SiteAna Sayfa
Güllük Dergisi
Şairlerimiz
Arama
Üyeler
Video
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Oturum Aç
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Şifremi Hatırlat
Beni Hatırla
Your browser does not support the audio element.
Akdeniz Radyo istek
Tıklayın-Okuyun/Güllük Dergisi
Web'de Ara
Sitede Ara
0 Oy - 0 Yüzde
1
2
3
4
5
Konu Modu
Tahir Kutsi Makal (TÜRK HALK EDEBİYATINDA GERÇEK ÜSTÜCÜLÜK)
Site Yönetimi
Admin
Üyelik tarihi:
Jan 2008
Mesaj Sayısı:
12,518
Konu Sayısı:
11,588
#1
05/04/2009, 01:12
Tahir Kutsi Makal (TÜRK HALK EDEBİYATINDA GERÇEK ÜSTÜCÜLÜK)
TÜRK HALK EDEBİYATINDA GERÇEK ÜSTÜCÜLÜK
Tahir KUTSİ MAKAL
*************************
Üstad Tahir Kutsi’ nin, 1975 yılında İstanbul’ da yapılan 1. Uluslararası Folklor Kongresi’ nde sunduğu bildiri.
Gerçeküstücülük – üst gerçekçilik- (sürrealizm) Fransiz edebiyatında yirminci yüzyılın ortalarında başlayıp gelişmiştir. Çeşitli edebi okullardan, klâsizm, romantizm, realizm, empresyonizm, kübizm, füturizm, dadaizm okullarından geçerek sürekli arayış içinde olan kimi Fransız yazar ve şairleri 1924’de Andre Breton’un bildirisiyle “gerçeküstücülük”ü benimsemişlerdir. Freud’un görüşlerine dayanılarak açılan ve bilinçaltı gerçeğini rüyada olduğu gibi, parçalar birbirini tutmaz biçimde anlatmaya çalışan bir sanat çığırı (1) olan sürrealizm’i, kurucusu Andre Breton şöyle tarif etmektedir.
“Sürrealizm, gerek söz, gerek yazı, gerek başka biçim ile düşüncenin gerçek çalışmasını anlatan saf, ruhi bir otomatizmadır.
Ve Andre Breton’un deyişiyle gerçeküstücülük “mantıkçı aklın davulunu patlatıp yırtığından bakmak”tır Gerçeküstücüler akıl ve mantığa olduğu kadar töre, gelenek ve göreneğe, ahlâka da zıt gitmişlerdir. Çünkü (Fred’cü bir gözle) bunlar “gerçek kişiliğimizin, içtenlikle, bütün kimliğiyle maskesiz olarak ortaya çıkmasını önleyen baskılardır.” (2)
Gerçeküstücülerin işi, şiirde bilinci değil bilinçaltını konuşturmaktır. Gerçeküstücülükte gerçek değil düş üstün kılınmıştır. İnsan gövdesinden bir bacağın ucunda bir kolun ve kolun ekleme bitişik elinde kafanın varlığını “sürrealizim” de yadırganamaz. Güneş’i kendi yiyiverir gerçeküstücülükte.. Taşlar, balıklar gibi birbirini yiyip bitirir. En “olmaz”lar, akla, mantığa sığmayacaklar “normal” kabul edilir.
Gerçeküstücüler, düşlerini yansıtabilmek için mizah unsurundan önemle, özenle çok faydalanmışlardır. Çünkü “onlara göre mizah, eşyanın, kelimelerin, görüntülerin normal yapı ilgilerini bozar” (3)
Fransız edebiyatında gerçeküstü akımı ürünlerinden örnekler şöyledir.
ÇÖL
Üzerinden
Şemsiye ile geçinen çöl…
Toprağın koku veren ırıltısı…
Bir adam,
Elindeki fındığı kırarak yürüyor
Ve yelpaze gibi
Zaman, zaman kendi içine kapanıyor
Kurtlu elmalar,
Hazer Denizinde aksi sedası
Zümrüt tozlarını muhafaza ediyor,
Adamın elleri,
Salyangozun boynuzları gibi
Kıvranıyor, kıvranıyor…
Ve ellerini
Birbirine çarpıyor
Yolda kaldırımların
Sesini duyuyor…
Taşlar, balıklar gibi
Birbirini yiyor
Ve öldüğünden beri
Ne olduğunu anlamaya çalışıyor
A.Breton
Breton’un, insanın öldükten sonra kendini anlamaya çalıştığını, ölünün kaldırımların sesini duyduğunu, taşların birbirini yediğini anlattığı bu şiirinden sonra “şaşırtıcı” özelliği belirleyen birkaç örnek,
“Brose Selavy’nin uykusunda, vardı bir cüce
Çıkar kuyudan, ekmeğini yerdi her gece”
Robert Desnos
“Köprünün üstünde kedi başı bir çığ sallanıp duruyordu”
Andre Breton
“Tutuşmuş ormanda
Arslanlar buz gibiydi”
Roger Vitrac
Pauf Eluard’ın, Luis Aragon’da gerçeküstü okuluna bağlı eserler vermişlerdir. Phillippe Soupault’tan türküler başlıklı şiiri şudur:
“ONUNCU TÜRKÜ
Yeryüzü pasta olsaydı
Denizler siyah mürekkep
Ve bütün ağaçlar lamba direği
İçecek ne kalırdı bize? ”
“ONİKİNCİ TÜRKÜ
Çalgıcı Charles ile kızkardeşi Trottinette
Ormana giderler, ormana giderler
Bilmezler nereye giderler
Bir fil güneş yutmak ister
Irmak da çiçek koparmak için akıp giderken
Trotteinette ile kardeşi çalgıcı Charles
Nereye giderler, nereye giderler
Bilen yok bunu, olmayacak bilen de…”
Gerçeküstücülük, Türk Halk Edebiyatında yüzyıllar öncesinde yer almıştır. Yeni Türk Edebiyatının “sürrealizm’i” Fransa’dan almış olmasına karşılık halkımızın, “gerçeküstücülük”ten faydalanma durumu halk edebiyatımızda çok görülmüştür. Halk hikâyelerinde bunun bir çok örnekleri vardır. Âşık dağlara, ovalara, turnalara seslenmiştir., karşılık almıştır. Çöller, göller, ırmaklar, ağaçlar, aklın ve mantığın almayacağı şekilde dile gelmiştir. “Kerem ile Aslı,” “Tahir ile Zühre., ”Aşık Garip”, “Leyla ile Mecnun” gibi halk hikâyelerinde bunun örnekleri pek çoktur. Kerem’in Aslı’ya kavuşmasından sonra Aslı’nın elbiselerinin düğmelerinin çözülmemesi, üstten çözülürken alttan kapanması bölümü de halk düşüncesinin “gerçeküstü” anlatımıdır.
“Gerçeküstü okul”unun benimseyip hayranlıkla güldestesine alacağı yüzlerce “mani”miz de vardır. Ay’a ayak basılmadan, Ay’a çıkışı, insanın testi içine su gibi doluşunu, soluğun alev kesilmesini, kar ve buz üstüne arpa ekilmesini, hacca gidişin bir değişik biçimini anlatan mani örneklerinden kimileri şunlardır:
“Aya çıktım bakarım
Altın yüzük takarım
Sencileyin kızları
Kendime eş yaparım
………….
Akan sular olaydım
Kız testine dolaydım
Gümüşten kollarına
Bir bilezik olaydım
………….
Âşıkları sınarsın
Bâdeleri sunarsın
Ahım alev kesilmiş
Çok yaklaşma yanarsın
………….
Ay gider üçe gider
Kervanlar gece gider
Çift memenin üstünden
Doğru yol hacca gider“ (4)
Masallardaki gerçeküstü anlatım ve değerlendirme yanında halk, Fransa’daki “edebiyat okulu”ndan habersiz kendi anlatım biçimini kendisi bulmuş ve uygulamıştır. Bir halk türküsünde şöyle denilmektedir.
“Manda yuva yapmış söğüt dalına
Yavrusunu sinek kapmış gördün mü?
Amanın yandım
Bedava mı sandın
Para verip aldım
Sabah erken çifte giderken
Öküzüm torbadan düştü gördün mü?
Amanın yandım
Tiridine bandım
Bedava mı sandın
Para verdim aldım”
Mandanın, söğüdün dalına yuva yapması düşünülemez. Bir sineğin, malak denilen manda yavrusunu da kaçırması imkânsızdır. Halk, bir durumu gerçeküstü anlatımla vermiştir. Mandanın söğüdün gölgesine yattığı yavrusunun da güneşlikte gezerken kuyruğunun altına sineğin girdiğini, sinekten kurtulmak için de malak’ın koştuğunu, uzaklara gittiğini halk gerçeküstü bir anlatımla vermişir.
İkinci bölümde yer alan “öküzün torbadan düşmesi” olayı da gerçek dışıdır. Öküz torbaya girmez ki düşmüş olsun! Halk, öküzün çift sürerken açlıktan, gece boynuna yem torbası bağlanmadığı için açlıktan yere yattığını gerçeküstü bir anlatımla vermiştir.
Anonim halk edebiyatı ürünlerinde olduğu gibi yazarı ve söyleyeni belli eserlerde de gerçeküstücülük olduğu görülmektedir. Âşık Sümmani’nin bir dörtlüğü şöyledir:
“Sümmani’yem Yarab, gönlüm hoş eyle
Ya sabır ver ya bağrımı taş eyle
Ya bir çift kanat ver, ya bir kuş eyle
Tez ulaşam, yâr bağrında talan var”
Ozanlar, duygu ve düşüncelerini gerçeküstü anlatımla vermeyi düşünmüşlerdir. Buna Türk Halk Edebiyatında çok güzel örnekler vardır. Yunus Emre’ nin şu şiiri de bir “sürrealist” üründür:
“Çıktım erik dalına, anda yedim üzümü
Bostan issi kakıdı, der ne yersin kozumu
Kerpiç koydum kazana, poyraz ile kaynattım
Nedir deyip sorana bandım verdim özünü
İplik verdim çulhaya, sarıp yumak etmemiş
Becıt, becıt ısmarlar, gelsin alsın bezini
Bir serçenin kanadın kırk kağnıya yüklettim
Çifti dahi çekmedi, şöyle kaldı kazını
Bir sinek kartalı salladı vurdu yere
Yalan değil, gerçektir hem de gördüm tozunu
Bir küt ile güreştim, elsiz ayağım aldı
Şunu da basamadım göyündürdü özümü
………………….
.
Balık kavağa çıkmış zift turşusun yemeğe
Leylek, koduk doğurmuş bak a şunun sözünü
Yunus, bir söz söylemiş hiçbir söze benzemez
Erenler meclisinde bürür mâna yüzünü...”
Batı Edebiyatı hiçbir önemli eser vermemişken, Yunus Emre kendini de aşmış, kendisinden altıyüz yıl sonra gelecek bir edebiyat akımı türünde eserler vermiştir. Erik dalında üzüm yenmesi, kerpicin poyrazla kanatılması, serçe kanadının kırk kağnıya yüklenmesi, bir kartalın sinek tarafından sallanıp yere vurulması, balığın kavağa çıkması, akılın alacağı mantığın kabul edeceği durumlar değildir. Yunus’un bu eseri sürrealist biçimde yazılmıştır.
Yunus’un bu eserini tasavvuf açısından Niyazi Mısri şerhetmiştir. (5) Yine ayrıca tasavvuf açısından değerlendirilen (6) bir başka eser de Kaygusuz Abdal’ın “Bir kaz aldım ben karıdan” dizesi ile başlayan şu şiiridir:
Bir kaz aldım ben karıdan
Boynu da uzun borudan
Kırk abdal kanın kurutan
Kırk gün oldu kaynatırım kaynamaz
Sekizimiz odun çeker
Dokuzumuz ateş yakar
Kaz kaldırmış başın bakar
Kırk gün oldu kaynatırım kaynamaz
Kaza verdik birçok akça
Eti kemiğinden pekçe
Ne kazan kaldı ne kepçe
Kırk gün oldu kaynatırım kaynamaz
Kaz değlmiş bu be azmış
Kırk gün Kafdağı’nı gezmiş
Kanadın kuyruğun düzmüş
Kırk gün oldu kaynatırım kaynamaz
Kazımın kanadı selki
Dişi koyun emmiş tilki
Nuh nebiden kalmış belki
Kırk gün oldu kaynatırım kaynamaz
Kazımın kanadı sarı
Kemiği etinden iri
Sağlık ile satma karı
Kırk gün oldu kaynatırım kaynamaz
Kazımın kanadı ala
Var yürü git güle güle
Başımıza kalma bela
Kırk gün oldu kaynatırım kaynamaz
Suyuna biz saldık bulgur
Bulgur Allah deyü kalgur
Be yarenler bu ne haldır
Kırk gün oldu kaynatırım kaynamaz
Kaygusuz Abdal nidelim
Ahd ile vefa edelim
Kaldırıp postu gidelim
Kırk gün oldu kaynatırım kaynamaz”
Daha bir çok ozandan alınacak örnekler yanında Karacaoğlan’ dan da bir dörtlük şöyledir:
“Yer yüzünün damarları durulur
Gökyüzünün yıldızları derilir
Semanın arşına direk vurulur
Dur bakalım canım, dağlar kalır mı? ”
Görülüyor ki Türk Halk Edebiyatı’nda yüzyıllar öncesinden gerçeküstü anlatım vardır. Fransa’da bir büyük gösteriş ve bildiri ile sunulan gerçeküstücülük sessiz ve köklü Türk Halk Edebiyatı’nın yüzyıllar önce başlattığı ve hâlâ yaşayan ozanları tarafından sürdürülen bir akımdır…
Kaygusuz Abdal’ın gerçeküstü anlatım taşıyan bir başka eseri de şudur,
Cümle kaplumbağalar
Kanatlanmış uçmağa
Kertenkele derilmiş
Kırım suyun geçmeğe
Bir pire mud tuzu
Yüklenmiş gider yola
Geh at olup yorgalar
Geh kuş olup uçmağa
Bir karınca devenin
Tepmış oyluğun ezmiş
Bir budunu götürmüş
Dönüp ister kaçmağa
Çekirge buğday ekmiş
Manisa’nın çayına
Sivrisinek derilmiş
Irgat olup biçmeğe
Balıkçıl köprü yapmış
O çayların birinde
Yüklü, yüklü ördekler
Gelir andan geçmeğe
Ergene’nin köprüsü
Susuzluktan kurumuş
Edirne minaresi
Eğilmiş su içmeğe
Kaygusuz’un sözleri
Hindistan’ın kozları
Sen de bu yalan ile
Gidem dersin uçmağa.”
NOT: Kaygusuz Abdal’ın gerçeküstü söyleyişleri pek çoktur. Bu konuda Prof.
Dr. Abdurrahman Güzel’in KAYGUSUZ ABDAL (Kültür Bakanlığı Yayını
1981) kitabına başvurulmalıdır.
KAYNAKLAR:
1 S.K. Karalioğlu, Edebiyat Sözlüğü s.667
2. Ahmet Kabaklı, Türk Edebiyatı C 1 s.361.
3. Ahmet Kabaklı, Türk Edebiyatı C.1.s.363
4 M. Hasan Göksu, Manilerimiz s. 41,50,55,63
5 Yunus Emre, Toker Yayınları, s. 131-144
6 Ahmet Kabaklı, Tercüman, 21.10.1975
Alıntı
Tweet
Benzeyen Konular
Konu:
Yazar
Cevaplar:
Gösterim:
Son Mesaj
Tahir Kutsi Makal'ın Hayatı
Site Yönetimi
0
2,027
05/04/2009, 01:33
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal'ın Felçi Yenişi
Site Yönetimi
0
1,466
05/04/2009, 01:30
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal'ın 'Benim Gizli Yazılarım' kitabı
Site Yönetimi
0
1,551
05/04/2009, 01:29
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal İle Röportaj-1
Site Yönetimi
0
1,475
05/04/2009, 01:28
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal İle Röportaj-2
Site Yönetimi
0
1,975
05/04/2009, 01:27
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal ile Röportaj-3(Son Bölüm)
Site Yönetimi
0
1,457
05/04/2009, 01:26
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Ders Kitaplarında Tahir Kutsi Makal
Site Yönetimi
0
1,418
05/04/2009, 01:24
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal ve 'TARLA Dergisi'
Site Yönetimi
0
1,783
05/04/2009, 01:23
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal (ANADOLU’DA AĞITÇI KADINLAR)
Site Yönetimi
0
2,886
05/04/2009, 01:22
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Tahir Kutsi Makal (HALK OZANLARININ ÇUKUROVA HARİTASI)
Site Yönetimi
0
1,973
05/04/2009, 01:17
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Lütfen seçim yapın:
--------------------
Özel Mesajlar
Kullanıcı paneli
Kimler Çevrim içi
Arama
Ana Sayfa
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI
-- GÜLCE ŞİİR TÜRLERİNE GÖRE ŞİİRLER
---- BULUŞMA
---- ÇAPRAZLAMA
---- TRİYOLEMSİ
---- ÜÇGÜL
---- ÜÇGEN
---- DÖNENCE
---- TOKMAK
---- AKROSTİK
---- SONE'M
---- GÜLCE
---- TEKİL
---- YİĞİTCE
---- YUNUSCA
---- BAHÇE
---- SERBEST ZİNCİR
---- ÖZGE
---- GÜLİSTAN
---- YEDİVEREN
---- TUĞRA
-- GÜLCE YAZAN ŞAİRLERİMİZİN GÜLCE ve DİĞER ŞİİRLER
---- (H)
------ Harun YİĞİT
------ Harun YİĞİT
------ Hasan ULUSOY
------ Hasan ULUSOY
------ Hatice ALTAŞ(Asi Çiçek)
------ Hatice ALTAŞ
------ Hacer KOZAN
------ Hatice KATRAN
------ Hatice KATRAN
------ Hikmet ÇİFTÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
---- (I-İ)
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim İMER
------ İbrahim İMER
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İhsan ERTEM
------ İhsan ERTEM
------ İsmail KARA(Karozan)
------ İsmail KARA(Karozan)
---- (K)
------ Köksal KIRLIOĞLU
---- (M)
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Meltem ARAS
------ Meral ADAK
------ Meral ADAK
------ Melahat TEMUR
------ Mevlüde DEMİR
------ Mevlüde DEMİR
------ Miktad BAL
------ Miktad BAL
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ MUSTAFA CEYLAN(Editör)
-------- Mustafa CEYLAN
---------- Mustafa CEYLAN(On Punto Yazıları)(Makaleler)
---------- GÜNE BAKIŞ
---------- TAŞ YAĞMURU(Ceylan'ın kaleminden)
---------- Hakkında Yazılanlar
---------- DİĞER ŞİİRLERİ
---------- Hayatı
---------- Sanatı
---------- Hocaları
---------- Çocukluğu
---------- Gençliği
---------- Özlü Sözleri
---------- Önsöz Yazdığı Kitaplar
---------- Siyasete İlgisi
---------- Bestelenen Şiirleri
---------- Fotoğrafları
---------- Mühendisliği
---------- Düzenlediği Etkinlikler
---------- Konferansları
---------- Yer Aldığı Antolojiler
---------- Kitapları
---------- EZAN SUSMAZ Kitabı içindekiler
---------- "YANDI BU GÖNLÜM"-Hacı Bayram Veli Kitabı içindekiler
---------- TAHİR KUTSİ MAKAL Kitabı İçindekiler
---------- SEĞMEN RUHU Kitabı İçindekiler
---------- TOROSLARIN TÜRKÜSÜ Romanı
---------- Armağan-2(AHMET TUFAN ŞENTÜRK İÇİN NE DEDİLER?)Kitabı içindekiler
---------- Armağan-1(ANILAR KORİDORU İÇİNDE SARIVELİLER)Kitabı
---------- YARALI CEYLAN Şiir Kitabı İçindekiler
---------- PAŞA GÖNLÜM Şiir Kitabı İçindekiler
---------- Kırat Geliyor Kitabı İçindekiler
---------- Her Yönüyle YENİMAHALLE Kitabı
---------- Tarihi ve Folkloruyla Elmadağ Kitabı İçindekiler
---------- Köylerimiz Kitabı İçindekiler
---------- Köyümüz Yeşildere Kitabı İçindekiler
---------- Bayramlar Haftalar Günler Kitabı
---------- Ahmet Tufan Şentürk Kitabı
---------- Halil Soyuer Kitabı
---------- Detanlaşan Köylü İsa Kayacan Kitabı
---------- Abdullah Satoğlu Kitabı
---------- Güzide Taranoğlu Kitabı
---------- Gülendenin Beşiği Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ (2006)Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ(2007)Kitabı
---------- CEYLAN-Tahliller-MAKALELER-Görüşler
---------- Güllük Dergileri
---------- Kapodokya Güneşleri Kitabı
---------- Bir Yanardağ Fışkırması Kitabı
---- (P-R)
------ Rahime KAYA
------ Rahime KAYA
------ Refika DOĞAN
------ Refika DOĞAN
------ Ramazan EFE
------ Ramazan EFE
------ Rengin ALACAATLI
---- (S-Ş)
------ Sabiha SERİN
------ Sabiha SERİN
------ Serap HOCA(Serap ÖZALTUN)
------ Serap HOCA(Serap DEMİRTÜRK)
------ Süleyman KARACABEY
------ Süleyman KARACABEY
------ Serdar AKKOÇ
------ Serdar AKKOÇ
------ Sevgili ÖZBEK
------ Sevgili ÖZBEK
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şükran GÜNAY
------ Şükran GÜNAY
---- (T-U-Ü-V)
------ Turan UFUKTAN
------ Ümran TOKMAK
------ Ümran TOKMAK
---- (Y-Z)
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf Ziya KARAHASANOĞLU
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Yıldız TOKSÖZ
------ Yıldız TOKSÖZ
GÜLCE'YE DAİR
-- GÖRÜŞLER
---- Gülce Nedir?
---- Gülce ve Ozanlık
---- Gülce Manifestosu
---- 5 Hececiler ve Gülce
---- Garip Akımı ve Gülce
---- Fecr-i Ati ve Gülce
---- Hisarcılar ve Gülce
---- Neyzen Tevfik, Aşk
---- Mazmunlar
---- Gülce Ne Değildir?
---- Hece Vezni ve Gülce
---- Serbest Şiir ve Gülce
---- Aruz Vezni ve Gülce
---- Gülce ve Zolal
---- Gülce Tarihinden
---- GÜLCE-(Atölye)-Video Dersler
------ Gülce Etkinlikleri
------ Kurucular Beyanı
------ Gülce 2009
------ Doğru Yaz/Konuş
------ Gülce-2010 Projeleri
------ Gülce-2011 Projeleri
------ Üstad Necip Fazıl'dan
------ Gülce-Aruza Dair
------ Öneriler-Çalışmalar
------ GÜLLÜK DERGİSİ
------ Gülce'ye Öneriler
------ Röportajlar
------ Negatif Bakışlara
------ Aleyhimizdekiler
------ M.E.B' na
---- Gülce'de Mesajlar-Projeler
------ Gülce-Güldeste(1)
------ Destanlarımız
------ Dede Korkut
------ Öncü Kadınlarımız
------ Peygamberlerimiz
------ Nutuk(Gülce)
------ Nutuk(Z.Korkmaz)
------ Kutlu Hanımlar
------ Ozanlarımız
------ NasrettinHoca
------ Yedi Askı
GÜLCE TÜRK ŞİİR AKADEMİSİ
-- Şiir Akademisi
---- Şiir Akademisi
------ HALK EDEBİYATI
-------- DİVAN EDEBİYATI
-------- BATI EDEBİYATI
-------- YENİ TÜRK EDEBİYATI
---- Hece Vezni' ne Dair
---- Şiir Tahlilleri
---- Aruz Vezni' ne Dair
---- Hiciv Tarihinden
---- Ustalardan Şiirler
---- Ustalardan Makale
---- Aramızdan Ayrılanlar
------ Ustalardan Şiirler
-------- A. Tufan ŞENTÜRK
-------- DİLAVER CEBECİ ANISINA
---- Şiir Üstüne (Serbest)
---- Atışma Sayfamız
---- Denemeler-Makaleler
---- Şiirde Dönüşüm
---- Şiir ve Anlatım
-- Türk Edebiyatı Şiir Türleri
---- Şiir Türleri
---- İslâmiyet Öncesi
---- Servet-i Fünun
---- Garip Şiirler
---- Akımlar
---- Edebî Sanatlar
---- Söz Sanatları
---- Şair Padişahlar
---- Şiir Tarihimizden
---- Yıllara Göre Edebiyat
---- Mehmet Nacar
DÜNYA EDEBİYATI
-- Dünyadan Şiir Türleri
---- Burns Stanza
---- Choka
---- Go Vat
---- Catena Rondo
---- Onegin Stanza
---- Canzonetta
---- Bauk Than
---- Rhupunt-Galce
---- Septilla
---- Viator
---- Luc Bat
---- Tritena
---- Pantoum
---- Shakespeare Sonnet
---- Diamonte
---- Villanelle
---- Hutain
---- Hex Sonnata
---- Hexaduad
---- Haynaku
---- Harrisham Rhyme
---- Guzzande
---- Gratitude
---- Glosa
---- Garland Cinquain
---- Fornlorn Suicide
---- DÜNYA EDEBİYATI
---- Dünyadan Destanlar
---- Dünyadan Şiirler
KAYNAKÇA
-- Konularına Göre Şiirleriniz
---- Aşk Şiirleriniz
---- Atatürk Şiirleriniz
------ 23 Nisan Şiirleri
------ Atatürk'e Dair
---- Kahramanlık Şiirleriniz
---- Doğa Şiirleriniz
------ 2009 Yılı Sayılarımıza
---- Taşlama Şiirleriniz
---- Gurbet Şiirleriniz
---- Tasavvuf Şiirleriniz
---- Barış Şiirleriniz
---- Şehir Şiirleriniz
---- Anne Şiirleriniz
------ Babanıza Şiirler
---- Doğum Günü Şiirleriniz
---- Deprem Konulu Şiirler
---- Diğer Şiirleriniz
---- Köşe Yazarlarımız/Makaleler
------ Mustafa CEYLAN
------ Refika DOĞAN
------ Osman ÖCAL
------ Ahmet ÖZDEMİR
------ A. S. ATASAYAR
------ Prof.Dr.İsa KAYACAN
-------- Prof. Dr. İSA KAYACAN
------ Rahime KAYA
------ Harun YİĞİT
------ İlqar MÜEZZİNZADE
------ Sündüz BİGA
------ Nazmi Öner(Şiirler)
------ Nazmi ÖNER(Nesirler)
------ Coşkun KARABULUT
------ Prof.Dr.İsmail YAKIT
------ Prof.Dr.Asım YAPICI
------ Sabit İNCE
------ Muhsin DURUCAN
------ Abdulkadir GÜLER
------ Ünal Şöhret DİRLİK
------ Metanet YAZICI
------ A.Aşkım KARAGÖZ
------ Gazanfer ERYÜKSEL
------ Mehmet GÖZÜKARA
------ Necdet BULUZ
------ Yusuf Özcan
------ Afife Demirtaş
---- Mustafa Ceylan
---- Bizden
-- Video Yağmuru
---- Ozanlar-Şairler
---- Bizden Videolar
---- Rasim Köroğlu
-- Genel
---- SERBEST KÜRSÜ
---- Duyurular
---- Röportajlar
---- Günün Şiiri
---- Günün Nesiri
Edebiyat Biz Platformumuzda
-- Gülce Tv
-- Türk Argo Sözlüğü
-- Edebî Konular Forumu
Konuyu görüntüleyenler:
1 Misafir
Mustafa Ceylan |
Dost Sitelerimiz:
Türkçe Çeviri:
MyBB
Türkiye
Üretici:
MyBB
, © 2002-2024
MyBB Group
-Theme © 2014 iAndrew
Sitemizde yer alan eserlerin telif hakları şair-yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.(Haberleşme : ceylanmustafa_07@hotmail.com)
Doğrusal Görünüm
Konu Görünümü
Yazdırılabilir Sürüm
Konuya Abone Ol
Konuya Anket ekle
Konuyu Arkadaşına Gönder