEBİYATI
-------- DİVAN EDEBİYATI
-------- BATI EDEBİYATI
-------- YENİ TÜRK EDEBİYATI
---- Hece Vezni' ne Dair
---- Şiir Tahlilleri
---- Aruz Vezni' ne Dair
---- Hiciv Tarihinden
---- Ustalardan Şiirler
---- Ustalardan Makale
---- Aramızdan Ayrılanlar
------ Ustalardan Şiirler
-------- A. Tufan ŞENTÜRK
-------- DİLAVER CEBECİ ANISINA
---- Şiir Üstüne (Serbest)
---- Atışma Sayfamız
---- Denemeler-Makaleler
---- Şiirde Dönüşüm
---- Şiir ve Anlatım
-- Türk Edebiyatı Şiir Türleri
---- Şiir Türleri
---- İslâmiyet Öncesi
---- Servet-i Fünun
---- Garip Şiirler
---- Akımlar
---- Edebî Sanatlar
---- Söz Sanatları
---- Şair Padişahlar
---- Şiir Tarihimizden
---- Yıllara Göre Edebiyat
---- Mehmet Nacar
DÜNYA EDEBİYATI
-- Dünyadan Şiir Türleri
---- Burns Stanza
---- Choka
---- Go Vat
---- Catena Rondo
---- Onegin Stanza
---- Canzonetta
---- Bauk Than
---- Rhupunt-Galce
---- Septilla
---- Viator
---- Luc Bat
---- Tritena
---- Pantoum
---- Shakespeare Sonnet
---- Diamonte
---- Villanelle
---- Hutain
---- Hex Sonnata
---- Hexaduad
---- Haynaku
---- Harrisham Rhyme
---- Guzzande
---- Gratitude
---- Glosa
---- Garland Cinquain
---- Fornlorn Suicide
---- DÜNYA EDEBİYATI
---- Dünyadan Destanlar
---- Dünyadan Şiirler
KAYNAKÇA
-- Konularına Göre Şiirleriniz
---- Aşk Şiirleriniz
---- Atatürk Şiirleriniz
------ 23 Nisan Şiirleri
------ Atatürk'e Dair
---- Kahramanlık Şiirleriniz
---- Doğa Şiirleriniz
------ 2009 Yılı Sayılarımıza
---- Taşlama Şiirleriniz
---- Gurbet Şiirleriniz
---- Tasavvuf Şiirleriniz
---- Barış Şiirleriniz
---- Şehir Şiirleriniz
---- Anne Şiirleriniz
------ Babanıza Şiirler
---- Doğum Günü Şiirleriniz
---- Deprem Konulu Şiirler
---- Diğer Şiirleriniz
---- Köşe Yazarlarımız/Makaleler
------ Mustafa CEYLAN
------ Refika DOĞAN
------ Osman ÖCAL
------ Ahmet ÖZDEMİR
------ A. S. ATASAYAR
------ Prof.Dr.İsa KAYACAN
-------- Prof. Dr. İSA KAYACAN
------ Rahime KAYA
------ Harun YİĞİT
------ İlqar MÜEZZİNZADE
------ Sündüz BİGA
------ Nazmi Öner(Şiirler)
------ Nazmi ÖNER(Nesirler)
------ Coşkun KARABULUT
------ Prof.Dr.İsmail YAKIT
------ Prof.Dr.Asım YAPICI
------ Sabit İNCE
------ Muhsin DURUCAN
------ Abdulkadir GÜLER
------ Ünal Şöhret DİRLİK
------ Metanet YAZICI
------ A.Aşkım KARAGÖZ
------ Gazanfer ERYÜKSEL
------ Mehmet GÖZÜKARA
------ Necdet BULUZ
------ Yusuf Özcan
------ Afife Demirtaş
---- Mustafa Ceylan
---- Bizden
-- Video Yağmuru
---- Ozanlar-Şairler
---- Bizden Videolar
---- Rasim Köroğlu
-- Genel
---- SERBEST KÜRSÜ
---- Duyurular
---- Röportajlar
---- Günün Şiiri
---- Günün Nesiri
Edebiyat Biz Platformumuzda
-- Gülce Tv
-- Türk Argo Sözlüğü
-- Edebî Konular Forumu
Konuyu görüntüleyenler:
1 Misafir
Mustafa Ceylan |
Dost Sitelerimiz:
Türkçe Çeviri:
MyBB
Türkiye
Üretici:
MyBB
, © 2002-2024
MyBB Group
-Theme © 2014 iAndrew
Sitemizde yer alan eserlerin telif hakları şair-yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.(Haberleşme : ceylanmustafa_07@hotmail.com)
Doğrusal Görünüm
Konu Görünümü
Yazdırılabilir Sürüm
Konuya Abone Ol
Konuya Anket ekle
Konuyu Arkadaşına Gönder