SiteAna Sayfa
Güllük Dergisi
Şairlerimiz
Arama
Üyeler
Video
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Oturum Aç
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Şifremi Hatırlat
Beni Hatırla
Your browser does not support the audio element.
Akdeniz Radyo istek
Tıklayın-Okuyun/Güllük Dergisi
Web'de Ara
Sitede Ara
0 Oy - 0 Yüzde
1
2
3
4
5
Konu Modu
Tahir Kutsi Makal ile Röportaj-3(Son Bölüm)
Site Yönetimi
Admin
Üyelik tarihi:
Jan 2008
Mesaj Sayısı:
12,518
Konu Sayısı:
11,588
#1
05/04/2009, 01:26
-Araştırma-İnceleme-
MUSTAFA CEYLAN
***************************
Soru 11: Ömer Hayyam ve şiirleri hakkında görüşlerinizi alabilir miyim?
Cevap 11: “... Sevdiğiniz bir ressamın tablosunu duvara asarsınız, ömür boyu bıkmadan seyredersiniz.. Her seferinde de tablo da yeni güzellikler bulmacasına! .. Sevdiğiniz bir müzik parçası da öyledir... Bin defa dinleseniz aynı lezzeti alırsınız... Gittiğiniz sanat toplantılarında o müzik parçasının çalınmasını, söylenmesini isterseniz. “Bir daha, bir daha! ..” dersiniz.
Yazın tatile giderken öyle yaparım; sevdiğim şairlerin, yazarların kitaplarını alırım... Sevdiğim ses sanatçılarının kasetlerini taşırım...
Kumburgaz’ daki kitaplığımda da epeyce kitap birikti. Bu yıl, götürmeye gerek yok.. Derken, evdeki kütüphanede Ömer Hayyam gözüme ilişti... “Eyvah, dedim, geçen yıl niye götürmemişim ki? ...”
Ömer Hayyam bitmez, tükenmez bir filozof şairdir... Yunus Emre’ nin “Her gün yeni doğarız, bizden kim usanası” dediği gibi. Ömer Hayyam her dem yenidir.
Kitabı devirirsiniz üç gün sonra veya bir yıl sonra yeniden okusanız aynı zevki alırsınız... Bu yüzdendir ki, 12. Yüzyılda yaşayan Fars şairi Ömer Hayyam, dünyanın en büyük on şairi arasında yer almıştır. İç içe yaşadığımız, kelime alışverişi yaptığımız bir dilin şairi olmak bakımından bize yakındır Ömer Hayyam...
Şiiri ve felsefesiyle de bütün insanlığa yakın! .. Adını caddelere, lokantalara koymuşuzdur. Bizden biri sayarız...
Ömer Hayyam için “aşk ve şarap şairi” denir. Doğrudur... Onun aşkı, büyük inançla bağlı olduğu Allah’ ın güzel kullarıdır... Şarabı ise iki anlamda kullanılır. Bir, bildiğimiz şarap, ikincisi de maddi değil, manevi anlamındakidir. İnsanı kendinden geçiren, soyut olarak hoş eden iksir! ..”
“Kimisi tasavvuf diliyle Allah’ a hitap edişi dolayısıyle Ömer Hayyam’a “zındık” der çıkar... O ise, Yüce Mevlâ’ ya inananların başındadır... Tanrı’ ya yönelişte yorumu başkadır, o kadar! ...”
“Ömer Hayyam’ da isyânları, serzenişleri, toplumsal eleştirileri bulursunuz...”
“Ömer Hayyam, yaşama sevinci verir insana! ..
Ömer Hayyam’ dan bir iki dörtlük ezberleyin, tavsiye ederim. Sabahları duadan sonra okursunuz, gününüz şenlenir... Bana derler: Her zaman ve şart altında yüzün gülüyor niçin? ”.. Cevap vereyim: Aşkı sürekli yaşıyorum da ondan... Aşk taşıyan, aşkı yaşayan yarı deli gezer, yiğidin hası da yarı delilerden çıkar... Acılı durum da olsa, canım sağ diyerek şükreden insan yaşama sevinci duyuyor demektir...
Karun kadar zenginliğin olmuş ne fayda; ağız tadıyla dostlarla, yakınlarınla yiyemedikten sonra! .. Benim bir gönül adamı olarak tarhana çorbasından baklava lezzeti alışım ondandır... Ko gitsin, derim. Bundan kötüsü ne olur? derim. Ömer Hayyam’ da benim kafadadır.
Mevlâna’ nın “Bana ne elin bal şerbetinden / İşte önümde ayran tasım...” dediği gibi Ömer Hayyam da varlık ile yoksulluğu bir tutar... Önce can sağlığı der...
Ve şöyle söyler:
“Ben olmayınca bu güller, bu serviler yok
Kızıl dudaklar, misk kokulu şaraplar yok.
Sabahlar, akşamlar, sevinçler, tasalar yok,
Ben düşündükçe var dünya, ben yok, o da yok”
Ömer Hayyam, ülkedaşı Şirazlı Şeyh Sadi gibi düşünür.. Sadi; “Sevgilim, biliyor musun Cennet, sevişmesini bilenlerindir” diyor...
Vaad edilen “kırk huri”nin düşüyle yaşar... Fakat önce, dünyadaki güzellerin peşinde koşar, Dünyadaki güzeline şöyle seslenir:
“Sevgili, seninle bir pergel gibiyiz
İki başımız var, bir tek bedenimiz.
Ne kadar dönersem döneyim çevrende
Er geç başbaşa verecek değil miyiz? ”
Ve bir başka rübaisinde sevgiliye yine seslenir:
“Benim halimden haber sorarsan
Bir çift sözüm var sana yürekten
Sevginle gireceğim toprağa
Sevginle çıkacağım topraktan...”
Fuzuli şöyle der: “Dest busi arzususyla ölürsem dostlar / Kuze eylen toprağım, sunun anınla yâre su...” Yani, sevgilinin öpücüğü arzusu ile ölürsem, toprağımdan testi yapın, sevgilime su verin.. Demek istiyor... Öyle ki dilber, testiden su içerken Fuzuli ile öpüşmüş olsun! ...
Ömer Hayyam da toprak motifini çok kullanıyor. Doğada oluşan her güzelliğin, her çiçeğin, daha önce yaşayıp ta toprak olmuş her dilberden eser taşıdığına inanıyor... Vaktiyle “güzellikler şahı” olarak hüküm süren güzellerin, hoş kokulu bir çiçek olarak dünyaya yeniden gelişini düşlüyor... Buna inanıyor, şöyle diyor:
“Ovada her kızıl lâlenin teni
Bir padişahın kanıyla beslendi
Yerden biten şu mor menekşe yok mu?
Bir güzelin yanağındaki ben! Di...”
İşte böyle, Ömer Hayyam muhabbeti bitmek bilmiyor... Erenler böyledir, rahmet isterler... Ömer Hayyam’ ın ruhunu sevindirdik; bizler de bir dilekte bulunalım: Allah bizleri Cennetinde Ömer Hayyam’ ın bulunduğu yerde buluştursun; hurilerin, gılmanların oynaştığı Kevser ırmağının kıyılarında...
Amin! ... Desene be sayın Ceylan!
-Peki üstadım, diyelim: Amin! ...
Soru 12: Sayın üstadım, “Sana bir âşık olayım da gör” diye başlayan nefis bir şiiriniz var. Onu kime yazdınız? İlham periniz kimdi?
Cevap 12: Şiirimiz şöyle;
“Sana bir âşık olayım da gör
Bir gönül düşüreyim
Renkten renge gireyim
Köprüleri ateşe vereyim
Sana bir âşık olayım da gör! ..
Ben âşık olunca fena olurum
Bir başka hal alırım
Deli-divane olurum
Kimse tutamaz beni
Sevdiğim unutamaz beni..
Seversem fena severim
Sana bir âşık olayım da gör! ..
Ben âşık olunca böyle olurum işte
Dalgın, düşünceli, hüzünlü...
Telefon direkleri yıkılır uğultumdan!
Ve sonra neşe kaynağı, çekintisiz...
Silerim yılları gepegenç olurum
Sana bir âşık olayım da gör! ..”
Tarabya’ da okuyunca şiiri, arka sıralardan koşarak bana sarıldı bir Kıbrıs’lı bayan şair... “Ben sana tutuldum. Dedi. Kimseye söz verme... Bana âşık ol...” dedi... Üsküp’ te bir genç kız, “Şiiriniz çok güzel...” diye Türkçe söyledi... “Türkçe söyleyerek sana ulaşmak için bir cümle Türkçe öğrendim...” dedi.
Sağ olsunlar... Ben de onlara âşık olayım, bütün güzelliklere ve güzellere! .. Adana’ da bir kadın da kendine yazılmış sanıyor olduğunu söyledi... Çerçeveletmiş, duvarına asacakmış... Sağ olsun amma, bir ben bilirim şiire ilham veren güzeli... Kimde el yazımla var ise, bu şiir onundur...
Esasen şiir, güzel şiir herkesindir.. Bir resim, tamamlandıktan sonra ressamın olmaktan çıkar. Eve girer, müzeye girer.. Müzik de öyle, evrenseldir.. Kişi, kendini buluyorsa sanat eserinde, güzellik duygusuyla dinleniyorsa o sanat eseri başarılıdır ve artık toplumun ortaklaşa faydasındadır.. Ama esere ilham verenin daha fazla gönenmeye olan hakkı saklıdır! .. Anlatabildim mi? ”
Soru 13: Anladım sayın üstadım. Ancak, size bir soru daha sormak istiyorum. Şair, sürekli şiiri yaşar mı? Yoksa, şairin de ters zamanları, şiiri düşünemediği zamanları var mıdır?
Cevap 13: “Şiiri düşünmemek” başlıklı bir yazımda demiştim ki: “Altı aydır şiir düşünemiyorum. Yorgun, sıkıcı ve stresli bir çalışma içindeyim. Geçenlerde Atatürk Kültür Merkezi’ nde “Şiir Okuma Günü” vardı. Bir saat okunanları dinledim. Gene bir sıkıntılı günümdü galiba, şiiri yaşamışlığın coşkunluğu içinde çıkamadım. Sonra üst salonda konser vardı... Oradan “Çiçek Pasajı”na gittik dostlarla... Yedik, içtik, konuştuk, gülüştük! .. Bir arkadaşın evlenme yıldönümü imiş. Orada söylediler.. “Hediye olarak” benim, bir şiir okumamı istediler. “Olur” dedim, ayağa kalktım amma, sonunu getiremedim şiirin... Baştan aldım, sonunu öylesi bulduk.
Demek ki şiiri düşünmek, “havasında olmak” la oluyor... Yaşamakla oluyor şiiri...
Karşıdan bakanlar şairi, sürekli olarak şiiri yaşıyor, sanırlar... Şairin de ters günleri, zamanları olur... Şiiri yaşamadığı zamanlar... O sıra ne şiir okumayı düşünür şair, ne duygulanıp şiir yazabilir...
Kimileri de sanatçıya şaşarlar; “Bir şarkı söyle, bir türkü oku” diye rica edilir ses sanatçısına... Öyle ya, “lütfen”le başlayan bu dileğe hemen uyması gerekir sanatçının... Ses var, türkü, şarkı da biliyor, söylemeli! .. Fakat nazlanır sanatçı, yahut “Nuh der Peygamber demez”lenir... Söylemez... Dostları da üzülür bu duruma, darılanlar olur... Oysa ki sanatçı, bir eseri terennüm etmemekte haklıdır... Çünkü “havasında” değildir... Bazı sanatçıları gazinoda görürsünüz... Madeni, soğuk bir ses çıkarır, gülümsemez, sırıtır... Fotoğraf gibi güler insanlara... Hemen anlayın ki o sanatçı sıkıntıdadır, havasında değildir... Söyler amma duymadan, yaşamadan söyler. Oysa ki sanatçı yaşayarak icra etmelidir sanatını... Bunun için de amatör ruhu harekete geçmelidir sanatçının. Ne kadar profesyonel olursa olsun sanatçı, rol yapamaz... Rol yaptığı sırıtır.
Şairin şiiri yaşaması da öyledir! ...”
Soru 14: Sayın üstadım, bu “gizli röportaj” fırsatını bize “Benim Gizli Yazılarım” kitabınızla verdiğiniz için teşekkür ediyorum.
Cevap 14: Ben teşekkür eder, okuyucularına saygılarımı, sevgilerimi ve öpücüklerimi sunarım...
Mustafa Ceylan
Alıntı
Tweet
Benzeyen Konular
Konu:
Yazar
Cevaplar:
Gösterim:
Son Mesaj
Tahir Kutsi Makal'ın Hayatı
Site Yönetimi
0
2,035
05/04/2009, 01:33
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal'ın Felçi Yenişi
Site Yönetimi
0
1,469
05/04/2009, 01:30
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal'ın 'Benim Gizli Yazılarım' kitabı
Site Yönetimi
0
1,559
05/04/2009, 01:29
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal İle Röportaj-1
Site Yönetimi
0
1,480
05/04/2009, 01:28
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal İle Röportaj-2
Site Yönetimi
0
1,982
05/04/2009, 01:27
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Ders Kitaplarında Tahir Kutsi Makal
Site Yönetimi
0
1,421
05/04/2009, 01:24
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal ve 'TARLA Dergisi'
Site Yönetimi
0
1,792
05/04/2009, 01:23
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal (ANADOLU’DA AĞITÇI KADINLAR)
Site Yönetimi
0
2,940
05/04/2009, 01:22
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal (HALK OZANLARININ ÇUKUROVA HARİTASI)
Site Yönetimi
0
1,979
05/04/2009, 01:17
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal (TÜRK HALK EDEBİYATINDA GERÇEK ÜSTÜCÜLÜK)
Site Yönetimi
0
1,780
05/04/2009, 01:12
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Lütfen seçim yapın:
--------------------
Özel Mesajlar
Kullanıcı paneli
Kimler Çevrim içi
Arama
Ana Sayfa
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI
-- GÜLCE ŞİİR TÜRLERİNE GÖRE ŞİİRLER
---- BULUŞMA
---- ÇAPRAZLAMA
---- TRİYOLEMSİ
---- ÜÇGÜL
---- ÜÇGEN
---- DÖNENCE
---- TOKMAK
---- AKROSTİK
---- SONE'M
---- GÜLCE
---- TEKİL
---- YİĞİTCE
---- YUNUSCA
---- BAHÇE
---- SERBEST ZİNCİR
---- ÖZGE
---- GÜLİSTAN
---- YEDİVEREN
---- TUĞRA
-- GÜLCE YAZAN ŞAİRLERİMİZİN GÜLCE ve DİĞER ŞİİRLER
---- (H)
------ Harun YİĞİT
------ Harun YİĞİT
------ Hasan ULUSOY
------ Hasan ULUSOY
------ Hatice ALTAŞ(Asi Çiçek)
------ Hatice ALTAŞ
------ Hacer KOZAN
------ Hatice KATRAN
------ Hatice KATRAN
------ Hikmet ÇİFTÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
---- (I-İ)
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim İMER
------ İbrahim İMER
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İhsan ERTEM
------ İhsan ERTEM
------ İsmail KARA(Karozan)
------ İsmail KARA(Karozan)
---- (K)
------ Köksal KIRLIOĞLU
---- (M)
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Meltem ARAS
------ Meral ADAK
------ Meral ADAK
------ Melahat TEMUR
------ Mevlüde DEMİR
------ Mevlüde DEMİR
------ Miktad BAL
------ Miktad BAL
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ MUSTAFA CEYLAN(Editör)
-------- Mustafa CEYLAN
---------- Mustafa CEYLAN(On Punto Yazıları)(Makaleler)
---------- GÜNE BAKIŞ
---------- TAŞ YAĞMURU(Ceylan'ın kaleminden)
---------- Hakkında Yazılanlar
---------- DİĞER ŞİİRLERİ
---------- Hayatı
---------- Sanatı
---------- Hocaları
---------- Çocukluğu
---------- Gençliği
---------- Özlü Sözleri
---------- Önsöz Yazdığı Kitaplar
---------- Siyasete İlgisi
---------- Bestelenen Şiirleri
---------- Fotoğrafları
---------- Mühendisliği
---------- Düzenlediği Etkinlikler
---------- Konferansları
---------- Yer Aldığı Antolojiler
---------- Kitapları
---------- EZAN SUSMAZ Kitabı içindekiler
---------- "YANDI BU GÖNLÜM"-Hacı Bayram Veli Kitabı içindekiler
---------- TAHİR KUTSİ MAKAL Kitabı İçindekiler
---------- SEĞMEN RUHU Kitabı İçindekiler
---------- TOROSLARIN TÜRKÜSÜ Romanı
---------- Armağan-2(AHMET TUFAN ŞENTÜRK İÇİN NE DEDİLER?)Kitabı içindekiler
---------- Armağan-1(ANILAR KORİDORU İÇİNDE SARIVELİLER)Kitabı
---------- YARALI CEYLAN Şiir Kitabı İçindekiler
---------- PAŞA GÖNLÜM Şiir Kitabı İçindekiler
---------- Kırat Geliyor Kitabı İçindekiler
---------- Her Yönüyle YENİMAHALLE Kitabı
---------- Tarihi ve Folkloruyla Elmadağ Kitabı İçindekiler
---------- Köylerimiz Kitabı İçindekiler
---------- Köyümüz Yeşildere Kitabı İçindekiler
---------- Bayramlar Haftalar Günler Kitabı
---------- Ahmet Tufan Şentürk Kitabı
---------- Halil Soyuer Kitabı
---------- Detanlaşan Köylü İsa Kayacan Kitabı
---------- Abdullah Satoğlu Kitabı
---------- Güzide Taranoğlu Kitabı
---------- Gülendenin Beşiği Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ (2006)Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ(2007)Kitabı
---------- CEYLAN-Tahliller-MAKALELER-Görüşler
---------- Güllük Dergileri
---------- Kapodokya Güneşleri Kitabı
---------- Bir Yanardağ Fışkırması Kitabı
---- (P-R)
------ Rahime KAYA
------ Rahime KAYA
------ Refika DOĞAN
------ Refika DOĞAN
------ Ramazan EFE
------ Ramazan EFE
------ Rengin ALACAATLI
---- (S-Ş)
------ Sabiha SERİN
------ Sabiha SERİN
------ Serap HOCA(Serap ÖZALTUN)
------ Serap HOCA(Serap DEMİRTÜRK)
------ Süleyman KARACABEY
------ Süleyman KARACABEY
------ Serdar AKKOÇ
------ Serdar AKKOÇ
------ Sevgili ÖZBEK
------ Sevgili ÖZBEK
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şükran GÜNAY
------ Şükran GÜNAY
---- (T-U-Ü-V)
------ Turan UFUKTAN
------ Ümran TOKMAK
------ Ümran TOKMAK
---- (Y-Z)
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf Ziya KARAHASANOĞLU
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Yıldız TOKSÖZ
------ Yıldız TOKSÖZ
GÜLCE'YE DAİR
-- GÖRÜŞLER
---- Gülce Nedir?
---- Gülce ve Ozanlık
---- Gülce Manifestosu
---- 5 Hececiler ve Gülce
---- Garip Akımı ve Gülce
---- Fecr-i Ati ve Gülce
---- Hisarcılar ve Gülce
---- Neyzen Tevfik, Aşk
---- Mazmunlar
---- Gülce Ne Değildir?
---- Hece Vezni ve Gülce
---- Serbest Şiir ve Gülce
---- Aruz Vezni ve Gülce
---- Gülce ve Zolal
---- Gülce Tarihinden
---- GÜLCE-(Atölye)-Video Dersler
------ Gülce Etkinlikleri
------ Kurucular Beyanı
------ Gülce 2009
------ Doğru Yaz/Konuş
------ Gülce-2010 Projeleri
------ Gülce-2011 Projeleri
------ Üstad Necip Fazıl'dan
------ Gülce-Aruza Dair
------ Öneriler-Çalışmalar
------ GÜLLÜK DERGİSİ
------ Gülce'ye Öneriler
------ Röportajlar
------ Negatif Bakışlara
------ Aleyhimizdekiler
------ M.E.B' na
---- Gülce'de Mesajlar-Projeler
------ Gülce-Güldeste(1)
------ Destanlarımız
------ Dede Korkut
------ Öncü Kadınlarımız
------ Peygamberlerimiz
------ Nutuk(Gülce)
------ Nutuk(Z.Korkmaz)
------ Kutlu Hanımlar
------ Ozanlarımız
------ NasrettinHoca
------ Yedi Askı
GÜLCE TÜRK ŞİİR AKADEMİSİ
-- Şiir Akademisi
---- Şiir Akademisi
------ HALK EDEBİYATI
-------- DİVAN EDEBİYATI
-------- BATI EDEBİYATI
-------- YENİ TÜRK EDEBİYATI
---- Hece Vezni' ne Dair
---- Şiir Tahlilleri
---- Aruz Vezni' ne Dair
---- Hiciv Tarihinden
---- Ustalardan Şiirler
---- Ustalardan Makale
---- Aramızdan Ayrılanlar
------ Ustalardan Şiirler
-------- A. Tufan ŞENTÜRK
-------- DİLAVER CEBECİ ANISINA
---- Şiir Üstüne (Serbest)
---- Atışma Sayfamız
---- Denemeler-Makaleler
---- Şiirde Dönüşüm
---- Şiir ve Anlatım
-- Türk Edebiyatı Şiir Türleri
---- Şiir Türleri
---- İslâmiyet Öncesi
---- Servet-i Fünun
---- Garip Şiirler
---- Akımlar
---- Edebî Sanatlar
---- Söz Sanatları
---- Şair Padişahlar
---- Şiir Tarihimizden
---- Yıllara Göre Edebiyat
---- Mehmet Nacar
DÜNYA EDEBİYATI
-- Dünyadan Şiir Türleri
---- Burns Stanza
---- Choka
---- Go Vat
---- Catena Rondo
---- Onegin Stanza
---- Canzonetta
---- Bauk Than
---- Rhupunt-Galce
---- Septilla
---- Viator
---- Luc Bat
---- Tritena
---- Pantoum
---- Shakespeare Sonnet
---- Diamonte
---- Villanelle
---- Hutain
---- Hex Sonnata
---- Hexaduad
---- Haynaku
---- Harrisham Rhyme
---- Guzzande
---- Gratitude
---- Glosa
---- Garland Cinquain
---- Fornlorn Suicide
---- DÜNYA EDEBİYATI
---- Dünyadan Destanlar
---- Dünyadan Şiirler
KAYNAKÇA
-- Konularına Göre Şiirleriniz
---- Aşk Şiirleriniz
---- Atatürk Şiirleriniz
------ 23 Nisan Şiirleri
------ Atatürk'e Dair
---- Kahramanlık Şiirleriniz
---- Doğa Şiirleriniz
------ 2009 Yılı Sayılarımıza
---- Taşlama Şiirleriniz
---- Gurbet Şiirleriniz
---- Tasavvuf Şiirleriniz
---- Barış Şiirleriniz
---- Şehir Şiirleriniz
---- Anne Şiirleriniz
------ Babanıza Şiirler
---- Doğum Günü Şiirleriniz
---- Deprem Konulu Şiirler
---- Diğer Şiirleriniz
---- Köşe Yazarlarımız/Makaleler
------ Mustafa CEYLAN
------ Refika DOĞAN
------ Osman ÖCAL
------ Ahmet ÖZDEMİR
------ A. S. ATASAYAR
------ Prof.Dr.İsa KAYACAN
-------- Prof. Dr. İSA KAYACAN
------ Rahime KAYA
------ Harun YİĞİT
------ İlqar MÜEZZİNZADE
------ Sündüz BİGA
------ Nazmi Öner(Şiirler)
------ Nazmi ÖNER(Nesirler)
------ Coşkun KARABULUT
------ Prof.Dr.İsmail YAKIT
------ Prof.Dr.Asım YAPICI
------ Sabit İNCE
------ Muhsin DURUCAN
------ Abdulkadir GÜLER
------ Ünal Şöhret DİRLİK
------ Metanet YAZICI
------ A.Aşkım KARAGÖZ
------ Gazanfer ERYÜKSEL
------ Mehmet GÖZÜKARA
------ Necdet BULUZ
------ Yusuf Özcan
------ Afife Demirtaş
---- Mustafa Ceylan
---- Bizden
-- Video Yağmuru
---- Ozanlar-Şairler
---- Bizden Videolar
---- Rasim Köroğlu
-- Genel
---- SERBEST KÜRSÜ
---- Duyurular
---- Röportajlar
---- Günün Şiiri
---- Günün Nesiri
Edebiyat Biz Platformumuzda
-- Gülce Tv
-- Türk Argo Sözlüğü
-- Edebî Konular Forumu
Konuyu görüntüleyenler:
1 Misafir
Mustafa Ceylan |
Dost Sitelerimiz:
Türkçe Çeviri:
MyBB
Türkiye
Üretici:
MyBB
, © 2002-2024
MyBB Group
-Theme © 2014 iAndrew
Sitemizde yer alan eserlerin telif hakları şair-yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.(Haberleşme : ceylanmustafa_07@hotmail.com)
Doğrusal Görünüm
Konu Görünümü
Yazdırılabilir Sürüm
Konuya Abone Ol
Konuya Anket ekle
Konuyu Arkadaşına Gönder