SiteAna Sayfa
Güllük Dergisi
Şairlerimiz
Arama
Üyeler
Video
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Oturum Aç
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Şifremi Hatırlat
Beni Hatırla
Your browser does not support the audio element.
Akdeniz Radyo istek
Tıklayın-Okuyun/Güllük Dergisi
Web'de Ara
Sitede Ara
0 Oy - 0 Yüzde
1
2
3
4
5
Konu Modu
Triyolemsi Nazım Türü'nün Öyküsü
Site Yönetimi
Admin
Üyelik tarihi:
Jan 2008
Mesaj Sayısı:
12,518
Konu Sayısı:
11,588
#1
16/10/2011, 00:39
Triyolemsi Nazım Türü'nün Öyküsü
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI
YENİ NAZIM TÜRLERİ
NAZIM TÜRÜ:TRİYOLEMSİ
**********************************
1-Batı Edebiyatı nazım türlerinden olan 'Triyole' nin değişik bir versiyonudur.
2-Mısra yapısı şu şekildedir
..............................................................(1-a)
..............................................................(2-a)
..............................................................c
..............................................................c
..............................................................c
..............................................................(1-a) -Mısra aynen
...............................................................d
...............................................................d
...............................................................d
...............................................................(2-a) mısra aynen
3-Burada a-c-d kafiyeleri göstermektedir.(1 ve 2) de mısranın baştan sona tamamını göstermektedir. Yani ilk mısra hiç bir değişikliğe tabi tutulmadan, BİRİNCİ MISRA BİRİNCİ DÖRTLÜĞÜN DÖRDÜNCÜ MISRASI olmakta; İKİNCİ MISRA DA İKİNCİ DÖRTLÜĞÜN GENE DÖRDÜNCÜ MISRASI OLMAKTADIR.
4-Genellikle 8 artı 8=16 hece ölçüsü ile yazılırsa da, bu mısra yapısına bağlı kalmak kaydıyla, şair dilerse 7 artı 7=14, 6 artı 5=11 veya başka ölçü ve kalıplarda da değişik 'Triyolemsi'ler yazabilir. Önemli olan ilk-BEYİT'-teki iki mısranın aşağıdaki dörtlüklerde aldığı yerdir.
5-ilk BEYİT'in mısraları kendi arasında MUTLAKA kafiyeli olmalıdır.
6-Edebiyatımıza Ekrem YALBUZ tarafından kazandırılmıştır.
*********************
ÖRNEK BİR TRİYOLEMSİ TARZI ŞİİR ŞÖYLEDİR:
SON İMTİHAN
Âşıkların kaderi yollarda terk-i candır
Zira ki divaneye vuslat zor imtihandır.
Hilâli görmek için yıldız titrer gecede
Türaba düşen dane mutludur işkencede
Tandırda huzur bulur, hamur da neticede
Âşıkların kaderi yollarda terk-i candır.
Şeker suda su olur gayesidir muhtacın
Cennetleri görmemek izahıdır mi’racın
Pervane şemde yanar gereğidir mizacın
Zira ki divaneye vuslat zor imtihandır.
Ekrem Yalbuz
*****************
2009 YILINDA YAZILIP YAYINLANAN TRİYOLEMSİLER
1-SON İMTİHAN- Ekrem YALBUZ
2-SON İMTİHAN'A ŞERH- Yusuf Ziya Karahasanoğlu
3-SON İMTİHAN'A NAZİRE- FESİH AKTAŞ
4-SON İMTİHANA NAZİRE- AŞIK KEVSERİ
5-SON İMTİHAN'A NAZİRE- KÖKSAL KIRLIOĞLU
6-Zindan Batar Gözüme- Osman ÖCAL
7-Ağıt - Refika DOĞAN-
8-...Esmer Hayatlar- Refika DOĞAN
9-Yaralar Beni- Refika DOĞAN
10-...Ben- Refika DOĞAN
11-BİTİRDİK İNSANLIĞI YİTİRDİK- KERİM BAYDAK
12-MİHRİCAN 3- Mehmet_Ozdemir
13-YALNIZLIK SEVDİ BENİ- Asuman Soydan ATASAYAR
14-Ey nefs! Bindir Üstüne Beni- Ali Oskan
15-Hiçlik Libası- ALİ OSKAN
16-Bir Tutam Aşkınla Gel-RAHİME KAYA
17-Haykır İnlesin Kâinat-RAHİME KAYA
TRİYOLEMSİ NAZIM TÜRÜ'NÜN ÖYKÜSÜ
10.09.2008 tarihinde antoloji.com sitesinde
Sultanıma
Kapamadan gözlerini aynalara bakıversen
Aşkın ile semah döner; su köpüğü, gün ışığı...
Ağlayan tüm saatleri, iplik iplik öreceksin
Gönül yaram kanadıkça, melhemini süreceksin
Günaydınım, sevdiceğim yüreğimi göreceksin
Kapamadan gözlerini aynalara bakıversen...
Sana olan kara sevdam, söyleniyor bak dillerde
Geceyi çıkar üstünden, aç sabahı perde perde
Bilmez misin a sultanım, unuttuğun sahillerde
Aşkın ile semah döner; su köpüğü, gün ışığı...
Mustafa Ceylan
şiirini yayınlamış ve adına da TRİYOLEMSİ demiştim.
Daha sonra üstad Ekrem YALBUZ Hocamız(19.12.2008) tarihinde SON İMTİHAN başlıklı bir Triyolemsi yayınladılar. Böylece, Batı Edebiyatının çok kullandığı, ancak, bizim şairlerimiz tarafından az kullanılmış olan (TRİYOLE) nin, yeni versiyonu (TRİYOLEMSİ) doğdu. Sonra, Ozan SENTEZİ, bu nazım türünün adının da Türkçe olmasını önerince bizler de TRİYOLEMSİ(üçleme) demeye başladık.
**************************
Geliniz, hep birlikte;
Üstad Ekrem YALBUZ'un SON İMTİHAN başlıklı şiirinin altındaki öyküsüne bir göz atalım, olmaz mı?
((((Sayın Mustafa Ceylan Üstadın YENİ NAZIM ÖNERİLERİ nden.
Batı kökenli Triyole şiirinin değişik şekli.
Bizim şiir anlayışımıza, izah tarzımıza ve kafiye düzenimize daha uygun.
Bir beyiti, iki dörtlüğün altına paylaştırmak.
Her kural, denemelerle bulundu. Denersek ne kaybederiz?
Arkadaşlarıma denemelerini tavsiye ederim. Tadı, düz şiirden daha iyi.
Bakıyorum da şu an bindiğimiz otomobillerin ilk modellerini bedava verseler kapımıza koymayız. Her alanda denemelerle, aramalarla güzele ulaşıldı.
Şiirdeki deneme ve arayışlar, mevcudu tüketme değil, yeni güzellikler keşfetmektir.
Saygılarla...
***************
MENZİLE ADIM ADIM GİDİLİR.
İŞTE GÜZELE ULAŞMAK İÇİN ATILAN O ADIMLAR:
Aşk Hece Engelinde(TRİYOLE)
Yokuşunda bağlandım hep nazlı inişlerin;
Çözersen sen çözersin aşk hece engelinde.
Ruhuma gül döşedi uzaktan gülüşlerin,
Sol göğsümün üstüne yuva yaptı düşlerin.
Usandırdı bu candan yersiz naz edişlerin,
Yokuşunda bağlandım hep nazlı inişlerin.
Vuslat, kördüğüm oldu zülüflerin telinde,
Bu sevda kar yumağı, sar büyüsün elinde.
Her çilesi bir desen, kemer olsun belinde,
Çözersen sen çözersin aşk hece engelinde.
..................................................................Osman Öcal
Sayın Osman Öcal Hocamızın yaptığı Triyole'nin tanımına bire bir uyuyor. Batıda kullanıldığı gibi.
AB şeklinde kafiyelenen beytin, dörtlüklerde;
aaaA, bbbB şeklinde sunulması.
Yeni karşılaşan ve denemek isteyen arkadaşlarımız için mükemmel bir örnek.
Tevafuk o kadar güzel ki, onun da konusu aşk.
Sayfamıza değer kazandıran bu güzel paylaşımınız için çok teşekkür Muhterem Hocam.
***************
Terk-i can âkıbet mi âşıktaki gayeye?
İmtihan vuslat olsa not vermez divaneye!
O geceler hilâlin önüne bağdaş kursa
İşkenceler türaba mutlu dane savursa
Neticeler hamuru huzur ile yoğursa
Terk-i can âkıbet mi âşıktaki gayeye?
Muhtacın gayesiyse varsın su olsun şeker
Mi’racın izahını çekse bir mizan çeker.
Mizacın gereğinden pervaneler derbeder
İmtihan vuslat olsa not vermez divaneye!
............................................Yusuf Ziya Karahasanoğlu
Nazire mi, şerh mi...
Bu değerli dizeler, şiire mütenasip düşse de, açıklayıcı/ sorgulayıcı/ cevaplayıcı nitelikte olduğu için asla nazire diyemeyiz. Nazirenin ötesinde bir şey...
Şerh mi? O da tartışılır.
Şerh; sırrına vakıf olunamayan, hikmeti çözülemeyen değerli ve gizemli bilgilerin açıklanması için yazılır. (Mesnevî'nin şerhi, Risale-i Nur'un şerhi gibi)
SON İMTİHAN'ın bu özelliği yok.
Sayın Yusuf Ziya Hocamın yaptığını, eksikleri tamamlama, ele alınan konuya anlam ve derinlik kazandırma olarak görüyorum.
***Mi’racın izahını çekse bir mizan çeker***
Muhterem Hocama çok teşekkür ediyor, kalbî muhabbetlerimi sunuyorum.
***************
Naçiz düşen bedenin kabristan nişanıdır
Mahşerdeki ihvani yanında imanıdır
Nedamet fayda vermez görevi etme ihmal
Fanide geçen zaman ömrü de olur ikmal
Ebediyet rah'ında alır eder irtihal
Naçiz düşen bedenin kabristan nişanıdır
Tecellide encami takdir-i gayesine
Tende süzülüp gider ruhların hanesine
Ukba'ya vaki kalan amelin hissesine
Mahşerdeki ihvani yanında imanıdır.
.................................................................(Âşık Kevserî)
Teşekkürler ve tebrikler Sevgili Kevserî Usta.
Bu ne güzelliktir böyle. Bu nasıl naziredir böyle, hayran oldum.
Bu güzel şiirinizde biraz da 'divanî' kokusu var. Bas perdeden.
Ellerinize, gönlünüze sağlık. Varolunuz.
Ardahan'ımızın güçlü ozanına, Sayın Âşık Kevserî kardeşime sevgiler, saygılar gönderiyorum.
****************
Terk-i canda mefkûre; nihayete vuslattır.
İmtihanda şehâdet; Vurgun’a hâsılattır.
Titreyen her yıldıza gülümser nurlu cemal,,
Daneye can çalmada; türap, hünerli hamal,
Hamur kıvam bulmalı, od’a su serper ihmal,
Terk-i canda mefkûre; nihayete vuslattır.
Mi’racın izahatı fezanın gizeminde,
Us, hücrede iç çeker, mizan başka zeminde,
Mizaçta hür itikat; her şeyin üzerinde,
İmtihanda şehâdet; Vurgun’a hâsılattır.
...................................................................(Fesih Aktaş)
Hele sen hoş geldin Fesih Bey.
Sevilenin gözden kaybolması, sevenlere eziyettir. Bir daha böyle yapma emi.
Ha çok acil işleriniz olursa izin alınız efendim. Yıllık izninize mahsuben mazaret izni kullanabilirsiniz.
Nazirenizin her bir dizesine, hatta her bir kelimesine hayran oldum.
'Mi’racın izahatı fezanın gizeminde,'
Mi'rac konusuna Yusuf Bey de değinmişti. Sizin bakışınız da oldukça düşündürücü. Evrenin sonsuzluğunda bir gece yolculuğu. Baştan sona sır ve gizem.
'Daneye can çalmada; türap, hünerli hamal,'
Bu dize de oldukça anlamlı ve manidar. Müthiş bir benzetme var.
Adımız öğretmen'e çıktı, varsın çıksın. Öğrenmek hobilerimin ilki. Ben, öğrenmeyi ibadet sayıyorum, öğrenmeğe devam edeceğim.
İmtihanda şehâdet temennisi ile çok teşekkür öğretmenim.
Var olunuz.
****************
Sayın Eroğlu, ilginiz için çok teşekkür.
Yorumunuz da sanatlı olmuş. Bildiğiniz şeyi blmemezlikten gelmişsiniz.
Triyole şiiri batı kökenli. Orijinal triyola'da kafiye düzeni:
AB,....a,a,a,A...... b,b,b,B şeklinde. Sizin söylediğinz de o tarz.
Biz, Yeni Nazım Önerileri'nde 4 a'nın veya 4 b'nin alt alta gelmesi yerine, Türk şiir anlayışına ve kafiye düzenine daha uygun düşer düşüncesi ile
AA,......c,c,c,A........d,d,d,A şeklinde düşündük. Tam triyole olmadığı için de adına; Triyolemsi (Triyoleye benzeyen) dedik.
Sayın Ozan Sentezî'den bu ismin Türkçe olması şeklinde bir teklif geldi. Teklifin değerlendirileceği kanaatindeyim.
Bir şiire, bir anda 3 nazirenin gelmesi denediğimiz tarzın bize uygun olduğunu, kabul gördüğünü gösteriyor. Sizlerle her adım mutluluk veriyor.
Tekrar teşekkür ediyor, sevgiler sunuyorum.
******************
Âşık sesi, maşuk un şavkına terk-i candır
Olamazdı izahat, O yoktan yaradandır.
Cemiyet aydın etmez, hilâl gecede
Fakat olur aydınlık, doğru kandil hecede
Fezayı aydın eden yıldız, lal neticede
Âşık sesi, maşuk un şavkına terk-i candır.
Şekerde kötü gelir, şıraya doyan şerbette
Tat dediğin bilinmez ki, dil olmazsan hakikatte
Taa ki yoğrulursun da, o şayan keramette
Olamazdı izahat, O yoktan yaradandır...............(Köksal Kırlıoğlu)
Eyvallah Köksal Kardeş.
Gençler böyle güzel, böyle anlamlı dizeler yazabiliyorsa hangi öğretmenin gözleri açık gider ki...
Saygıdeğer öğretmenlerim,
Yaslanın arkanıza, keyifle yudumlayın kahvelerinizi. Edip bir nesil geliyor.
Teşekkürler Sayın Kırlıoğlu. Kaleminiz var olsun.
Ekrem YALBUZ))))
EKREM YALBUZ Hocamıza
ve
Gülce'ye gönül vermiş bütün dostlarıma,
Teşekkürler...
Selamlar, saygılar...
Mustafa Ceylan
Alıntı
osman7159
Site Yönetimi
Üyelik tarihi:
Sep 2008
Mesaj Sayısı:
1,772
Konu Sayısı:
555
#2
16/10/2011, 13:56
Aşk Hece Engelinde(TRİYOLE)
Yokuşunda bağlandım hep nazlı inişlerin;
Çözersen sen çözersin aşk hece engelinde.
Ruhuma gül döşedi uzaktan gülüşlerin,
Sol göğsümün üstüne yuva yaptı düşlerin.
Usandırdı bu candan yersiz naz edişlerin,
Yokuşunda bağlandım hep nazlı inişlerin.
Vuslat kördüğüm oldu zülüflerin telinde,
Bu sevda kar yumağı sar büyüsün elinde.
Her çilesi bir desen kemer olsun belinde,
Çözersen sen çözersin aşk hece engelinde.
06.08.2008
Osman Öcal
Bu çalşmayı Batı edebiyatı nazım türü olarak yazmıştım. Gülce Üçleme olarak ilk çalışmam aşağıdaki şiirdir. İlk iki mısraı kendi arasında kafiyeli değildi. Sonradan kafiyeli olsun önerisine uyarak kafiyeli olarak düzenlenmiştir.
Zindan Batar Gözüme TRİYOLEMSİ(ÜÇLEME)
Karanlık gecelerde yâr beni görmez misin?
Ay gezerken semada tutup indirmez misin?
Kabuk tutmuyor yaram gönlüme geçmez nazım;
Ağır ağır ses verir benden de dertli sazım.
Ne hayaller çaredir ne düş tutar yıldızım;
Karanlık gecelerde yâr beni görmez misin?
Neyim varsa yükledim iki cümle sözüme;
Vuslatî der alırsın dönüp baksan yüzüme.
Mehtaba hasret gönül zindan batar gözüme;
Ay gezerken semada tutup indirmez misin?
Osman Öcal
Saygıyla.
http://vk.com/club35666845
Alıntı
Tweet
Benzeyen Konular
Konu:
Yazar
Cevaplar:
Gösterim:
Son Mesaj
EDEBİYATIMIZDA NAZIM BİÇİMLERİ
Site Yönetimi
0
1,055
27/04/2009, 03:28
Son Mesaj
:
Site Yönetimi
Lütfen seçim yapın:
--------------------
Özel Mesajlar
Kullanıcı paneli
Kimler Çevrim içi
Arama
Ana Sayfa
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI
-- GÜLCE ŞİİR TÜRLERİNE GÖRE ŞİİRLER
---- BULUŞMA
---- ÇAPRAZLAMA
---- TRİYOLEMSİ
---- ÜÇGÜL
---- ÜÇGEN
---- DÖNENCE
---- TOKMAK
---- AKROSTİK
---- SONE'M
---- GÜLCE
---- TEKİL
---- YİĞİTCE
---- YUNUSCA
---- BAHÇE
---- SERBEST ZİNCİR
---- ÖZGE
---- GÜLİSTAN
---- YEDİVEREN
---- TUĞRA
-- GÜLCE YAZAN ŞAİRLERİMİZİN GÜLCE ve DİĞER ŞİİRLER
---- (H)
------ Harun YİĞİT
------ Harun YİĞİT
------ Hasan ULUSOY
------ Hasan ULUSOY
------ Hatice ALTAŞ(Asi Çiçek)
------ Hatice ALTAŞ
------ Hacer KOZAN
------ Hatice KATRAN
------ Hatice KATRAN
------ Hikmet ÇİFTÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
------ Hülya EKMEKÇİ
---- (I-İ)
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim COŞAR
------ İbrahim İMER
------ İbrahim İMER
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İbrahim ETEM EKİNCİ
------ İhsan ERTEM
------ İhsan ERTEM
------ İsmail KARA(Karozan)
------ İsmail KARA(Karozan)
---- (K)
------ Köksal KIRLIOĞLU
---- (M)
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mahir BAŞPINAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet NACAR
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ALUÇ
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Mehmet ÖZDEMİR
------ Meltem ARAS
------ Meral ADAK
------ Meral ADAK
------ Melahat TEMUR
------ Mevlüde DEMİR
------ Mevlüde DEMİR
------ Miktad BAL
------ Miktad BAL
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Mübeccel Zeynep ÜNALAN
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Muhammed İsa ÖZTÜRK
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mehmet Ziya DİNÇ
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ Mustafa CEYLAN
------ MUSTAFA CEYLAN(Editör)
-------- Mustafa CEYLAN
---------- Mustafa CEYLAN(On Punto Yazıları)(Makaleler)
---------- GÜNE BAKIŞ
---------- TAŞ YAĞMURU(Ceylan'ın kaleminden)
---------- Hakkında Yazılanlar
---------- DİĞER ŞİİRLERİ
---------- Hayatı
---------- Sanatı
---------- Hocaları
---------- Çocukluğu
---------- Gençliği
---------- Özlü Sözleri
---------- Önsöz Yazdığı Kitaplar
---------- Siyasete İlgisi
---------- Bestelenen Şiirleri
---------- Fotoğrafları
---------- Mühendisliği
---------- Düzenlediği Etkinlikler
---------- Konferansları
---------- Yer Aldığı Antolojiler
---------- Kitapları
---------- EZAN SUSMAZ Kitabı içindekiler
---------- "YANDI BU GÖNLÜM"-Hacı Bayram Veli Kitabı içindekiler
---------- TAHİR KUTSİ MAKAL Kitabı İçindekiler
---------- SEĞMEN RUHU Kitabı İçindekiler
---------- TOROSLARIN TÜRKÜSÜ Romanı
---------- Armağan-2(AHMET TUFAN ŞENTÜRK İÇİN NE DEDİLER?)Kitabı içindekiler
---------- Armağan-1(ANILAR KORİDORU İÇİNDE SARIVELİLER)Kitabı
---------- YARALI CEYLAN Şiir Kitabı İçindekiler
---------- PAŞA GÖNLÜM Şiir Kitabı İçindekiler
---------- Kırat Geliyor Kitabı İçindekiler
---------- Her Yönüyle YENİMAHALLE Kitabı
---------- Tarihi ve Folkloruyla Elmadağ Kitabı İçindekiler
---------- Köylerimiz Kitabı İçindekiler
---------- Köyümüz Yeşildere Kitabı İçindekiler
---------- Bayramlar Haftalar Günler Kitabı
---------- Ahmet Tufan Şentürk Kitabı
---------- Halil Soyuer Kitabı
---------- Detanlaşan Köylü İsa Kayacan Kitabı
---------- Abdullah Satoğlu Kitabı
---------- Güzide Taranoğlu Kitabı
---------- Gülendenin Beşiği Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ (2006)Kitabı
---------- GÜLLÜK ANTOLOJİ(2007)Kitabı
---------- CEYLAN-Tahliller-MAKALELER-Görüşler
---------- Güllük Dergileri
---------- Kapodokya Güneşleri Kitabı
---------- Bir Yanardağ Fışkırması Kitabı
---- (P-R)
------ Rahime KAYA
------ Rahime KAYA
------ Refika DOĞAN
------ Refika DOĞAN
------ Ramazan EFE
------ Ramazan EFE
------ Rengin ALACAATLI
---- (S-Ş)
------ Sabiha SERİN
------ Sabiha SERİN
------ Serap HOCA(Serap ÖZALTUN)
------ Serap HOCA(Serap DEMİRTÜRK)
------ Süleyman KARACABEY
------ Süleyman KARACABEY
------ Serdar AKKOÇ
------ Serdar AKKOÇ
------ Sevgili ÖZBEK
------ Sevgili ÖZBEK
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şemsettin DERVİŞOĞLU
------ Şükran GÜNAY
------ Şükran GÜNAY
---- (T-U-Ü-V)
------ Turan UFUKTAN
------ Ümran TOKMAK
------ Ümran TOKMAK
---- (Y-Z)
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf BOZAN
------ Yüksel ERENTÜRK
------ Yusuf Ziya KARAHASANOĞLU
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Zübeyde GÖKBULUT
------ Yıldız TOKSÖZ
------ Yıldız TOKSÖZ
GÜLCE'YE DAİR
-- GÖRÜŞLER
---- Gülce Nedir?
---- Gülce ve Ozanlık
---- Gülce Manifestosu
---- 5 Hececiler ve Gülce
---- Garip Akımı ve Gülce
---- Fecr-i Ati ve Gülce
---- Hisarcılar ve Gülce
---- Neyzen Tevfik, Aşk
---- Mazmunlar
---- Gülce Ne Değildir?
---- Hece Vezni ve Gülce
---- Serbest Şiir ve Gülce
---- Aruz Vezni ve Gülce
---- Gülce ve Zolal
---- Gülce Tarihinden
---- GÜLCE-(Atölye)-Video Dersler
------ Gülce Etkinlikleri
------ Kurucular Beyanı
------ Gülce 2009
------ Doğru Yaz/Konuş
------ Gülce-2010 Projeleri
------ Gülce-2011 Projeleri
------ Üstad Necip Fazıl'dan
------ Gülce-Aruza Dair
------ Öneriler-Çalışmalar
------ GÜLLÜK DERGİSİ
------ Gülce'ye Öneriler
------ Röportajlar
------ Negatif Bakışlara
------ Aleyhimizdekiler
------ M.E.B' na
---- Gülce'de Mesajlar-Projeler
------ Gülce-Güldeste(1)
------ Destanlarımız
------ Dede Korkut
------ Öncü Kadınlarımız
------ Peygamberlerimiz
------ Nutuk(Gülce)
------ Nutuk(Z.Korkmaz)
------ Kutlu Hanımlar
------ Ozanlarımız
------ NasrettinHoca
------ Yedi Askı
GÜLCE TÜRK ŞİİR AKADEMİSİ
-- Şiir Akademisi
---- Şiir Akademisi
------ HALK EDEBİYATI
-------- DİVAN EDEBİYATI
-------- BATI EDEBİYATI
-------- YENİ TÜRK EDEBİYATI
---- Hece Vezni' ne Dair
---- Şiir Tahlilleri
---- Aruz Vezni' ne Dair
---- Hiciv Tarihinden
---- Ustalardan Şiirler
---- Ustalardan Makale
---- Aramızdan Ayrılanlar
------ Ustalardan Şiirler
-------- A. Tufan ŞENTÜRK
-------- DİLAVER CEBECİ ANISINA
---- Şiir Üstüne (Serbest)
---- Atışma Sayfamız
---- Denemeler-Makaleler
---- Şiirde Dönüşüm
---- Şiir ve Anlatım
-- Türk Edebiyatı Şiir Türleri
---- Şiir Türleri
---- İslâmiyet Öncesi
---- Servet-i Fünun
---- Garip Şiirler
---- Akımlar
---- Edebî Sanatlar
---- Söz Sanatları
---- Şair Padişahlar
---- Şiir Tarihimizden
---- Yıllara Göre Edebiyat
---- Mehmet Nacar
DÜNYA EDEBİYATI
-- Dünyadan Şiir Türleri
---- Burns Stanza
---- Choka
---- Go Vat
---- Catena Rondo
---- Onegin Stanza
---- Canzonetta
---- Bauk Than
---- Rhupunt-Galce
---- Septilla
---- Viator
---- Luc Bat
---- Tritena
---- Pantoum
---- Shakespeare Sonnet
---- Diamonte
---- Villanelle
---- Hutain
---- Hex Sonnata
---- Hexaduad
---- Haynaku
---- Harrisham Rhyme
---- Guzzande
---- Gratitude
---- Glosa
---- Garland Cinquain
---- Fornlorn Suicide
---- DÜNYA EDEBİYATI
---- Dünyadan Destanlar
---- Dünyadan Şiirler
KAYNAKÇA
-- Konularına Göre Şiirleriniz
---- Aşk Şiirleriniz
---- Atatürk Şiirleriniz
------ 23 Nisan Şiirleri
------ Atatürk'e Dair
---- Kahramanlık Şiirleriniz
---- Doğa Şiirleriniz
------ 2009 Yılı Sayılarımıza
---- Taşlama Şiirleriniz
---- Gurbet Şiirleriniz
---- Tasavvuf Şiirleriniz
---- Barış Şiirleriniz
---- Şehir Şiirleriniz
---- Anne Şiirleriniz
------ Babanıza Şiirler
---- Doğum Günü Şiirleriniz
---- Deprem Konulu Şiirler
---- Diğer Şiirleriniz
---- Köşe Yazarlarımız/Makaleler
------ Mustafa CEYLAN
------ Refika DOĞAN
------ Osman ÖCAL
------ Ahmet ÖZDEMİR
------ A. S. ATASAYAR
------ Prof.Dr.İsa KAYACAN
-------- Prof. Dr. İSA KAYACAN
------ Rahime KAYA
------ Harun YİĞİT
------ İlqar MÜEZZİNZADE
------ Sündüz BİGA
------ Nazmi Öner(Şiirler)
------ Nazmi ÖNER(Nesirler)
------ Coşkun KARABULUT
------ Prof.Dr.İsmail YAKIT
------ Prof.Dr.Asım YAPICI
------ Sabit İNCE
------ Muhsin DURUCAN
------ Abdulkadir GÜLER
------ Ünal Şöhret DİRLİK
------ Metanet YAZICI
------ A.Aşkım KARAGÖZ
------ Gazanfer ERYÜKSEL
------ Mehmet GÖZÜKARA
------ Necdet BULUZ
------ Yusuf Özcan
------ Afife Demirtaş
---- Mustafa Ceylan
---- Bizden
-- Video Yağmuru
---- Ozanlar-Şairler
---- Bizden Videolar
---- Rasim Köroğlu
-- Genel
---- SERBEST KÜRSÜ
---- Duyurular
---- Röportajlar
---- Günün Şiiri
---- Günün Nesiri
Edebiyat Biz Platformumuzda
-- Gülce Tv
-- Türk Argo Sözlüğü
-- Edebî Konular Forumu
Konuyu görüntüleyenler:
1 Misafir
Mustafa Ceylan |
Dost Sitelerimiz:
Türkçe Çeviri:
MyBB
Türkiye
Üretici:
MyBB
, © 2002-2024
MyBB Group
-Theme © 2014 iAndrew
Sitemizde yer alan eserlerin telif hakları şair-yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.(Haberleşme : ceylanmustafa_07@hotmail.com)
Doğrusal Görünüm
Konu Görünümü
Yazdırılabilir Sürüm
Konuya Abone Ol
Konuya Anket ekle
Konuyu Arkadaşına Gönder