SiteAna Sayfa
Güllük Dergisi
Şairlerimiz
Arama
Üyeler
Video
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Oturum Aç
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Şifremi Hatırlat
Beni Hatırla
Your browser does not support the audio element.
Akdeniz Radyo istek
Tıklayın-Okuyun/Güllük Dergisi
Web'de Ara
Sitede Ara
0 Oy - 0 Yüzde
1
2
3
4
5
Konu Modu
RASİM KÖROĞLU Üstadımızın ŞİİR çalışmalarından izler (5)
Mustafa Ceylan
Site Yönetimi
Üyelik tarihi:
Nov 2008
Mesaj Sayısı:
2,007
Konu Sayısı:
1,502
#1
25/12/2014, 16:56
RASİM KÖROĞLU Üstadımızın ŞİİR çalışmalarından izler (5)
Mustafa CEYLAN
*******************
Rasim Köroğlu üstadımız, sağlığında yazmak istediği halde, hattâ belki de yüzde doksanını yazdığı iki eserden bahsederdi hep. Bunlardan birisi TÜRK HALK EDEBİYATI, ötekisi de AŞIK YAŞAR REYHANİ' nin HAYATI-SANATI-ESERLERİ ve ANILARI nı ele alan iki eser. Bize göre bu eserler çok çok önemliydi. Ve bizler, onun yakın dostları, sürekli olarak, bir an evvel o eserleri tamamlamasını ve yayınlamasını isterdik.
Zamandan şikâyetçi olur, bana "senin yaptığını yapabilsem ah Mustafa!" der ve muhakkak tamamlaması gerektiğini söylerdi.
O'nun bu eserlerinin, bu çalışmasının ne olduğunu sağlığında tam öğrenememiştim. Vefatından sonra, facebook'ta anısına açtığımız gurupta bir dostumuz açıkladı. (Meğer, sağlığında bilgisayarından bir şekilde silinmiş bu iki eser ve Eskişehir'de üniveritede bilgisayar üzerinde çalışmalar yapıldığı halde geri getirememişler)... O bilgisayar hard diski bir şekilde bizim elimize ulaşacak olur ise başta askerî kuruluşlar olmak üzere, MİT veya Jandarma'nın bu tür işleri yapan kriminoloji biriminden yardım isteyerek, belki, silinen o iki dosyayı geri getirebiliriz umudunu halâ muhafaza etmekteyim.
Bununla beraber, üstadın ÇALIŞMA NOTLARI' nı, ön çalışmalarını, BİLGİ-BELGE DERLEMELERİ' ni bulduğumuz için, bu bilgilerin kaybolmaması, edebiyatçılarımızın ve araştırmacılarımızın bilgilerine sunulması için, virgülüne dahi dokunmdan yayınlanmasının uygun olacağı kanaatinde olduğumdan, aşağıda TÜRK HALK EDEBİYATI na dair ön çalışma-bilgi notlarını aynen takdim ediyorum.
Buyurun :
TÜRK HALK EDEBİYATI
Fuat Köprülü Halk edebiyatını folklorun bir bölümü sayar. Fuat Köprülüye göre “Halkın düşüncelerini, ruhunu, endişelerini, hulâsa bir kelime ile bütün maneviyatını gösteren mühim şey şarkıları, darbımeselleri, hikayeleri, destanları hem folklor hem de halk edebiyatı ürünleridir.
Fuat Özdemir- Fuat Köprülünün Türk Saz Şairleri Üzerine Çalışmaları 106- 107
Yukarıdaki alıntıyı Sayın Fuat Özdemir, Fuat Köprülü’nün 6.Şubat.1914 tarihli İkdam’daki yazısından almıştır.
Bilmeceler ve ninniler ilave edilmeli / Rasim Köroğlu
Fuat Köprülü Halk edebiyatının önemini belirttikten sonra, Türk halk edebiyatının komşu ülkelerin edebiyatları üzerindeki etkisine de dikkat çeker.
“Türk edebiyatı ve bilhassa halk edebiyatı halk musikisi Türklerle komşu muhtelif milletlerin edebiyatları üzerine mühim bir nüfus icra etmiştir. Ermenilerin, Macarların, Ukraynalıların, Sırpların eski halk edebiyatları üzerinde nüfuzu muhakkaktır.
”/Fuat Köprülü
Fuat Özdemir – Fuat Köprülü’nün Türk Saz Şairleri Üzerindeki Çalışmaları 105-106
Fuat Köprülü ayrıca,
“Arap ve İran edebiyatları üzerinde Türk Halk edebiyatının etkisi olduğu görüşündedir: Arap ve İran edebiyatlarında mevcut olan
münazara tarzı
Türk halk edebiyatının tesiri altında doğmuş ve neslen Türk olan iki İran şairi vasıtası ile İran edebiyatına ve sonra da Arapça yazan Horasan şairleri vasıtasıyla Arap edebiyatına intikal etmiştir”
/Fuat Köprülü.
Fuat Özdemir – Fuat Köprülü’nün Türk Saz Şairleri Üzerindeki Çalışmaları 106
Türk Halk biliminin ilk temel taşını koyma şerefi Macar bilgini İgnaz Kunos’undur. O, Rumeli’de, Anadolu’da ve İstanbul’da halk edebiyatının çeşitli türlerinden (masal, türkü, meddah hikâyesi, karagöz ve orta oyunu ) metinleri derleyerek Türk Halk edebiyatı üzerinde çalışmalara ilk sağlam gereçleri de sağlamış oldu. (Boratav)
Suat Batur – Açıklamalı –örnekli Türk Halk Edebiyatı 20
“
Halk Edebiyattı
”
kavramı bu konuda çalışanlar tarafından farklı yorumlandığı için bu başlık altında veya yanında yer verilen Tekke ve Âşık edebiyatının bu tasnifte yerleri muğlâk kalmıştır. /
Umay Günay-
Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 1
Rıza Tevfik,
“folklor” isimli makalesinde Türk Edebiyatını gruplandırırken Anonim halk edebiyatı mahsullerini, Tekke ve Âşık Edebiyatlarını ayrı birer edebiyat şubesi olarak göstermiştir. Bu görüşü ile Âşık Edebiyatı mahsullerinin Halk edebiyatı mahsullerinden ayrı olarak değerlendirilmesi görüşünü savunmuştur. /
Umay Günay-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 2
Ziya Gökalp
çeşitli makalelerinde Halk Edebiyatı ana başlığı veya Halk klasikleri başlığı altında âşıkların eserlerini de toplamıştır.
/
Umay Günay-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 2
Türk Halk Edebiyatı:
Başlangıcından günümüze yaratıcısı belli ya da bilinmeyen, genellikle yabancı etkilerden uzak konuşma diliyle oluşturulmuş, halkın duygu, düşünce, duyuş ve evreni kavrayışını yansıtan sözlü ve yazılı kültür yaratmalarının tümünü içine alan edebiyata halk edebiyatı denir. Anonim ve söyleyeni belli halk şiirleri, destanlar, masallar, halk hikâyeleri, fıkralar, bilmeceler, efsaneler ( söylenceler), menkıbeler ( söylentiler ), atasözleri, deyimler, geleneksel halk tiyatrosu… halk edebiyatına girer.
Suat Batur – Açıklamalı –örnekli Türk Halk Edebiyatı 13
Belli bir ülkede yaşayan halkın gelenek ve göreneklerini, inançlarını, oyun ve danslarını, töre ve törenlerini, el sanatlarını…
maddi ve manevi tüm kültürel değerlerini
kapsamına alan halk bilimi ( folklor) ile halk edebiyatı arasında yakın ilişki vardır. Halk edebiyatı ürünleri aynı zamanda halk biliminin de konuları arasına girer.
Suat Batur – Açıklamalı –örnekli Türk Halk Edebiyatı 13
Kültür (ekin),
“Tarihsel, toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün maddi ve manevi değerler ile bunları yaratmada sonraki kuşaklara iletmede kullanılan, insanın doğal ve toplumsal çevresine egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların bütünü” dür. Toprağı işleme yöntemleri, her tür araç gereç, günlük yaşamda kullanılan eşya, makineler vb. her şey kültürün maddi yönünü; din, politika, hukuk, felsefe, bilim, sanat vb. de manevi yönünü oluşturur.
İlkel toplumlardan sonraki tüm toplum düzenlerinde, kültür, birbirine karşıt iki biçimde ortaya çıkar:
1- Egemen Kültür: Toplumun ekonomik ve politik yapısına egemen olan
Kesimlerin kültürüdür.
2- Halk kültürü: Egemen kültürün dışında geniş halk kesimlerince
Yaratılan kültürdür.
Egemen kültür, toplumsal yaşamı etki altında tutmasına karşın, halk
kültürü, yaşamın içinde gelişerek sürer gider. Zaten egemen kültür, toplumsal değişiklere koşut olarak ortadan kalkar. Örneğin; İslam kültürü çevresinde gelişen ve yüzyıllarca etkinliğini sürdüren Divan Edebiyatı ( klasik edebiyat). Batı uygarlığı çevresine girilmesiyle 19. yy ortalarında sona ermiştir.
Suat Batur – Açıklamalı –örnekli Türk Halk Edebiyatı 14-15
Halk edebiyatı, halk kültürünün ürünüdür. O nedenle de halkın maddi, manevi yaşamına bağlıdır. Halkın duygu, düşünce ve inanışını yansıtır. Halk yaşamında “bireyci” eğilimler güçlenmediği için, halk edebiyatı da buna bağlı olarak genellikle kolektif anonim nitelik gösterir.
Suat Batur – Açıklamalı –örnekli Türk Halk Edebiyatı 15
Sadettin Nüzhet Ergun
,
Halk edebiyatı başlığı altına anonim halk şiirleri, saz şiirleri ve tekke şiirlerini dâhil ettikten sonra bunları tekrar yazarı bilinenler ve bilinmeyenler diye ikiye ayırmıştır. / Saadettin Nüzhet Ergun (Halk Şairleri)
/
Umay Günay
-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 2
Pertev Naili Boratav
Âşık Edebiyatını bütünüyle halk edebiyatından ayırarak bu konuyu şöyle ifade etmiştir. Âşık Edebiyatı, Halkın anlayabileceği lisanla yazan, daha çok hece vezni kullanan, saz çalarak diyar diyar dolaşan çok defa âşık ile kalem şuarasından ve divan şairlerinden ayrılan şairlerin mahsullerinin hepsini ihtiva eder.
Umay Günay
-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 3
Fuat Köprülü
’
ye göre Âşık tarzı halk edebiyatıyla klasik edebiyat arasında yer almaktadır.
Fuat Özdemir- Fuat Köprülünün Türk Saz Şairleri Üzerine Çalışmaları118
Şükrü Elçin
’in Halk edebiyatı kavramı hakkındaki görüşleri kısaca şöyledir.
Divan edebiyatı dışında kalan saz ve tekke şiiri nevinden ferdi mahsullerle, malzemesi dile dayanan atalar sözü, destanlar, masallar, hikâyeler, fıkralar bilmeceler, maniler, türküler, ağıtlar, ninniler vb. ilk söyleyicilerini umumiyetle tespit edemediğimiz eserler,
bu tabirle yaygın hale gelmiştir. Halkçılık, milliyetçilik ve Türkçülük hareketlerinin tesiri sonucunda doğduğunu kabul ettiğimiz bu kavramın şumulüne giren mahsulleri ve bunların mahiyetini açıklayabilmek için “halk”, “edebiyat” ve “folklor” kelimelerinin işaret ettiği manalar üzerinde tarihi gelişmelerini göz önüne alarak durmuştur. İslamiyet’in kabulünden sonra şehir ve kasabalarda kurulan medrese mensuplarının tesiri ile “avam” ve “havas” ikiliğinin doğduğunu belirtmekte ve bunun sonucunda da Arap ve bilhassa İran Edebiyatının taklidi ile başlayıp gelişen daha sonra “Divan Edebiyatı” adı verilen bir edebiyatın doğduğunu ifade etmektedir. Türklerde cemiyetin iç bünyesinden gelen kesin çizgilerle belirmemiş bu tabakalaşma zümreleri bazen ayırıp, bazen birleştiren Avrupa’da 16. asırda halk hayatına karşı başlayan ilginin 1789 Fransız İhtilalinin tesiri ile “halk ve “millet” mefhumlarının modern manası ile alındıklarını söylemektedir. Avrupa’daki bu hareketlerin yankılarına paralel olarak Osmanlı İmparatorluğu içinde doğan “Siyasi Tanzimat” şuurunun ardından gelen “Edebi Tanzimat” akımına dâhil olan eserler, “milleti” ve “halkı” Avrupai görüşler arayan eserlerdir. Tanzimat’la başlayan halka dönüş hareketi 1908 den sonra Türkçülük ve Milliyetçilik davalarına paralel olarak Türk halkının maddi ve manevi hayatını aramak bulmak düşüncesi ve “Divan Edebiyatı” yanında bir “Halk Edebiyatı” tasavvuru bu devrin romantizmini teşkil eder. Nazım dış unsurları bakımından tamimiyle ilk mahsullerin tekniğine ve ananesine sadık kalan, hitap ettikleri zümrelerin de zaman zaman kesin çizgilerle tayin edilememesi sebebi ile doğuş hususiyetleri ne olursa olsun anonim ve kolektif karakter taşıyan mahsullerle tarihi bir realite olan Tekke ve Saz şiiri adını alan ferdi eserleri, meddah, karagöz, ortaoyunu hatta kuklayı “Halk Edebiyatı” adı altında topluyoruz, demektedir. /Şükrü Elçin
Umay Günay
-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 3
Araştırmacıların “halk edebiyatı” kavramının şumulü (kapsamı) üzerinde kesin bir anlaşmaya varamadıkları görülmektedir. Bu konuda çalışanların bir kısmı halk edebiyatı terimini dar anlamda kullanarak yalnızca sözlü anonim edebiyat mahsullerine inhisar ettirmektedirler. Bir kısım araştırmacılar ise anonim edebiyat mahsulleri ile ferdi edebiyat mahsüllerinin müşterek bir edebiyat geleneğine dayanmaları ve ortak nazım unsurları taşımalarını da göz önünde tutarak halk edebiyatı terimine geniş mana vererek anonim edebiyat mahsülleri yanında tekke, aşık ve diğer zümre edebiyatlarını da bu başlık altına dahil etmektedirler.
/
Umay Günay
-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 4
“Halk Edebiyatı” teriminin şumulü konusunda farklı düşünen bu araştırmacılar anonim edebiyat mahsülleri ile ferdi edebiyat mahsüllerinin incelenmesinde ayrı usüllerin tatbiki konusunda ve bu mahsüllerin müşterek bazı unsurlara sahip oldukları hususunda hem fikirdirler. .
/
Umay Günay
-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 4
Bu konuda doğru ve eksiksiz bir değerlendirme yapabilmek için Türk Edebiyatının İslamiyet’ten önceki ilk şeklini ve muhtevasını daima göz önünde
tutmak gerektiğidir.
/
Umay Günay
-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 4
İslamiyet’ten önce teşekkül eden Türk edebiyatı mahsülleri ile ilgili elimizde bol miktarda kaynak ve metin bulunmamasına rağmen mevcut vesikalar Türklerin tarih sahnesine çıktıkları günden İslamiyet’i kabul ettikleri asra kadar geçen zaman içinde köklü, kendilerine has, mükemmel bir edebiyat geleneğine dayalı sanat değeri yüksek edebiyat ürünleri meydana getirdiklerini göstermektedir. .
/
Umay Günay
-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 4
Türk edebiyatı, Türklerin İslamiyet’i kabulünden ve orta devir Türk tarihindeki siyasi ve sosyal gelişme ve değişmelerden dolayı iki farklı tarzda gelişme göstermiştir. Arap Fars edebiyat geleneklerine bağlı olarak başlatılan, gelişme süreci içinde millileşen Divan edebiyatı ve Türklerin ilk milli edebiyat geleneklerine bağlı gelişen, yeni unsurlarla zenginleşen Halk edebiyatı.
Umay Günay
-
Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 5
Tanzimat’tan beri Halk Edebiyatı adı ile anılan ve üç farklı tarzdan oluşan bu edebiyat geleneği, Türklerin ilk yurtları olan Orta Asya edebiyat geleneklerinin İslamiyet, yerleşik medeniyet, Arap-Fars medeniyeti dairesi içinde yeni ihtiyaç, talep ve zevklere göre gelişmiş ve şekillenmiştir. Türk Halk edebiyatı da büyük ölçüde divan edebiyatının kaynaklarından beslenmiştir: Kur’an ve hadisler, Peygamber ve evliya menkıbeleri tasavvuf ve tarikatlarla ilgili yazılı kaynak ve kabuller, İran ve Arap edebiyatlarından tercüme edilen eserler, yerli ve milli malzeme, yerli ve milli malzemenin içine sözlü kültürde muhafaza edilen destanlar, atasözleri, deyimler, bilmeceler, masal fıkra ve hikayeler, mani, koşma, türkü, ağıt gibi manzum eserler, tarihi hatıralar yanında Divan edebiyatı başta olmak üzere dini, ilmi çeşitli yazılı kaynaklar da dahildir. Türk kültürünün Selçuklulardan itibaren resmi eğitim ve yazılı kaynaklardan beslendiği bilinmektedir.
Umay Günay
-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 5
Türk edebiyatı içinde yabancı edebiyat gelenekleri üzerine kurulmuş, gelişmiş, devrini tamamlamış olan Divan Edebiyatı ve devam etmekte olan Cumhuriyet dönemi edebiyatları vardır.
Umay Günay
-
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 6
Batılılaşma dönemi edebiyatı veya Cumhuriyet dönemi edebiyatı adlarıyla anılan bu günkü edebiyatımız, taklidi aşmış, orijinal ve başarılı eserlerle ilerlemeye ve gelişmeye devam etmektedir.
Bu edebiyat tarzlarının yanında Türklerin edebi geleneklerinin devamı olan ve İslamiyet’ten sonraki yeni şart ve kabullerin etkisiyle değişen ve gelişen edebi gelenek Tanzimat döneminden itibaren Halk Edebiyatı adı ile anılmıştır.
Umay Günay
-
Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 6
Bu sebeple eski bir tarihe köklü bir geleneğe sahip olan üç farklı ( anonim, tekke, âşık ) edebiyat tarzında oluşan ilk Türk edebi geleneğinin X. Asırla XX. Asır arasındaki örneklerin tamamını Türk Halk Edebiyatı adıyla anmayı uygun buluyoruz.
Umay Günay
-
Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi 7
ÖZET
Rıza Tevfik: Âşık edebiyatı mahsüllerini halk edebiyatı mahsüllerinin dışında tutmuştur.
Ziya Gökalp: Halk edebiyatı içinde
Suat Batur: İçinde
Sadettin Nüzhet Ergun:İçinde
Pertev Naili Boratav: Ayrı tuttmuştur.
Şükrü Elçin: İçinde
Fuat Köprülü: Halk edebiyatı ile klasik edebiyatın arasında bir yerde demiştir.
Halk Edebiyatında Nesir
Halk edebiyatımızın belli başlı nesir türleri hikâyeler, masallar, fıkralar, temaşa eserleri( karagöz, orta oyunu, meddahlık) ve bilmecelerdir. Bunlara atasözlerini de eklemek gerekir.
Tarih İçinde Türk Edebiyatı / Prof. Dr. Faruk K. Timurtaş51
Halk hikâyeleri
Halk hikâyeleri eski, destanlarla roman arasındaki merhaleyi teşkil etmektedir.
Kan kalesi, Hayber Kalesi ( tarihi ve dini)
Dede Korkut Hikâyeleri, Köroğlu hikayesi ve kolları ( kahramanlık hikayeleri)
Aşk hikayeleri Aşık Garip, Kerem ile Aslı, Ercişli Emrah İle Selvihan
Masallar
Keloğlan Masalları, Peri masalları
Fıkralar
Nasrettin Hoca fıkraları, Bektaşi ve İncili Çavuş fıkraları
Temaşa eserleri
meddahlık, Karagöz, Orta Oyunu
Meddah kelimesinin asıl manası “övücü, mehd eden” demektir.
(Kıssa-han hikaye anlatan ) yerine kullanılan meddah kelimesi XV asırda kahramanların maceralarını anlatan, onları öven sanatkarlar için kullanılmıştır. Son devrin meddahları kahvede yüksekçe bir yere oturup bastonuna dayanarak hikâye anlatan sanatkârlardı. ÖZETLENDİ
Tarih İçinde Türk Edebiyatı / Prof. Dr. Faruk K. Timurtaş51- 54 arası
Alıntı
Tweet
Benzeyen Konular
Konu:
Yazar
Cevaplar:
Gösterim:
Son Mesaj
Harun Yiğit ve Rasim Köroğlu
Site Yönetimi
0
1,331
11/06/2018, 00:55
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
2000 ‘LERDE ŞİİR
Mustafa Ceylan
0
1,338
09/06/2017, 01:22
Son Mesaj
: Mustafa Ceylan
2)Yeni Doğan Şiir-2
Mustafa Ceylan
0
1,452
28/01/2017, 04:45
Son Mesaj
: Mustafa Ceylan
1)Yeni Doğan Şiir-2
Mustafa Ceylan
0
1,439
28/01/2017, 04:41
Son Mesaj
:
Mustafa Ceylan
ŞİİR NE DEĞİLDİR?
Mustafa Ceylan
1
1,374
05/03/2016, 14:22
Son Mesaj
:
M.YAZICI
EDEBİYAT-ŞİİR TARİHİ VE GÜNCEL
Mustafa Ceylan
0
1,271
22/02/2015, 03:36
Son Mesaj
:
Mustafa Ceylan
RASİM KÖROĞLU Üstadımızın ŞİİR çalışmalarından izler (10)
Mustafa Ceylan
1
1,487
26/12/2014, 01:11
Son Mesaj
:
RefikaDogan
RASİM KÖROĞLU Üstadımızın ŞİİR çalışmalarından izler (9)
Mustafa Ceylan
0
1,261
25/12/2014, 20:19
Son Mesaj
:
Mustafa Ceylan
RASİM KÖROĞLU Üstadımızın ŞİİR çalışmalarından izler (8)
Mustafa Ceylan
0
1,198
25/12/2014, 20:10
Son Mesaj
:
Mustafa Ceylan
RASİM KÖROĞLU Üstadımızın ŞİİR çalışmalarından izler (7)
Mustafa Ceylan
0
1,327
25/12/2014, 17:42
Son Mesaj
:
Mustafa Ceylan
Lütfen seçim yapın:
--------------------
Özel Mesajlar
Kullanıcı paneli
Kimler Çevrim içi
Arama
Ana Sayfa
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI
-- GÜLCE ŞİİR TÜRLERİNE GÖRE ŞİİRLER
---- BULUŞMA
---- ÇAPRAZLAMA
---- TRİYOLEMSİ
---- ÜÇGÜL
---- ÜÇGEN
---- DÖNENCE
---- TOKMAK
---- AKROSTİK
---- SONE'M
---- GÜLCE
---- TEKİL
---- YİĞİTCE
---- YUNUSCA
---- BAHÇE
---- SERBEST ZİNCİR
---- ÖZGE
---- GÜLİSTAN
---- YEDİVEREN
---- TUĞRA
-- GÜLCE YAZAN ŞAİRLERİMİZİN GÜLCE ve DİĞER ŞİİRLER
---- (H)
------ Harun YİĞİT
------ Harun YİĞİT
------ Hasan ULUSOY
------ Hasan ULUSOY
------ Hatice ALTAŞ(Asi Çiçek)
------ Hatice ALTAŞ
------ Hacer KOZAN
------ Hatice KATRAN
------ Hatice KATRAN
------ Hikmet ÇİFTÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
---- (I-İ)
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim İMER
------ İbrahim İMER
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İhsan ERTEM
------ İhsan ERTEM
------ İsmail KARA(Karozan)
------ İsmail KARA(Karozan)
---- (K)
------ Köksal KIRLIOĞLU
---- (M)
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Meltem ARAS
------ Meral ADAK
------ Meral ADAK
------ Melahat TEMUR
------ Mevlüde DEMİR
------ Mevlüde DEMİR
------ Miktad BAL
------ Miktad BAL
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ MUSTAFA CEYLAN(Editör)
-------- Mustafa CEYLAN
---------- Mustafa CEYLAN(On Punto Yazıları)(Makaleler)
---------- GÜNE BAKIŞ
---------- TAŞ YAĞMURU(Ceylan'ın kaleminden)
---------- Hakkında Yazılanlar
---------- DİĞER ŞİİRLERİ
---------- Hayatı
---------- Sanatı
---------- Hocaları
---------- Çocukluğu
---------- Gençliği
---------- Özlü Sözleri
---------- Önsöz Yazdığı Kitaplar
---------- Siyasete İlgisi
---------- Bestelenen Şiirleri
---------- Fotoğrafları
---------- Mühendisliği
---------- Düzenlediği Etkinlikler
---------- Konferansları
---------- Yer Aldığı Antolojiler
---------- Kitapları
---------- EZAN SUSMAZ Kitabı içindekiler
---------- "YANDI BU GÖNLÜM"-Hacı Bayram Veli Kitabı içindekiler
---------- TAHİR KUTSİ MAKAL Kitabı İçindekiler
---------- SEĞMEN RUHU Kitabı İçindekiler
---------- TOROSLARIN TÜRKÜSÜ Romanı
---------- Armağan-2(AHMET TUFAN ŞENTÜRK İÇİN NE DEDİLER?)Kitabı içindekiler
---------- Armağan-1(ANILAR KORİDORU İÇİNDE SARIVELİLER)Kitabı
---------- YARALI CEYLAN Şiir Kitabı İçindekiler
---------- PAŞA GÖNLÜM Şiir Kitabı İçindekiler
---------- Kırat Geliyor Kitabı İçindekiler
---------- Her Yönüyle YENİMAHALLE Kitabı
---------- Tarihi ve Folkloruyla Elmadağ Kitabı İçindekiler
---------- Köylerimiz Kitabı İçindekiler
---------- Köyümüz Yeşildere Kitabı İçindekiler
---------- Bayramlar Haftalar Günler Kitabı
---------- Ahmet Tufan Şentürk Kitabı
---------- Halil Soyuer Kitabı
---------- Detanlaşan Köylü İsa Kayacan Kitabı
---------- Abdullah Satoğlu Kitabı
---------- Güzide Taranoğlu Kitabı
---------- Gülendenin Beşiği Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ (2006)Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ(2007)Kitabı
---------- CEYLAN-Tahliller-MAKALELER-Görüşler
---------- Güllük Dergileri
---------- Kapodokya Güneşleri Kitabı
---------- Bir Yanardağ Fışkırması Kitabı
---- (P-R)
------ Rahime KAYA
------ Rahime KAYA
------ Refika DOĞAN
------ Refika DOĞAN
------ Ramazan EFE
------ Ramazan EFE
------ Rengin ALACAATLI
---- (S-Ş)
------ Sabiha SERİN
------ Sabiha SERİN
------ Serap HOCA(Serap ÖZALTUN)
------ Serap HOCA(Serap DEMİRTÜRK)
------ Süleyman KARACABEY
------ Süleyman KARACABEY
------ Serdar AKKOÇ
------ Serdar AKKOÇ
------ Sevgili ÖZBEK
------ Sevgili ÖZBEK
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şükran GÜNAY
------ Şükran GÜNAY
---- (T-U-Ü-V)
------ Turan UFUKTAN
------ Ümran TOKMAK
------ Ümran TOKMAK
---- (Y-Z)
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf Ziya KARAHASANOĞLU
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Yıldız TOKSÖZ
------ Yıldız TOKSÖZ
GÜLCE'YE DAİR
-- GÖRÜŞLER
---- Gülce Nedir?
---- Gülce ve Ozanlık
---- Gülce Manifestosu
---- 5 Hececiler ve Gülce
---- Garip Akımı ve Gülce
---- Fecr-i Ati ve Gülce
---- Hisarcılar ve Gülce
---- Neyzen Tevfik, Aşk
---- Mazmunlar
---- Gülce Ne Değildir?
---- Hece Vezni ve Gülce
---- Serbest Şiir ve Gülce
---- Aruz Vezni ve Gülce
---- Gülce ve Zolal
---- Gülce Tarihinden
---- GÜLCE-(Atölye)-Video Dersler
------ Gülce Etkinlikleri
------ Kurucular Beyanı
------ Gülce 2009
------ Doğru Yaz/Konuş
------ Gülce-2010 Projeleri
------ Gülce-2011 Projeleri
------ Üstad Necip Fazıl'dan
------ Gülce-Aruza Dair
------ Öneriler-Çalışmalar
------ GÜLLÜK DERGİSİ
------ Gülce'ye Öneriler
------ Röportajlar
------ Negatif Bakışlara
------ Aleyhimizdekiler
------ M.E.B' na
---- Gülce'de Mesajlar-Projeler
------ Gülce-Güldeste(1)
------ Destanlarımız
------ Dede Korkut
------ Öncü Kadınlarımız
------ Peygamberlerimiz
------ Nutuk(Gülce)
------ Nutuk(Z.Korkmaz)
------ Kutlu Hanımlar
------ Ozanlarımız
------ NasrettinHoca
------ Yedi Askı
GÜLCE TÜRK ŞİİR AKADEMİSİ
-- Şiir Akademisi
---- Şiir Akademisi
------ HALK EDEBİYATI
-------- DİVAN EDEBİYATI
-------- BATI EDEBİYATI
-------- YENİ TÜRK EDEBİYATI
---- Hece Vezni' ne Dair
---- Şiir Tahlilleri
---- Aruz Vezni' ne Dair
---- Hiciv Tarihinden
---- Ustalardan Şiirler
---- Ustalardan Makale
---- Aramızdan Ayrılanlar
------ Ustalardan Şiirler
-------- A. Tufan ŞENTÜRK
-------- DİLAVER CEBECİ ANISINA
---- Şiir Üstüne (Serbest)
---- Atışma Sayfamız
---- Denemeler-Makaleler
---- Şiirde Dönüşüm
---- Şiir ve Anlatım
-- Türk Edebiyatı Şiir Türleri
---- Şiir Türleri
---- İslâmiyet Öncesi
---- Servet-i Fünun
---- Garip Şiirler
---- Akımlar
---- Edebî Sanatlar
---- Söz Sanatları
---- Şair Padişahlar
---- Şiir Tarihimizden
---- Yıllara Göre Edebiyat
---- Mehmet Nacar
DÜNYA EDEBİYATI
-- Dünyadan Şiir Türleri
---- Burns Stanza
---- Choka
---- Go Vat
---- Catena Rondo
---- Onegin Stanza
---- Canzonetta
---- Bauk Than
---- Rhupunt-Galce
---- Septilla
---- Viator
---- Luc Bat
---- Tritena
---- Pantoum
---- Shakespeare Sonnet
---- Diamonte
---- Villanelle
---- Hutain
---- Hex Sonnata
---- Hexaduad
---- Haynaku
---- Harrisham Rhyme
---- Guzzande
---- Gratitude
---- Glosa
---- Garland Cinquain
---- Fornlorn Suicide
---- DÜNYA EDEBİYATI
---- Dünyadan Destanlar
---- Dünyadan Şiirler
KAYNAKÇA
-- Konularına Göre Şiirleriniz
---- Aşk Şiirleriniz
---- Atatürk Şiirleriniz
------ 23 Nisan Şiirleri
------ Atatürk'e Dair
---- Kahramanlık Şiirleriniz
---- Doğa Şiirleriniz
------ 2009 Yılı Sayılarımıza
---- Taşlama Şiirleriniz
---- Gurbet Şiirleriniz
---- Tasavvuf Şiirleriniz
---- Barış Şiirleriniz
---- Şehir Şiirleriniz
---- Anne Şiirleriniz
------ Babanıza Şiirler
---- Doğum Günü Şiirleriniz
---- Deprem Konulu Şiirler
---- Diğer Şiirleriniz
---- Köşe Yazarlarımız/Makaleler
------ Mustafa CEYLAN
------ Refika DOĞAN
------ Osman ÖCAL
------ Ahmet ÖZDEMİR
------ A. S. ATASAYAR
------ Prof.Dr.İsa KAYACAN
-------- Prof. Dr. İSA KAYACAN
------ Rahime KAYA
------ Harun YİĞİT
------ İlqar MÜEZZİNZADE
------ Sündüz BİGA
------ Nazmi Öner(Şiirler)
------ Nazmi ÖNER(Nesirler)
------ Coşkun KARABULUT
------ Prof.Dr.İsmail YAKIT
------ Prof.Dr.Asım YAPICI
------ Sabit İNCE
------ Muhsin DURUCAN
------ Abdulkadir GÜLER
------ Ünal Şöhret DİRLİK
------ Metanet YAZICI
------ A.Aşkım KARAGÖZ
------ Gazanfer ERYÜKSEL
------ Mehmet GÖZÜKARA
------ Necdet BULUZ
------ Yusuf Özcan
------ Afife Demirtaş
---- Mustafa Ceylan
---- Bizden
-- Video Yağmuru
---- Ozanlar-Şairler
---- Bizden Videolar
---- Rasim Köroğlu
-- Genel
---- SERBEST KÜRSÜ
---- Duyurular
---- Röportajlar
---- Günün Şiiri
---- Günün Nesiri
Edebiyat Biz Platformumuzda
-- Gülce Tv
-- Türk Argo Sözlüğü
-- Edebî Konular Forumu
Konuyu görüntüleyenler:
1 Misafir
Mustafa Ceylan |
Dost Sitelerimiz:
Türkçe Çeviri:
MyBB
Türkiye
Üretici:
MyBB
, © 2002-2024
MyBB Group
-Theme © 2014 iAndrew
Sitemizde yer alan eserlerin telif hakları şair-yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.(Haberleşme : ceylanmustafa_07@hotmail.com)
Doğrusal Görünüm
Konu Görünümü
Yazdırılabilir Sürüm
Konuya Abone Ol
Konuya Anket ekle
Konuyu Arkadaşına Gönder